Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › Eerste echte snelle auto
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 oktober 2015 om 06:22 #17273905
Hallo mede opel rijders
Ik ben robbert 21 jaar uit het plaatsje Gendt bij arnhem
En sinds vrijdag in het bezit van een Corsa b GSi
Dat is hem :)
18 oktober 2015 om 11:30 #18299437AnoniemLid sinds:
1 January 1970dacht dat er echte snelle auto in de titel stond :jerry :jerry
geintje king:
mooie wagen kerel
hoop dat je der veel plezierige km,s mee beleefd :thumb ;)18 oktober 2015 om 12:13 #18299438Gefeliciteerd , leuke auto heb je daar!
En ik kan het weten, heb er zelf ook een gehad . :thumb18 oktober 2015 om 12:20 #18299439Leuke corsa
Goed om ervaring mee op te doen.. Pit hebben ze wel voor hun gewicht… Met wat leuke velgen en wat spullen om je auto wat stugger te maken (veerpootbrug enzo) worden ze net een kart
Heb er ook een gehad en heel veel plezier van gehad.. Hopelijk heb jij dat straks ook
Uit welk jaar is je gsi??18 oktober 2015 om 14:00 #18299440Welkom op het forum. Veel plezier met je Corsa GSI. :thumb
18 oktober 2015 om 19:27 #18299441@bart-gsi wrote:
Leuke corsa
Goed om ervaring mee op te doen.. Pit hebben ze wel voor hun gewicht… Met wat leuke velgen en wat spullen om je auto wat stugger te maken (veerpootbrug enzo) worden ze net een kart
Heb er ook een gehad en heel veel plezier van gehad.. Hopelijk heb jij dat straks ook
Uit welk jaar is je gsi??Mijne is uit 99
Tovert elke keer nog een smile op mijn gezicht als ik er mee ga rijden :)
Word nog flink aangepakt dus standaard blijft die niet
18 oktober 2015 om 19:31 #18299442@GSI-16V wrote:
@bart-gsi wrote:
Leuke corsa
Goed om ervaring mee op te doen.. Pit hebben ze wel voor hun gewicht… Met wat leuke velgen en wat spullen om je auto wat stugger te maken (veerpootbrug enzo) worden ze net een kart
Heb er ook een gehad en heel veel plezier van gehad.. Hopelijk heb jij dat straks ook
Uit welk jaar is je gsi??Mijne is uit 99
Tovert elke keer nog een smile op mijn gezicht als ik er mee ga rijden :)
Word nog flink aangepakt dus standaard blijft die niet
qua onderstel is er veel ruimte voor verbetering om de 106 pk beter aan de grond te krijgen.. vooral in bochten
en motorisch zijn er nog wat opties… maar ervaring opdoen met dit en een aangepast onderstel is leuker dan opvoeren als je dit niet gewend bent… bij die b corsatjes achter de wielkasten ( vooral de randen) in de gaten houden op roest en het olie verbruik van de motor.. voor de rest heb ik er niks op aan te merken ze zijn leuk als instap als je van accelereren houdt18 oktober 2015 om 19:50 #18299443Mijne is uit 99
Tovert elke keer nog een smile op mijn gezicht als ik er mee ga rijden :)
Word nog flink aangepakt dus standaard blijft die niet[/quote]
qua onderstel is er veel ruimte voor verbetering om de 106 pk beter aan de grond te krijgen.. vooral in bochten
en motorisch zijn er nog wat opties… maar ervaring opdoen met dit en een aangepast onderstel is leuker dan opvoeren als je dit niet gewend bent… bij die b corsatjes achter de wielkasten ( vooral de randen) in de gaten houden op roest en het olie verbruik van de motor.. voor de rest heb ik er niks op aan te merken ze zijn leuk als instap als je van accelereren houdt[/quote]Ja ben al beetje aan het rondkijken of ik verlagingsveren doe of een schroefset
En kwa accelereren doet die het verrassend goed zelfs in de 5 haha
Morgen remus demper monteren en de middendemper weg halen voor een beetje hard gebrul :)
18 oktober 2015 om 19:53 #18299444Welkom! Heb zelf ook als eerst auto een B gehad, maar dan met 1.4 8v met wel dikke 60pk. Heb nu ook een B GSI, daarop een powerbox inlaat op gemonteerd. Dat is helemaal feest met accelereren! Boven de 4000 toeren knalt ie opeens de begrenzer in joh :jerry
Zelfs in z’n 5 blijft ie gewoon gaan tot ie in de begrenzer zit.
18 oktober 2015 om 19:55 #18299445@GSI-16V wrote:
Mijne is uit 99
Tovert elke keer nog een smile op mijn gezicht als ik er mee ga rijden :)
Word nog flink aangepakt dus standaard blijft die niet
qua onderstel is er veel ruimte voor verbetering om de 106 pk beter aan de grond te krijgen.. vooral in bochten
en motorisch zijn er nog wat opties… maar ervaring opdoen met dit en een aangepast onderstel is leuker dan opvoeren als je dit niet gewend bent… bij die b corsatjes achter de wielkasten ( vooral de randen) in de gaten houden op roest en het olie verbruik van de motor.. voor de rest heb ik er niks op aan te merken ze zijn leuk als instap als je van accelereren houdt[/quote]Ja ben al beetje aan het rondkijken of ik verlagingsveren doe of een schroefset
En kwa accelereren doet die het verrassend goed zelfs in de 5 haha
ik heb nog een rvs catback uitlaat liggen van powersprint voor een corsa b gsi… helaas ging bij mij de uitlaat langer mee dan de auto ^^
het is een lage restrictie uitlaat en wordt niet meer geproduceerd ( ik kan um nergens meer online nieuw vinden)Morgen remus demper monteren en de middendemper weg halen voor een beetje hard gebrul :)[/quote]
18 oktober 2015 om 19:56 #18299446@basss27 wrote:
Welkom! Heb zelf ook als eerst auto een B gehad, maar dan met 1.4 8v met wel dikke 60pk. Heb nu ook een B GSI, daarop een powerbox inlaat op gemonteerd. Dat is helemaal feest met accelereren! Boven de 4000 toeren knalt ie opeens de begrenzer in joh :jerry
Zelfs in z’n 5 blijft ie gewoon gaan tot ie in de begrenzer zit.
als je corsa gsi net boven de 4000 toeren in de begrenzer gaat dan hang er maar een opcom aan.. dan loopttie in noodloop… ^^ hoort normaal op 6250 toeren in de begrenzer te gaan naar mijn weten…
18 oktober 2015 om 19:57 #18299447@basss27 wrote:
Welkom! Heb zelf ook als eerst auto een B gehad, maar dan met 1.4 8v met wel dikke 60pk. Heb nu ook een B GSI, daarop een powerbox inlaat op gemonteerd. Dat is helemaal feest met accelereren! Boven de 4000 toeren knalt ie opeens de begrenzer in joh :jerry
Zelfs in z’n 5 blijft ie gewoon gaan tot ie in de begrenzer zit.
Heb zo’n powerbox gezien ja haha
Misschien willen mensen keer meeten met alle corsa’s b?
18 oktober 2015 om 19:58 #1829944818 oktober 2015 om 20:01 #18299449@bart-gsi wrote:
kan er nu niks meer mee aangezien ik nu een vectra b heb…
Heb al een remus einddemper en waar morgen door jeroen van den boom uit Gemert de middendemper word weggehaald
18 oktober 2015 om 20:05 #18299450goed bezig.. dan gaat deze marktplaats op ^^
jammer dat ze van dit system geen versie voor een v6 vectra hebben.. zonder kat was dit echt een genot qua geluidqua onderstel is een schroefsetje wel goed te doen.. en een paar leuke 195 brede banden/velgen voor het lekkere bochten werk en grip
veerpoot brug is ook een goede upgrade zodat je chassis voor stugger is .. voor in de kofferbak hebben ze er ook eentje alleen zit je wel met een aluminium balk in de kofferbak en kun je verder weinig met je kofferbak… dus dat is een keus wat je liever wil18 oktober 2015 om 21:07 #18299451Mantzel is wel een aanrader voor dit motorblok. Zeker icm spaghetti spruitstuk doet dat een hoop.
18 oktober 2015 om 21:11 #18299452@bart-gsi wrote:
@basss27 wrote:
Welkom! Heb zelf ook als eerst auto een B gehad, maar dan met 1.4 8v met wel dikke 60pk. Heb nu ook een B GSI, daarop een powerbox inlaat op gemonteerd. Dat is helemaal feest met accelereren! Boven de 4000 toeren knalt ie opeens de begrenzer in joh :jerry
Zelfs in z’n 5 blijft ie gewoon gaan tot ie in de begrenzer zit.
als je corsa gsi net boven de 4000 toeren in de begrenzer gaat dan hang er maar een opcom aan.. dan loopttie in noodloop… ^^ hoort normaal op 6250 toeren in de begrenzer te gaan naar mijn weten…
Haha je vat het verkeerd :P boven de 4000 toeren trekt ie opeens super hard tot aan de begrenzer :jerry idd iets boven de 6000 toeren. 6500 bij mij
18 oktober 2015 om 21:22 #18299453@basss27 wrote:
@bart-gsi wrote:
als je corsa gsi net boven de 4000 toeren in de begrenzer gaat dan hang er maar een opcom aan.. dan loopttie in noodloop… ^^ hoort normaal op 6250 toeren in de begrenzer te gaan naar mijn weten…
Haha je vat het verkeerd :P boven de 4000 toeren trekt ie opeens super hard tot aan de begrenzer :jerry idd iets boven de 6000 toeren. 6500 bij mij
aah ok ja dan snap ik um.. gebrek aan grip of slippende koppeling???
18 oktober 2015 om 21:35 #18299454powerbox–>verlegde powerband–>veel meer vermogen bovenin–>feller acceleratie/sneller op toeren boven 4000tpm
C/X16XE tuning 101
On topic: leuke auto!
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
18 oktober 2015 om 21:36 #18299455hmm ok.. ik had alleen een de catback ( zie foto) zonder kat en een powerbox.. en verder niks.. bij mij wilde die niet zo hard…bleef zo tussen de 109 a 115 pk schommelen op de rollenbank
18 oktober 2015 om 21:39 #18299456Dan was er waarschijnlijk iets anders aan de hand. Powerbox, uitlaat systeem en remap moet je tegen de 140pk aan hikken. Met ‘spaghetti’ spruitstuk richting 160pk.
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
18 oktober 2015 om 21:43 #18299457@KRSA2000 wrote:
Dan was er waarschijnlijk iets anders aan de hand. Powerbox, uitlaat systeem en remap moet je tegen de 140pk aan hikken. Met ‘spaghetti’ spruitstuk richting 160pk.
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
ik had geen remap… gewoon die set up en een uitgeklede binnenkant.. dus 1 stoel ,een half dashboard en een 4 punts gordel… en voor de rest netjes afgewerkt zodat het nog net de APK door kwam
18 oktober 2015 om 21:46 #1829945819 oktober 2015 om 14:33 #18299459160 pk met een mantzel en spruitstuk. Nooit. Voor die cijfers moet je toch richting itb gaan
19 oktober 2015 om 14:37 #18299460@corsabc20xe wrote:
160 pk met een mantzel en spruitstuk. Nooit. Voor die cijfers moet je toch richting itb gaan
Ik denk dat je met die setup hooguit de 115 a 120 pk haalt.. Vanaf 106 pk.. En met de tijd in standaard vorm zullen er ook wat werkpaardjes weggelopen zijn…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.