Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Effe Voorstellen !
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 juni 2010 om 16:29 #17222655
Goeiemiddag allemaal !!!!
Ik zal me even voorstellen……
Mijn naam is Paul , en ben sinds een maand weer aan een Omega begonnen , het is mijn 2e Omega 2.5 V6 CD edition.
Dit keer eentje uit 1996 aangeschaft met 289000 km op de teller , de vorige kwam uit 1999 met 121000 km op de teller , maar dat was 1 rampenplan…..en is nu op de eeuwige jachtvelden..
Met deze omega ben ik weer ten dele blij , natuurlijk vergt een auto onderhoud , naar het schijnt heeft deze omega volgens de onderhoudsboekjes ieder jaar onderhoud gehad.
Echter kocht ik de auto met een mankement , maar ik dacht laat ik eens een gokje wagen , het leek of de auto op 5 poten liep, bleek de ontsteking te zijn , inderdaad alles vervangen , ik zal eens een lijstje maken ….
Onderdelen tot nu toe vervangen ;
Draagarmen vóór L+R ( bushouder aan arm afgebroken/doorgerot)
Remschijven + blokken (schijven waren nog 18mm)
Distributieset (stond 111000 km op :o )
Automaatolie + filter (was geen olie meer maar stroop..voorzien van BMW filter/bij opel niet verkrijgbaar?)
Bougies+kabels+ontsteking (compleet vergaan)
Luchtmassameter
Stappenmotor
EGR
Kleppendekselpakkingen (lekkage & stank)Tja…..
En dan denk je …. klaaaaaaaaaaaaaaar , maar nee hoor …
Vanmiddag plotseling een lekkage erbij :( Koelvloeistof :(
Natuurlijk aan de achterkant van het blok maarja het vreemde is dat deze slangen wel ten degelijk nieuw lijken , en de lekkage treed alleen op indien hij echt warm word (bv stilstaan voor stoplicht).
Zet ik de motor uit , stopt de lekkage direct , start ik hem weer dan duurd het een minuut of 5-10 en lekt hij best wel hevig….Oke , volgende zoektocht dus :hmmz ..
Volgende keer zal ik een foto posten :P
Groetjes Paul [edit .. foto’s…:kewlpics )
19 juni 2010 om 18:02 #17689976Hoi Paul,
Welkom op het forum:thumbup
Die koelvloeistof lekkage achter op de motor lijkt verdacht veel op een lekke 3-wegklep:hmmz
gr
Danny
19 juni 2010 om 22:06 #17689977Welkom op het opelforum. Veel plezier met je omega.
Lijkt idd verdacht veel op de driewegklep.
plaatje bij het praatje
Je zult een deel van je inlaat moeten wegpakken en je parvaan meten weghalen.
Gr Jack
20 juni 2010 om 18:36 #17689978Welkom op het forum :)
20 juni 2010 om 20:11 #17689979Dank voor de reacties :D
Thanx voor je bijgeleverde foto Jack :kewlpics
Morgen eens kijken hoe en wat ik vinden kan , da’s mooi makkelijk voor me , ik kan hem op mn werk vast wel even op de brug kwijt :)
Jullie horen van mij hoe dit lopen gaat , maar een deel van mijn uitlaat weg??? :wtf
Daaar word ik niet zo vrolijk van , natuurlijk is net de rechter kat& voorpijp verrot …..Maar goed , kijken wat er te redden valt en anders gewoon weer een nieuwe voorpijp met KAT .
Groetjes PAul
[edit…]
Het kan aan mij liggen , maar als ik de verwarming aanzet stopt het lekken? :hmmz , ben benieuwd morgen ….
21 juni 2010 om 04:46 #17689980Jullie horen van mij hoe dit lopen gaat , maar een deel van mijn uitlaat weg??? :wtf
Daaar word ik niet zo vrolijk van , natuurlijk is net de rechter kat& voorpijp verrot …..Maar goed , kijken wat er te redden valt en anders gewoon weer een nieuwe voorpijp met KAT .
Groetjes PAul
[edit…]
Het kan aan mij liggen , maar als ik de verwarming aanzet stopt het lekken? :hmmz , ben benieuwd morgen ….
Er moet een deel van je inlaat weg, niet van je uitlaat.
Als het lekken stopt als je je kachel aanzet dan is je 3-wegklep kapot!
Welkom hier!!!!!!
21 juni 2010 om 17:20 #17689981hahahahahahahha ………inderdaad , INLAAT …..;)
21 juni 2010 om 19:40 #17689982Maarrrrrr
Hij is gefikst :D !
Lekt niet meer , en op de 1 of andere manier reageerd mijn omi stabieler/vloeiender?
gr. paul
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.