Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Egr Cheater ervaringen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 juli 2016 om 07:48 #17276913
Hallo allemaal,
Binnenkort ben ik van plan om een Egr cheater (uit Polen) aan te schaffen voor mijn Astra G 2003 Z16XE.
Heeft iemand goede of slechte ervaringen ermee zou ik dat graag vernemen.Bijvoorbaat dank,
Mvg,
Ed9 juli 2016 om 07:56 #18320557Gebruik de zoekfunctie eens. Er is zeer recent nog een zelfde topic geopend.
9 juli 2016 om 08:13 #18320558dank je basss27
Opel Astra G 2003 Z16XE
9 juli 2016 om 08:23 #18320559had er 1 voor me Astra x16szr besteld op ebay die kwam ook uit Polen en, die werkte perfect.
het is wel jammer dat er geen stekker op zat, ik had zelf een oude iso stekker van een auto radio gepakt en, daar de pinnen uit getrokken, die passen precies in de stekker van je auto, zo hoef je niks te knippen in de kabelboom van je auto, je moet dan alleen de draden aan je cheater vast maken met een kroonsteentje of zoiets9 juli 2016 om 08:41 #18320560Bedankt voor de reactie
Bij een Astra x16szr las ik dat je niet aan de kabels van de Mapsensor hoeft te knippen
Bij een Z16XE wel.9 juli 2016 om 08:46 #18320561ja bij de Z16xe moet je ook 2 draden op de mapsensor aansluiten, de rode en het blauwe draad zie beschijving
9 juli 2016 om 11:24 #18320562Cheater geplaatst maar nu komt een P1405 melding
Uitlaatgasrecirculatiesensor – circuit hoog-aanwezig
Help ? :wors
9 juli 2016 om 12:25 #18320563weet je zeker dat de draden op de goede plek zitten ?
Op de egr stekker staat als het goed is ook een + en –
9 juli 2016 om 12:30 #18320564Precies de aanwijzingen van de tekening gevolg
;)9 juli 2016 om 12:43 #18320565er zit ook niks los, misschien even draden doormeten op breuk.
is wel kloten als dan nog niet werkt
9 juli 2016 om 13:16 #18320566Melding gewist
Voor de zekerheid accu een half uurtje ontkoppeld. (reset)Motor loopt prima
bij eventuele draadbreuk zou ik toch weer een Egr gerelateerd melding krijgen?We wachten af :thumb
Thanks9 juli 2016 om 13:22 #18320567als je geen foutcode meer krijgt moet het goed zijn.
ik had de ecu toen ook gereset en, nooit meer een foutcode gehad.als je de accu los maakt druk dan ook de rempedaal 20 seconden in voor de rest stroom er uit te halen, dan hoef je ook geen half uur te wachten
9 juli 2016 om 13:26 #18320568:thumb
Afwachten maar :)
9 juli 2016 om 15:58 #18320569Lampje brandt weer :(
9 juli 2016 om 16:14 #18320570Is originele opel software voor om de EGR uit te schrijven.
ZakhooiTM of liviu2004 een berichtje sturen.
9 juli 2016 om 18:52 #18320571Danke je, is gedaan, maar Enschede is een stuk rijden van mijn plaats. PostNL was geen optie.
9 juli 2016 om 18:59 #18320572Klopt, maar je moet er wat voor over hebben combineren met een dagje Rotterdam o.i.d :thumb
9 juli 2016 om 19:53 #18320573Dagje Rotterdam laat ik niet verpesten door Egr problemen :thumb
Moet wel leuk blijven toch :DMaar mocht een van de heren een keer in buurt komen van Enschede dan hoor ik dat graag
Er zullen vast wel meer mensen uit het oosten die hun Egr willen uitschrijven.
Vaste dag of plek afspreken in de buurt . Scheelt in de kosten voor beide partijen toch ;)9 juli 2016 om 21:00 #18320574Het is nu wachten totdat de Egr wordt uitgeschreven
Voorlopige oplossing :
– cheater eraf ( alles weer origineel)
– Egr klep schoongemaakt , afdoppen (blinde plaat)
– Egr klep op een bout vastgezet zodat die wel kan werken11 juli 2016 om 20:19 #18320575Tweede poging om de cheater te plaatsen .
Alle benodigde draden en aansluiting gecheckt op breuk.
Tot nu toe functioneert de simulator primaDe Egr heb ik erop gelaten (zonder stekker dus) totdat alles blijft werken voordat ik de blinde plaat erop monteer.
Nog geen foutcode’s tot nu toe :thumb
12 juli 2016 om 07:21 #18320576Waarom moet de cheater ook met de map sensor worden verbonden?
Of zit de EGR klep dat standaard ook al, maar zie je dat niet. :hmmz12 juli 2016 om 07:30 #18320577Bij de Z16xe moet je de cheater ook op de map sensor aansluiten.
Zie tekening
X16szr niet heb ik begrepen van B0712 juli 2016 om 08:59 #18320578De reden dat de EGR cheater ook op de MAP sensor aangesloten moet worden is omdat bij het openen van de EGR klep de onderdruk in het inlaatspruitstuk normaal gesproken daalt. Je EGR cheater doet nu alsof hij een echte EGR klep is, dus de ECU denkt: ik zet de EGR iets open, en nu zou ik een verlaging van vacuum moeten zien op de MAP sensor. Maar omdat de EGR afgedopt is blijft die verlaging natuurlijk uit. Normaal zou dit een motorstoringslampje veroorzaken, maar door de cheater ook het signaal van de MAP te laten wijzigen, kan de cheater de ECU volledig voor de gek houden.
12 juli 2016 om 10:45 #18320579plausibel uitleg :thumb
Vraag blijft , waarom bij de een wel en bij de ander niet ?
12 juli 2016 om 11:05 #18320580Op die vraag moet ik je helaas het antwoord schuldig blijven :hmmz
Mogelijk vind in sommige EGR’s de flow-controle intern plaats en is input van de MAP sensor niet nodig, waardoor de EGR cheater zonder het MAP signaal te hoeven verbouwen de ECU een geloofwaardige flow-meting kan doorgeven? Hopelijk kan iemand dit verduidelijken :hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.