Forumindex › Forums › Modellen › Omega › effe voorstellen en een paar vragen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 februari 2011 om 21:04 #17233001
hoi allen
ik ben Richard visser uit almere
ik heb vroeger begin jaren 80 een paar commandore b gehad daar na over gestapt op bmw
nu zin,s een paar dagen terug bij opel een omega station 2.0 16v uit 1998ik heb de auto voor een prikie dus er mocht wel wat aan mankeren misschien weten jullie een oplossing
de uitlaat slaat tegen de bodem aan rubbers vervangen en hij doet het nog steeds wat kan dit zijn kwik fit kwam er ook niet uit die zijden gooi er een nieuwe onder maar ja hij is goed dus waarom iemand een idee
de moter een 2 liter loopt niet stationair weet schommelt tussen de 800 en 1500 toeren
als de moter loopt en ik geef gas maakt hij een vreemd zoem geluidje lijkt welk een eletromoter of zo een racebaan auto,tje hoort dit zo of moet dit een zware brom geluid zijnruitensproeier doet het niet hoor de moter wel maar krijg geen water waar kan ik deze moter vinden
stoelverwarming aan de linker kant doet niets wat kan dit zijn
verder een top auto had niet verwacht dat zo,n opel op de snelweg zo lekker reedt
ik hoop dat jullie me antwoordt kunnen geven op me vragen
er zal geheid nog wel iets aan mankeren maar eerst dit maar oplossennog wat koplampen moeten kunnen bewegen maar als ik aan het knopje draai doen ze het niet
bedankt vast
24 februari 2011 om 18:36 #17819995ligt het nu aan mij of willen of weten jullie niets van een omega
sorry voor me antwoord maar had er wat meer
van verwacht
op ander forums kreeg je bij wijze van spreken al antwoord
als je aan een vraag dacht24 februari 2011 om 20:43 #17819996de uitlaat slaat tegen de bodem aan rubbers vervangen en hij doet het nog steeds wat kan dit zijn kwik fit kwam er ook niet uit die zijden gooi er een nieuwe onder maar ja hij is goed dus waarom iemand een idee
– Heb je de koppelingen al losgehaald en opnieuw de uitlaat aan elkaar gekoppeld? Ik heb dit eens eerder gehad met een andere auto en toen zat een koppeling net iets gedraaid waardcoor de hele pijp onder spanning stond.
de moter een 2 liter loopt niet stationair weet schommelt tussen de 800 en 1500 toeren
als de moter loopt en ik geef gas maakt hij een vreemd zoem geluidje lijkt welk een eletromoter of zo een racebaan auto,tje hoort dit zo of moet dit een zware brom geluid zijn– Hier op het forum staat ergens een uitleg over het uitlezen van de computer volgens mij. Dit was bij mijn 95’er met een paperclip te doen. Ik weet niet of dit met een 98’er ook kan. Bij mijn 2,5 had ik in het begin ook het probleem met het stationair. De stekkers zijn nogal gevoelig voor corrosie en slecht contact. Ik heb alles losgehaald en ingespoten met contactspray. Ook wat de 2,5 gevoelig voor te lage accuspanning.
ruitensproeier doet het niet hoor de moter wel maar krijg geen water waar kan ik deze moter vinden
– Geen idee. Maar dat reservoir zit volgens mij achter de voorbumper. Kijk eens in het howto gedeelte. Misschien dat je daar nuttige info vindt.
– Heb je de stekker’s bij de stoel al gecontrolleerd? Ik heb nog nooit meegemaakt dat een stoelverwarming kapot ging.
Veel succes. En ik hoop dat je nog betere hulp krijgt hier ;)
25 februari 2011 om 08:53 #17819997Je vraag is bijna 70 keer bekeken, ik geloof niet dat er niemand is die iets nie zou weten. Misschien was die tweede reactie van jou verkeerd getimed.
Ik hoop dat je met het bovenstaande wat kunt, ik kan je alleen aanraden een goede monteur te zoeken ipv bezoekjes brengen aan kwikfit, ben er geen fan van.26 februari 2011 om 15:22 #17819998[rquote=1877079&tid=142992&author=cjibclient]de uitlaat slaat tegen de bodem aan rubbers vervangen en hij doet het nog steeds wat kan dit zijn kwik fit kwam er ook niet uit die zijden gooi er een nieuwe onder maar ja hij is goed dus waarom iemand een idee
loshalen en opnieuw inhangen.
– Heb je de koppelingen al losgehaald en opnieuw de uitlaat aan elkaar gekoppeld? Ik heb dit eens eerder gehad met een andere auto en toen zat een koppeling net iets gedraaid waardcoor de hele pijp onder spanning stond.
als de moter loopt en ik geef gas maakt hij een vreemd zoem geluidje lijkt welk een eletromoter of zo een racebaan auto,tje hoort dit zo of moet dit een zware brom geluid zijnstappenmotor reinigen en carterventilatie schoonmaken.
zie de info van willem.– Hier op het forum staat ergens een uitleg over het uitlezen van de computer volgens mij. Dit was bij mijn 95’er met een paperclip te doen. Ik weet niet of dit met een 98’er ook kan. Bij mijn 2,5 had ik in het begin ook het probleem met het stationair. De stekkers zijn nogal gevoelig voor corrosie en slecht contact. Ik heb alles losgehaald en ingespoten met contactspray. Ook wat de 2,5 gevoelig voor te lage accuspanning.
ruitensproeier doet het niet hoor de moter wel maar krijg geen water waar kan ik deze moter vinden
zit achter de grill, even los halen en zie daar een zwart vat zitten met aan de achterzijde de sproeier pomp.
– Geen idee. Maar dat reservoir zit volgens mij achter de voorbumper. Kijk eens in het howto gedeelte. Misschien dat je daar nuttige info vindt.
stroommatje defect even onder de zoefunctie kijken hoe je deze kan solderen, is ook een oude bekende.
– Heb je de stekker’s bij de stoel al gecontrolleerd? Ik heb nog nooit meegemaakt dat een stoelverwarming kapot ging.
Veel succes. En ik hoop dat je nog betere hulp krijgt hier ;) [/rquote]
9 maart 2011 om 10:18 #17819999kan iemand mij helpen bij mijn probleem? ik heb een opel omega bouwjaar 2000 met een y 2×2 xe motor en een ar 25 dl versnellingsbak. kan ik daar een ar 25 zl versnellingsbak van de motor van de z 2×2 xe motor bouwjaar 2002 onderzetten?
we komen er niet uit namelijk niemand schijnt hier een antwoord op te hebben .
dus ik vestig mijn hoop op jullie!!
groeten rob9 maart 2011 om 10:18 #17820000kan iemand mij helpen bij mijn probleem? ik heb een opel omega bouwjaar 2000 met een y 2×2 xe motor en een ar 25 dl versnellingsbak. kan ik daar een ar 25 zl versnellingsbak van de motor van de z 2×2 xe motor bouwjaar 2002 onderzetten?
we komen er niet uit namelijk niemand schijnt hier een antwoord op te hebben .
dus ik vestig mijn hoop op jullie!!
groeten rob9 maart 2011 om 16:01 #17820001Jahoor dat kan ,heb ik zelf ook al eens gedaan en hij rijd perfect
gr berry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.