Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › Eerste echte snelle auto
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 oktober 2015 om 14:44 #18299461
Dit zijn kroeg/optel pk’s. Helaas werkt het zo dus net even niet
19 oktober 2015 om 14:46 #18299462Bij een gezond blok is 130 wel te halen. Daarna zo het blok uit elkaar moeten. Kop bewerken, nokkenassen zuigers enzovoorts
19 oktober 2015 om 14:48 #18299463@corsabc20xe wrote:
Bij een gezond blok is 130 wel te halen. Daarna zo het blok uit elkaar moeten. Kop bewerken, nokkenassen zuigers enzovoorts
Dus daarom… Powerbox, uitlaat van spruitstuk tot achterbumper, verwijderde kat en een chip tune zal je denk ik ergens rond de 120 a 130 pk zitten zonder je blok uit elkaar te halen
19 oktober 2015 om 14:50 #18299464Klopt. En ik kan uit eigen ervaring melden dat rijd top. Ik heb daarna de overstap gemaakt naar een c20xe. En dat is natuurlijk ook wel een topper
19 oktober 2015 om 18:49 #18299465Ff opnieuw inhaken (off topic)
Het origineel c16xe ontwerp van lotus gaf 150pk op de plank (zonder itb’s!).
Omdat dit natuurlijk in het vaarwater van de c20xe kwam besloot GM de boel te smoren met een restrictief inlaat (is een behoorlijk omweg wat gemaakt moet worden).Ik heb geen hard bewijs van vermogencijfers (lees= rollenbank uitslagen) maar mijn “onbegrensd” c16xe b-tje had geen enkele moeite om zn c20xe broertjes bij te houden of zelfs zoek te rijden.
Set-up?
*powerbox
*verstelbare nokkenas tandwielen
*4-1 “spaghetti spruitstuk
*200cel sportkat.
*2″ freeflow uitlaat systeem
*ECU remapVoor de rest oem en blok is niet open geweest…
Een veel gemaakte fout is een te grote uitlaat monteren (>2″).
En goedkope troep van hot-tuning enz. te gebruikenSent from my SM-P900 using Tapatalk
19 oktober 2015 om 18:53 #18299466ik kreeg van de TS een PM i.v.m. mijn catback uitlaat..
had eerst intresse toen niet meer omdat het een tegendrukloze groep A uitlaat zou zijn. ik heb in de papieren staan dat dit een groep N is van 63 mm (2″)
en dat dat wellicht niet goed zou zijn voor zo`n 1600 tje.. al twijfel ik daar aan aangezien ik er 2 jaar mee rond gereden heb19 oktober 2015 om 18:55 #1829946763,5mm = 2,5″
50,8mm = 2″Sent from my SM-P900 using Tapatalk
19 oktober 2015 om 19:00 #18299468@KRSA2000 wrote:
63,5mm = 2,5″
50,8mm = 2″Sent from my SM-P900 using Tapatalk
ok los van dat.. mij is verteld… dat als je een motor wilt tunen je de lucht snel in en uit moet laten gaan… dus in feiten.. kat eraf en een goede catback uitlaat… dat had ik dus.. met een pipercross inleg filter en powerbox maar de TS kwam in de PM dat een 1600 tegendruk moet hebben.. daar had ik dus mijn vraagtekens bij…
19 oktober 2015 om 19:17 #18299469Wat jij zegt klopt, waar het in feiten om gaat is dat de uitlaatgassen zo soepel mogelijk “ontruimd” worden.
Er wordt “tegendruk” geroepen, maar wat ze bedoel drukbehoud…
Wat vaak wordt gedaan, is dat er een zgn gr.A uitlaat wordt gemonteerd op een spruitstuk met een <gr.A of OEM diameter. Door de diameter verschil krijg drukverlaging op dat punt en dus ook een vertraging van de uitlaatgassen (en ongewenst pulsaties die zelfs de stroom van uitlaatgas kan stilleggen. Ik ga er nu niet teveel op in, is zo niet 123 uit te leggen)Sent from my SM-P900 using Tapatalk
19 oktober 2015 om 19:39 #18299470@KRSA2000 wrote:
Wat jij zegt klopt, waar het in feiten om gaat is dat de uitlaatgassen zo soepel mogelijk “ontruimd” worden.
Er wordt “tegendruk” geroepen, maar wat ze bedoel drukbehoud…
Wat vaak wordt gedaan, is dat er een zgn gr.A uitlaat wordt gemonteerd op een spruitstuk met een <gr.A of OEM diameter. Door de diameter verschil krijg drukverlaging op dat punt en dus ook een vertraging van de uitlaatgassen (en ongewenst pulsaties die zelfs de stroom van uitlaatgas kan stilleggen. Ik ga er nu niet teveel op in, is zo niet 123 uit te leggen)Sent from my SM-P900 using Tapatalk
ok.. maar mijn catback systeem had de pasvorm om op een standaard kat te gaan .. zouden ze dat dan in het ontwerp van de uitlaat meenemen als ze een vermogen winnend onderdeel ontwikkelen?? of is het dan meer van.. het past.. het heeft een tüv keurmerk dus het is goed voor de markt?? want als het van 45 mm naar 63 gaat dan is dat neem ik aan wel een relatief verschil..
sorry als dit offtopic is.. misschien dat de TS er later ook wat aan heeft
19 oktober 2015 om 21:41 #18299471Is een behoorlijk verschil, oppervlakte is bijna de dubbele
(π×63^(2))÷(π×45^(2))×100
=196%Lijkt me helaas een geval van “het past”…
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
19 oktober 2015 om 21:43 #18299472@KRSA2000 wrote:
Is een behoorlijk verschil, oppervlakte is bijna de dubbele
(π×63^(2))÷(π×45^(2))×100
=196%Sent from my SM-P900 using Tapatalk
ok dus dan zou je de voorpijp van de catback ook aan moeten passen naar een grotere diameter en het spruitstuk en kat ook voor een optimaal flow van de gassen die de motor uit gaan??
20 oktober 2015 om 05:49 #18299473Eerst met je spruitstuk beginnen, dat bepaald uiteindelijk de diameter van de rest.
Primaries worden gelijk aan de uitlaatpoorten gemaakt, de collector en voorpijp is afhankelijk van de verwachte flow (lees=motortype en afstelling) daarop wordt je uitlaat pas gemaakt.
Bij gebruik van een kat ga je altijd een diameter verschil krijgen en een druk verschil. Een sportkat. heeft een open cel structuur voor een verbeterde flow maar ook een kleinere diameter als de OEM exemplaar om dit enigzins te compenseren.Bij mn c16xe b-tje was voor me berekend dat een 2″ systeem meest optimaal was, bij mn c20xe a-tje kwamen we uit op 2,25″ (een klote maat overigens!) en vanwege de bjr mag ik zonder kat. rijden ;)
20 oktober 2015 om 06:02 #18299474We dwalen behoorlijk offtopic…
Sorry Robbert!
Mooie B-tje heb je daar! Een hele fijne wagen om als eerste ‘snelle’ wagen te hebben.
Een advies, de corsa B staat toch een beetje bekend om zn slappe weggedrag. Is makkelijk verholpen met bv een 60/40 verlagings set van een goed merk en leuk set 15″ wielen met goeie 195 rubber eronder. Dan heb je echt een kart!20 oktober 2015 om 06:53 #18299475AnoniemLid sinds:
1 January 1970inderdaad, graag ontopic blijven. Maak anders even een nieuw topic aan.
30 oktober 2015 om 23:43 #18299476Gaaf autootje Robbert! De uitdaging is om hem dik te maken, zonder goedkope Tupperware maar dat gaat je vast wel lukken. Ze voelen idd lekker snel aan. Zeker met die korte versnellingen.
1 november 2015 om 07:25 #18299477De X16XE rijdt heerlijk in een Combo-B
Mantzel powerbox erop en Lexmaul spagettie spruitstuk.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
8 november 2015 om 20:41 #18299478Hoi dorpsgenoot, welkom op het forum.
Als ik je tegenkom met de corsa zal ik fff seinen.
Ik rij met een zwarte insignia of een blauwe kadett c coupeGr. Harald
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.