Forumindex › Forums › Modellen › Astra › EGR Astra G 2003 1.6 16V
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 december 2013 om 21:41 #17262740
Beste mensen.
Ik wilde op dit forum even mijn ervaring delen mbt het afdoppen van het EGR systeem.
Ik ben sinds afgelopen dinsdag in het bezit van een Astra G uit 2003 1.6 16V met 160.000 op de teller.
Auto rijd super alleen met laag toerental en met optrekken vond ik dat hij heel erg schokte en hikte….
Ik ben toen gaan speuren hier op het forum en op advies van diverse mensen hier heb ik het EGR systeem afgedopt met een zgn blinde pakking.
Het eea was tien minuten werk en het resultaat is 100% bevredigend !!!
De auto rijd veel soepeler, trekt beter op, heeft iets meer vermogen, en loopt zuiniger, en hikt en schokt niet meer.
Ook heb ik geen last van brandende storingslampjes etc etc dus al met al was dit een zeer waardevolle tip.Groetjes,
Sander
22 december 2013 om 22:06 #18201234Toppie! Scheelt veel hè, was bij mij ook.
Heb je een originele blinde pakking gekocht of er zelf een gefabriceerd?Ik heb zelfs een EGR cheater aangesloten en kan zodoende de plek van de EGR geheel afdoppen.
Niet veel mensen hebben dit heb ik het idee. Prima alternatief.22 december 2013 om 22:23 #18201235Hoi HarrieAstra,
Het scheelt idd een heleboel.
Ik heb het inderdaad met een blinde pakking gedaan. De klep zelf zit er nog gewoon op en de aansluitingen zijn ook in tact gebleven.
Bij de Opel garage deden ze een beetje moeilijk toen ik om zo’n pakking vroeg en men kwam meteen met allemaal doem scenario’s.
Het zou onmogelijk zijn……problemen opleveren….storingen…..niet passen…..en ik kon de auto beter ff laten staan zodat hun ff konden kijken waarom hij inhield en hikte…..
Allemaal goed bedoeld hoor en ik begrijp hun ook wel. Ik ben blij dat ik gewoon dat plaatje er tussen heb gezet. Ben nu overal vanaf.22 december 2013 om 22:46 #18201236ideaal die blinde pakking. en resultaat is :thumbup :thumbup
23 december 2013 om 07:19 #18201237@Sander_1972 wrote:
Hoi HarrieAstra,
Het scheelt idd een heleboel.
Ik heb het inderdaad met een blinde pakking gedaan. De klep zelf zit er nog gewoon op en de aansluitingen zijn ook in tact gebleven.
Bij de Opel garage deden ze een beetje moeilijk toen ik om zo’n pakking vroeg en men kwam meteen met allemaal doem scenario’s.
Het zou onmogelijk zijn……problemen opleveren….storingen…..niet passen…..en ik kon de auto beter ff laten staan zodat hun ff konden kijken waarom hij inhield en hikte…..
Allemaal goed bedoeld hoor en ik begrijp hun ook wel. Ik ben blij dat ik gewoon dat plaatje er tussen heb gezet. Ben nu overal vanaf.Bij alle Z benzine motoren levert het geen storing code op.
23 december 2013 om 11:00 #18201238Opmerkelijk dat ze dat bij de dealer niet weten….
Maar……gelukkig dankzij dit forum en meedenkende lotgenoten is het helemaal opgelost. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.