Forumindex › Forums › Modellen › Astra › egr cheater
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 maart 2010 om 10:19 #17218344
ik lees veel op internet over de egr cheater ik denk dat ik ook een schema gevonden heb hoe je deze kan maken, ik heb alleen geen idee wat er staat is er iemand die tekening kan lezen en, hier meer over kan vertellen wat ik nodig heb enzo?
http://www.z22se.co.uk/forum/userpix/13_EGR_cheater_version_2_1.jpg
12 maart 2010 om 14:19 #17626530Componenten stellen niet zoveel voor . ( het schema ook niet )
Een 12 V relaitje , 3 weerstandjes , 2 diodes , en een zener diode en natuurlijk een printplaatje .
Volgens mij kan je ze bestellen in Engeland . Voor een paar Euro zelf te maken . (moet je wel een beetje verstand van elektronica hebben natuurlijk ) :)groet Fanskar
12 maart 2010 om 15:51 #17626531Waarom een cheater..
als je je EGR gewoon afdopt die je hetzelfde, kost alleen minder
Willem
12 maart 2010 om 16:05 #17626532Moet je EGR het wel doen natuurlijk anders zegt je ecu van bekijk het maar . Met een cheater kan je EGR vervallen en volstaat alleen de dichte pakking .
groet Fanskar
12 maart 2010 om 16:33 #17626533Egr effe uit elkaar en reinigen, meestal doet ie het dan weer..
Of het probleem voor zijn en EGR preventief afdoppen
Willem
12 maart 2010 om 19:05 #17626534mij egr kan je niet uit elkaar halen ,en hij dee het soms wel soms niet daarom wou ik weten hoe je een cheater kon maken ,het probleem is al opgelost heb er al een ander model op gezet die het wel doet.
12 maart 2010 om 19:06 #17626535Ik heb ze al eens uitelkaar gehaald..
bovendeksel kan los na open wippen metaal randje..
je kan het eens een poging geven..
Willem
12 maart 2010 om 19:09 #17626536oke dat ga ik zo is proberen
12 maart 2010 om 19:15 #17626537hoe had je dat verbogen ? het is maar een randje van 1 mm ,een tang krijk ik er niet op en, met een schroevendraaier beschadig ik het plastic
12 maart 2010 om 19:29 #17626538We hebben er een aardig open en dicht gekregen..
1 gesloopt om te kijken hoe het zat.
12 maart 2010 om 19:32 #17626539ik ben nu met een schroevendraaier en hamer onder de rand aan het slaan en met een tang verder verbuigen het lijkt nu wel te lukken maar echt makkelijk gaat het niet
12 maart 2010 om 19:37 #17626540klopt
de EGR van ons zat gewoon de koek tot IN de EGR klep mechaniek..
willem
12 maart 2010 om 20:27 #17626541haha ik heb de deksel er af gekregen maar verder kom ik ook niet ,ik krijg de deksel er ook niet meer op en, me schroevendraaier is gebroken :D
het was te proberen en,kapot was die toch al .
12 maart 2010 om 21:08 #17626542ik heb ook zo’n ding er in gemaakt, EGR er uit, en nooit geen storingen meer :wors
let wel op dat bij sommige type moteren de EGR anders schakeld! sommigen + anderen –
12 maart 2010 om 22:47 #17626543Let ook op dat de Stroming niet gecontroleerd word.
anders krijg je alsnog storing (p0400 stroming EGR)
Willem
13 maart 2010 om 08:12 #17626544In dat geval dat ie anders schakeld heb je dus een relais nodig maar ik begrijp dat je al een andere EGR hebt opgehaald . In dat geval zou ik hem meteen preventief afdoppen met een dichte pakking ;)
groet fanskar
origineel gepost door AsconaC20NE
ik heb ook zo’n ding er in gemaakt, EGR er uit, en nooit geen storingen meer :wors
let wel op dat bij sommige type moteren de EGR anders schakeld! sommigen + anderen –
13 maart 2010 om 08:16 #17626545klopt er zijn ook EGR’s die verschillend bewegen.
de oudere openen naar binnen de nieuwere naar buiten.
bij die laatste dient een gat in de afdoppakking te zitten ter hoogte van de plunjer als je m met een pakking wil afdoppen.
Willem
13 maart 2010 om 12:11 #17626546er zat er eerst 1 op die naar buiten opende ,nu heb ik er 1 van de sloop die naar binnen opent met een dichte pakking er onder.
13 maart 2010 om 12:47 #17626547In dat geval dat ie anders schakeld heb je dus een relais nodig maar ik begrijp dat je al een andere EGR hebt opgehaald . In dat geval zou ik hem meteen preventief afdoppen met een dichte pakking
groet fanskar
ik heb geen andere EGR op gehaald. die op de laatste foto is de oude EGR die er uit is gekomen. Heb hem gewoon afgedopt wat je kunt zien op de foto en een egr cheater er tussen gezet :thumbup
ik heb gelukkig nog een oud type egr die geen luchtstromen controleerd
13 maart 2010 om 13:01 #17626548Sorry , ik had de verkeerde guote te pakken . Ik bedoelde eigenlijk onze vriend bo7 ;) Jij hebt geen EGR meer nodig natuurlijk met een cheater :thumbup . Hij heeft het schema met relais nodig omdat die EGR anders schakeld maar ik geloof dat het een andere EGR geworden is bij hem ipv een cheater ;)
groet fanskar
origineel gepost door AsconaC20NE
In dat geval dat ie anders schakeld heb je dus een relais nodig maar ik begrijp dat je al een andere EGR hebt opgehaald . In dat geval zou ik hem meteen preventief afdoppen met een dichte pakking
groet fanskar
ik heb geen andere EGR op gehaald. die op de laatste foto is de oude EGR die er uit is gekomen. Heb hem gewoon afgedopt wat je kunt zien op de foto en een egr cheater er tussen gezet :thumbup
ik heb gelukkig nog een oud type egr die geen luchtstromen controleerd
28 november 2011 om 22:32 #17626549ik heb een astra station uit 2006 diesel 1.9cdti. heb ook gezeik gehad met storingen en dergelijke.hem schoongemaakt en probleem weg.
maar wil het nu voor blijven eigenlijk. kan ik mijn klep ook afdoppen?
en waar zet je de pakking dan tussen? voor de egr klep of erna? of pas op het gasklephuis?gr arjan
29 november 2011 om 11:14 #17626550zo’n cheater maak je voor een paar euro, maar giet het wel in kunsthars tegen vocht e.d.
30 november 2011 om 22:35 #17626551Cheater hoeft ook geeneens…
Omprogrammeren kan ook namelijk met de Tech 2, kan je de EGR uitschakelen.
En niet zeggen dat dat niet kan want ik heb het zelf ook gedaan met mijn Astra Z22SE en rij er al jaren zonder problemen mee.
Wel een nieuwe pakking en afdekplaatje monteren :thumbup -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.