Eerste storing nieuwe Meriva B

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Eerste storing nieuwe Meriva B

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    acor

Gisteren besloot mijn nieuwe Meriva B (1.4 benzine) kuren te hebben. Na het starten een alarmsignaal en er bleven 6 controlelampjes op het dashboard aan (o.a. handrem defect, tractiecontrole defect, abs defect, motorstoring, …). De wagen reed echter volkomen normaal. Enkele keren de motor herstart en telkens weer hetzelfde.

Opvallend was ook dat het lampje van de elektronische handrem niet werkte (brandt anders altijd als je de motor uitschakelt).

Aangezien ik wat tijd had even doorgereden naar de garage. Daar aangekomen reageert hij natuurlijk volkomen normaal (weg kerstboomverlichting). Toch even gevraagd om de motor even uit te lezen en er kwam een waslijst aan foutcodes naar boven.

Volgens de gegevens waarover de garage beschikte zou de abs-module vervangen moeten worden, maar het kan evengoed om een gewone storing in de elektronica gaan. Ze gaan uitzoeken of het probleem reeds eerder geconstateerd werd op andere Meriva B’s.

Tot nu toe is de wagen weer braaf. Hout vasthouden… :D

milletje

hoi ik maak het zelfde mee ik heb er een filmpje van

http://www.youtube.com/watch?v=7AkDpeYPIw4″ onclick=”window.open(this.href);return false;

mij email christofkimtje@telenet.be

gr

jeroenk
        Deelnemer

Soortgelijk had m’n pa met een Laguna… Dit zat in de ABS-pomp / computer… Ook soortgelijke storingslampjes…. Lampjes gingen alleen niet direct branden maar random tussen de 2 en 100 km :P

acor

Na het uitlezen is het probleem niet meer teruggekeerd. Volgens mij een storing in de elektronica. De garage/dealer heeft een tijdje na het voorval wel zelf contact opgenomen om te informeren hoe het was afgelopen om het dossier af te kunnen sluiten. Hoe meer elektronica, hoe meer er kapot kan gaan. Of kuren hebben :D

We blijven hout vasthouden ;)

jeroenk
            Deelnemer

Inderdaad niet te snel overgaan op vaak (veel te) dure reparaties. Dat kan altijd nog! Hopen dat het hierbij blijft :)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.