Hallo
<p style=”text-align: center;”>Ben al een tijdje lid, maar nooit wat gepost. Ik ben in het bezit van een Astra uit 1998 met een x1.6szr motor. Ik heb nu echter wel een vraag (2). Mijn egr-klep gaf al een tijdje een storingslampje (heel af en toe ging hij uit tijdens het rijden). Hij gaf echter geen problemen met rijden. Ik heb hem nu afgedopt. Het lampje verdwijnt echter niet (soms wel net als eerst). Moet ik, om het lampje weg te krijgen, alsnog de egr-klep vervangen?</p>
En mijn tweede vraag. Stationair schommelt de motor tussen de 900 en 1200 toeren. 1100 toeren loopt hij meestal. Bij het starten schiet hij eerst omhoog naar 2000 toeren, daarna naar 1100 en dus schommelen. Het lijkt alsof er soms een klein beetje gas wordt gegeven. Af en toe blijft hij ook hoog in de toeren hangen bij het wachten voor het stoplicht ofzo. Ik heb slangen vervangen, bougies, de stationairsteller en de nullaststappenmotor. Echter zonder resultaat. Het gasklepinspuithuis lijkt schoon. Ik heb hem er nog niet af gehad. Iemand enig idee? Voetpakking van het gasklepinspuithuis?
<p style=”text-align: left;”>Ik hoor het graag. Alvast bedankt!</p>