Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › EGR afdoppen diesel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 juli 2013 om 17:45 #17259303AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hallo,
Ik heb bij de Z18XE de EGR afgetopt. Nu rij ik Z17DTH, is het dan ook beter om af te doppen? Moet er dan nog iets anders gebeuren dan bij de benzine? Daar was het erg makkelijk..
Gaat het brandstof verbruik er evt. Van omhoog?
Groet,Sander
26 juli 2013 om 19:02 #18160112dat is Not Done, dat wil zeggen Storung Leistung reduzierung
(ik heeft geen EGR op mijn Diesel :wors :wors :wub :wub
Willem
26 juli 2013 om 21:18 #18160113AnoniemLid sinds:
1 January 1970Lekker cryptisch Wim ;-), niet doen dus?
27 juli 2013 om 08:00 #18160114nope, werkt niet..
Flink stampen met het hok, enige remedie..
Willem
27 juli 2013 om 10:46 #18160115AnoniemLid sinds:
1 January 1970Oke, thanks!
29 december 2013 om 20:56 #18160116is dit ook niet software matig uit te schakelen?
30 december 2013 om 22:23 #18160117bij de 1.7CDTi niet helaas.
30 december 2013 om 22:54 #18160118En bij de 2.0 dti?
Ben sinds kort in het bezit van een mooie astra g.
1 januari 2014 om 17:01 #18160119ook niet.
5 januari 2014 om 12:20 #18160120Bij een diesel raden ze zeker af om de egr af te doppen. Bij chiptunen wordt zelfs de egr gebruikt door de tuners
5 januari 2014 om 12:24 #18160121@Jack-omegax3.0xe wrote:
Bij een diesel raden ze zeker af om de egr af te doppen. Bij chiptunen wordt zelfs de egr gebruikt door de tuners
En wat kunnen ze daar dan mee?
Sent from my C5303 using Tapatalk
20 januari 2014 om 20:14 #18160122Geen idee. Ik ben er nog niet aan toegekomen om mijn diesel te laten chippen en het ook nog niet gevraagd.
21 januari 2014 om 21:59 #18160123EGR is alleen emisie en verviling van je systeem.
21 januari 2014 om 22:34 #18160124Ja, daarom ben ik zo benieuwd waren tuners dat ding gebruiken. Als gebruiken tenminste betekent dat ze er motorvermogen mee kunnen winnen
5 februari 2014 om 21:22 #18160125ik ben ook wel benieuwd.
Ik heb verschillende tuners een email gestuurd, en deze geven aan dat de egr van de 1.7 cdti wel te sluiten is.
Hier een mail:"We kunnen hem gewoon uitschrijven. Er bestaan wel 2 opties met betrekking tot de computers die in jouw auto zijn gebruikt.
Bosch en Denso. In het geval van een Bosch ECU hoeft dit enkel softwarematig. Bij de Denso computer moet het ook fysiek worden afgedopt.
Graag verneem ik je reactie."
maar wat is aan te raden als je een 1.7 cdti chipt … wel de egr afsluiten of juist niet?
en volgens dit topic kan het niet eens.hopelijk kan iemand meer duidelijkheid geven
12 februari 2014 om 21:30 #18160126goedenavond allen,
even een update over mijn problemen met egr en dpf filter.
ik ben uiteindelijk terecht gekomen via het forum bij KCPerformance in oisterwijk. ik belde maandagavond op (rond half 7, 7 uur in de avond)en kreeg meteen iemand aan de lijn. en dat na sluitingstijd. na het uitleggen van al mijn problemen, wat al best lang duurde vertelde ze me dat ik de auto nog diezelfde avond kon komen brengen!!!!!! aangekomen werd er meteen een computer aangehangen en het 1 en ander gesleuteld en werd al snel duidelijk dat mijn egr klep helemaal niets meer deed. nu kun je daar een nieuwe opzetten natuurlijk maar als je een auto hebt met 2 ton hebt komt de roetfilter eraan zeiden ze. dus koos ik meteen voor DPF verwijdering in combinatie met het uitschrijven van egr en vlinder uit gasklephuis te halen. dit kon de volgende dag al meteen gerealiseerd worden. waar maak je dat tegenwoordig nog mee!!!.er werd tevens in een 1,5 uur durend gesprek allemaal duidelijk wat dit bedrijf allemaal kan en hoe de passie voor auto`s bij hun voorop staat. dinsdag belde ik of ik de auto kon komen halen maar helaas, ze hadden wat tegenslagen die ze niet hadden verwacht. kan altijd gebeuren natuurlijk maar omdat ik al onderweg was toch even wezen kijken bij dit fijne bedrijf waar je je meteen op je gemak voelt. vandaag( woensdag ) belde ze me op dat het allemaal gelukt was en dat ie klaar stond, er bleek een hittesensor kapot te zijn in het achterste deel van de uitlaat waar hij storing op bleef geven, maar omdat ze niet voor 1 gat te vangen zijn hadden ze dus ook dit probleem gevonden en opgelost. omdat ze een paar variaties hadden geprobeerd van de software ben ik ook nog goed gematst met vele betere en snellere software!! beter als dit kan gewoon niet!!!!
Kortom een topbedrijf wat een hele dikke pluim verdiend, en dit is niet overdreven!!!! Ze denken gewoon echt heel goed mee en willen gewoonweg het beste voor je. dit maak je echt niet vaak meer mee!! KLANTENSERVICE ZOALS HET HOORT!!!!
ik kan dan ook iedereen aanraden naar dit bedrijf te gaan, al is het nu voor onderhoud ,tuning of iets anders. ze hebben alles in huis.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.