EGR klep

Forumindex Forums Modellen Astra EGR klep

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262189
    Tinuskeeu
      Lid sinds:
      27 November 2013

      Ik heb een opel astra g 1.6. Hij is deze week naar de garage geweest voor de APK en ik had gevraagd of ze eens verder wilden kijken, want hij hapert (voornamelijk met een koude moter) nogal. De auto is uitgelezen en er bleek was mis met de EGR klep. Die hebben ze nu afgedopt, maar het probleem lijkt juist erger te zijn geworden. Iemand een tip wat nu te doen, vervangen of schoonmaken?

      Alvast bedankt!

      #18195717
      inzane19
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 June 2007

        Kijk naar de afgelopen 5 pagina`s van het astra gedeelte en zie hoeveel mensen hier last van hebben…

        Helaas heeft niemand hier een echte oplossing…

        #18195718
        Tinuskeeu
          Lid sinds:
          27 November 2013

          Is ook zo ja. Ik denk dat ik eerst eens ga beginnen met schoon(laten)maken en mocht het dan nog niet verholpen zijn, moet ik toch maar denken aan vervanging, in ieder geval bedankt!

          #18195719
          gose91
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 November 2013

            Ik ben bezig met een how-to in elkaar te schroeven voor het schoonmaken. Ga dat schoonmaken vooral niet uitbesteden, want het daar is het echt te simpel voor. Alleen ga ik in het donker naar werk (met OV) en kom in het donker weer thuis, dus ik kan zaterdag of zondag pas foto’s maken…

            HOUD VOL!!!

            #18195720
            robert_corsa
              Lid sinds:
              16 May 2009

              Heb je een 1.6 30v? Of een 1.6 12cili der?

              kortom. De 75pk, 84pk, of 98pk?

              #18195721
              bonitomeistro
                Lid sinds:
                11 July 2013

                @robert_corsa wrote:

                Heb je een 1.6 30v? Of een 1.6 12cili der?

                kortom. De 75pk, 84pk, of 98pk?

                je kan beter niks meer zeggen mag hopen dat t typfoutjes zijn? no hate ;)

                #18195722
                robert_corsa
                  Lid sinds:
                  16 May 2009

                  Ja, typ foutjes. Tablet werkt echt zeer s, echt.

                  samsung tab 3. VoorL niet kopen.

                  de vaste jongens van het forum zullken welmerken dag ik minder vaak online bent.
                  mexe door het toetsenboard wat vaak in de war is.

                  #18195723
                  Astra_R
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 September 2011

                    Ik heb gehad dat mijn afgedopte EGR klep vast is blijven staan in de open stand. Hierop is mijn motor gaan overcompenseren met veel ellende, misdiagnoses en Opel-dealers die ook geen idee hadden tot gevolg. Ik zeg niet dat jou probleem het zelfde is maar het is een oplossingsrichting extra. Hoe zijn je fueltrim waardes en geeft je egr nogsteeds foutcodes?

                    Mijn probleem was na een sloop klepje verholpen(heb deze overigens nog wel te koop als je interesse hebt)

                    Edit: De klep was destijds ook afgedopt en voor het vast open blijven staan had ik nergens last van.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.