EGR Corsa 1.4 16v CDX Automaat

Forumindex Forums Modellen Corsa EGR Corsa 1.4 16v CDX Automaat

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    DJP7

Beste mensen van het Corsa gedeelte,

Zelf ben zit ik meer bij het Astra gedeelte dan bij het Corsa gedeelte maar ik heb een kennis met een Corsa 1.4 16V CDX Automaat heeft waarbij het Motormanagement lampje telkens opnieuw gaat branden.

Volgens de garage is het de EGR klep welke al een 2 tal keren is vervangen. Het lampje brand niet meteen tijdens het starten maar gaat pas na verloop van tijd aan, alleen bij bedrijfs warme temperatuur en bij 100Km/h.

Ik zal binnenkort even met de paperclip methode de storingscode proberen uit te lezen om te kijken of deze idd de EGR klep is zoals de Garage zegt… De beste man is namelijk al een paar honderden euro’s lichter gewordne door de opelgarage’s welke niets meer kunnen vinden dan de EGR klep… Hun oplossing is een nieuwe ECU in de auto te zetten… Maar dit lijkt mij erg overdreven…
      Doet mij denken dat de Sensor van de EGR-klep is overleden en dat deze vervangen moet worden.
      Maar omdat ik geen Corsa specialst ben… wilde ik het toch nog even vragen aan de experts *slijm slijm ;)*

Heeft iemand andere suggesties?

Alvast bedankt!
      Dennis

wim-v6
      Deelnemer

is ie ook echt uitgelezen, bij deze motoren zeggen ze al gauw dat het de EGR is omdat dat een bekend euvel is.

je kan ook mij eens via u2u benaderen, ik kan m als ie een 16pins uitleestekker heeft ook uitlezen voor je en een goed advies geven, of zelfs reparaties uitvoeren mocht dat nodig zijn.

Willem

DJP7

De Corsa is bij verschillende Garages geweest, in R’dam in Woerden en volgens mij in Gouda… Ze zeggen allemaal het zelfde…

Wat ook wel apart is… dat als zij de auto uitlezen ze in eerste instantie niets kunnen vinden… Echter als het lampje brand en ze lezen hem dan uit dat deze de EGR melding geeft, en vervolgens als de auto opnieuw gestart is, waarna het lampje ook uit gaat, er ook niets meer in het systeem staat…

Althans, dat zeggen ze…

btw… Ik heb je een U2U gestuurd ;)

Dennis

DJP7

Mocht ik vanavond nog even tijd hebben na het prutsen aan de Astra ga ik waarschijnlijk effe de Corsa uitlezen met de paperclip methode… ;) Kijken of dit nog wat soelaas wil bieden…

DJP7

Heb de Corsa vandaag uitgelezen met de paperclip methode…

Echter geeft deze geen foutcode, behalve dan 12… Uiteraard begin en einde, er zit alleen niets tussen!

Echter gaat het MM lampje branden bij een snelheid van ongeveer 105, deze gaat na stilstand weer uit om vervolgens later weer aan te gaan…

Ik begin toch te denken dat er ergens een sensor niet helemaal lekker, of die van de EGR zelf of de LMsensor… Echter lijkt de laatste mij niet een probleem want als het deze zou zijn zou de auto moeten inhouden maar dat doet deze niet…

Kan iemand mij verder helpen? Ik ben aan het einde van mijn ideeën!

Thanks

wim-v6
              Deelnemer

denk eerder dat de EGR vast zit..

Willem

bjorn1988

corsa 1.4 16v cdx heeft geen LMM, rij dezelfde alleen schakel en heb ook geen LMM. Neem aan dat automaat niet anders is

DJP7

@Wim-v6 Deze is al 2x vervangen, zal toch niet zijn dat hij elke keer weer vast komt te zitten?

@Bjorn1988
                    Wat is dan het stekkertje wat in de luchtbuis na de luchtfilter steekt?

TRPower

lucht temperatuur meter

das die sensor die je ziet zitten

bjorn1988

[rquote=1906789&tid=144144&author=DJP7]@Wim-v6 Deze is al 2x vervangen, zal toch niet zijn dat hij elke keer weer vast komt te zitten?

@Bjorn1988
                        Wat is dan het stekkertje wat in de luchtbuis na de luchtfilter steekt?[/rquote]

Idd, zoals al gezegd, dat is de lucht temperatuur sensor, was beetje traag met reageren sorry :P

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.