egr klep

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266989
    hennes
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 March 2007

      vraagje, ik heb gisteren zo’n 2 uur zitten kijken naar egr kleppen, maar ben niet verder gekomen, wil graag die klep afsluiten maar ik zag de gekste verhalen of het kan niet of ik ben 200- 300 euro lichter bij de profs die kannen het wel, een andere optie is een cheat dat is een soort schakeling die de ecu voor de gek houd als er een soort plaatje tussen gezet word , maar wie heeft hier meer verstand van of kan me een beetje op de goede weg helpen?
      Heb de Z16SE en hij loopt op gas of hebt het geen zin als je auto altijd op gas loopt dat hij de egr niet vervuild?
      Groetjes Hennes

      #18243089
      gose91
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 November 2013

        Genoeg over te vinden hier. viewtopic.php?f=5&t=179111

        Bij een Z16SE kan dat door een blinde pakking op de voet te leggen en de EGR weer terug te plaatsen

        #18243090
        midnight black
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 December 2011

          Ik denk inderdaad dat het met de vervuiling beduidend minder zal zijn bij een gasgestookte motor.
          Heb je problemen met de EGR? Anders zou ik deze niet afdoppen. Heb je al eens gekeken of ie erg vervuilt is?

          #18243091
          hennes
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 March 2007

            Nee heb er geloof ik nog geen problemen mee, maar ik dacht voor ik die problemen ga krijgen, maar ik zal hem volgende week even los nemen evenals het gas huis en eventueel alles schoon maken dat kan geen kwaad.

            #18243092
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Don’t fix it if it ain’t broken… En zeker niet als je het stukje techniek niet kent, voor je het weet sloop je het..

              #18243093
              PaulAstra
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 August 2013

                De Z16SE kan bij de dealer door middel van een software- update uitgeschakeld worden, als dit al niet eens gebeurd is.

                #18243094
                remutr
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 August 2012

                  Bij De VOD een afdekplaatje kopen is gewoon door Opel zelf geleverd en de garage op de hoek hem er in laten bouwen, is voor hun een uurtje werk en dat plaatje kost je rond de € 12,50 a € 17,50 wat de VOD er aan wilt verdienen.

                  Bij mij was ik incl. plaatje voor € 75,00 klaar, was de fout code die er inzat weg geschreven en al.

                  Zit er nu 2 maanden in en het MM lampje is niet meer aangesprongen.

                  #18243095
                  ZakhooiTM
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 November 2013

                    Wat PaulAstra al zegt, dealers en mensen met een Tech2 + TIS kunnen de EGR uitproggen uit de motor computer.
                    Meestal is dit wel al gebeurd, maar je moet maar net de gene tegenkomen waar het niet is gedaan.
                    Als je dit doet icm met een blinde pakking weet je zeker dat de EGR niet meer doet (bij mij heb ik de stekker er ook uitgehaald)

                    Als je wil weten of je al de upgrade hebt gehad, trek de stekker uit de EGR en start de motor, als het lampje gaat branden weet je genoeg :)

                    #18243096
                    Haasje17
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      8 September 2009

                      De Z14XE, Z16XE, Z16SE draaien allemaal op de zelfde ECU. De EGR die uit geprogrameerd word hiervoor word compleet andere software in de ecu geladen. Afdoppen maakt voor allemaal niet uit of het nu wel of niet is uitgeleerd.

                      Uitleren niet doen als je auto gechipt is (word dan gewoonweg overschreven). Ook een afrader indien je een Z16XE, Z16SE hebt.

                      Omdat er gewoonweg software van een Z14XE word geladen. De vermogenskromme verandert hierdoor.

                      Mijn advies, NIET uitprogrameren gewoon afdoppen tenzij je een Z14XE hebt.

                      Zet een wel uitgeleerde met nieuwe software dus en een niet uitgeleerde met orgineel affabriek software maar eens op de rollerbak. Die met niet uitgeleerde EGR presteert vele malen beter.

                      #18243097
                      ZakhooiTM
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        10 November 2013

                        Hmmm, zal het eens een keer testen :)

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.