Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › EGR
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 februari 2015 om 19:09 #17270763
Vanmorgen motormanagement lampje die ging branden. ANWB erbij en bleek EGR te zijn.
EGR beetje schoongemaakt en storing gewist. Ging goed tot ik vanmiddag naar huis reed, toen weer motormanagement lampje.Nu loopt toerental op naar 2000 toeren, maar als ik rem intrap zakt hij terug naar circa 1100 toeren.
Iemand idee hoe dit kan?26 februari 2015 om 20:24 #18275717@marbo2 wrote:
Vanmorgen motormanagement lampje die ging branden. ANWB erbij en bleek EGR te zijn.
EGR beetje schoongemaakt en storing gewist. Ging goed tot ik vanmiddag naar huis reed, toen weer motormanagement lampje.Nu loopt toerental op naar 2000 toeren, maar als ik rem intrap zakt hij terug naar circa 1100 toeren.
Iemand idee hoe dit kan?maakt de motor die toeren als je stilstaat of als je uitrolt?? weet niet of daar verschil in zit.. maar je zou kunnen checken of je lucht massa meter storing geeft/heeft
ik denk dat er wel meer ideeën hier onder zullen komen26 februari 2015 om 21:00 #18275718Had even verkeerde streepjes voor me, het is even ruim 1000 toeren bij stationair ( vnl warme motor ), en 800 toeren als ik rem intrap
26 februari 2015 om 21:06 #18275719@marbo2 wrote:
Had even verkeerde streepjes voor me, het is even ruim 1000 toeren bij stationair ( vnl warme motor ), en 800 toeren als ik rem intrap
als je motorstoringslampje gaat branden kun je je auto uitlezen.. scheelt een hoop zoek en gis werk… en je weet direct wat er mis is met je auto… dus beste is hier iemand vragen of die je met op-com kunnen helpen or bij de dealer/garage uit laten lezen.. kost niet zo heel veel… uitlezen bij de opel dealer bij mij in de buurt is 45 euro
27 februari 2015 om 11:07 #18275720Heb zelf de ELM327 besteld.
Maar blijf het vreemd vinden dat als ik rem intrap hij ongeveer met 200 toeren daalt, niemand hier een theorie voor?
27 februari 2015 om 16:06 #18275721Uit laten lezen, foutcode P0403
27 februari 2015 om 16:36 #18275722egr schoonmaken en gelijk afblinden, vervuilt dat ding ook niet meer
1 maart 2015 om 23:46 #18275723Het toerentalverschil is standaard bij de 3.0cdti bij motorstoring. Dit heeft verder niks met de storing te maken enkel dat het management van ECU naar een noodprogramma heeft geschakeld en dan loopt de motor standaard stationair harder. Enkel bij het intrappen van de rem zal deze naar zijn normale stationaire toerental corrigeren.
EGR kan defect zijn maar kan ook ontregeld raken door verkeerde LMM of krukas positiesensor waardes.
2 maart 2015 om 00:04 #18275724Denk dat het maar afspraak moet worden om EGR softwarematig eruit te laten halen
4 maart 2015 om 09:27 #18275725Ik kreeg net het advies om naast de EGR af te sluiten ook het roetfilter leeg te laten halen, omdat als EGR afgesloten is roetfilter ook niet meer regenereert, klopt dit??
4 maart 2015 om 09:42 #18275726Wel verstandig meteen te doen.. daarmee kan de motor ook beter ademen en geen kans mee rop verstoppingen :)
4 maart 2015 om 16:00 #18275727Volgende week vrijdag gaat het gebeuren door Diagnose en Tuning Center te Lijnden, iemand ervaring met dit bedrijf?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.