Eerste keer vliegen binnen de EU

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Eerste keer vliegen binnen de EU

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    AstraF23

Hallo,

Ik ga volgende week op vakantie, en ga voor het eerst met het vliegtuig(van uit Weeze).
      Ik had een paar vragen over wat je allemaal in je handbagage kan doen en hoeveel contant geld je maximaal mee kan nemen op het vliegtuig.
      En moet ik me bij het vliegen veel voorstellen of valt dit wel mee?
      Ik vlieg richting Mallorca dus ongeveer 2 uur vliegen.

Gr, AstraF23

soepkiepe
      Deelnemer

1e keer dat ik er in zat was het gelijk 10 uur :P
        opstijgen is wel leuk, je gaat zo beetje stijl recht naar boven.

ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik zo tabletje heb gehad omdat ik er onwijs tegen op zag en vanwege mijn hoogtevrees.
        maar de terug weg ben ik er zonder in gegaan, en ook dat viel allemaal wel mee.
        ik zou het zo weer doen.

1 kleine tip..
        pas op met het taxfree shoppen, wij dachten ook hele goedkope sigaretten te hebben.
        tot dat we in nederland langs de douane kwamen, mochten we gewoon netjes belasting betalen ;)

2 uur is heel mooi denk k zo, je vliegt dan ook veellager dan ik toen naar curacao, dus denk dat je ook weinig last van luchtzakken zult hebben.

otdh
        Deelnemer

Vliegen stelt niets voor
          Vlieg meer dan 3x per jaar richting spanje en andere bestemmingen
          Het opstijgen is t spannends ( als je t zo kan noemen ) daarna is t net alsof je in een bus zit
          Bij het landen kan ( maar hoeft niet ) je last van je oren hebben, dus neem wat kauwgom mee

Contant geld niet meer als 2500, anders kan de douane achterdochtig worden
          Geen vloeistoffen in je handbagage, eten mag wel mee

En pas op de trugweg idd op met drank en sigaretten, je kan geluk hebben omdat spanje en de eilanden onder europa vallen, maar ook dan word je er soms uitgehaald

Enn, koop daar pas je drank, en niet op schiphol of ander europees vliegveld maar pas daar
          Fles bacardi kost nog geen 10eurie
          Houd je van razz? Neem die maar wel mee want dat s daar bijna niet te krijgen

wagnas
          Deelnemer

Opstijgen zal je leuk vinden. De acceleratie en het uitzicht als je boven de wolken komt. Ziet er erg mooi uit, net een bubblebad maar dan immens groot.

Taxfree of dingen goedkoop op luchthavens kopen, inderdaad laten liggen. Heeft weinig zin.

Veel plezier en goed smeren, je bent zo een kreeft op dat soort locaties.:)

[/iemand die al meer dan 12x rond de aarde gevlogen is in vliegkilometers] :D

smileyspeedster
            Deelnemer

Geen geintjes maken bij de tassencontrole.

otdh
              Deelnemer

Owja, en niet je handen in je zakken houden als je door de metaal detectie poortjes loopt
                Dan word je er ook uit gehaald

mayhem

Als je superzuinig op je spullen bent, bonnetje meenemen.

Mijn zwager heeft nogal een beste verzameling lenzen en dikke spiegelreflex , en heeft moeten lullen als Brugmans om de douane te overtuigen dat alles gewoon in NL was gekocht en al een jaar oud.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.