Eerste auto is een Opel Astra

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik Eerste auto is een Opel Astra

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259154
    Anthom
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 July 2013

      Hallo iedereen,

      even voorstellen hier.
      Mijn Gebruikersnaam is Anthom maar in het echt heet ik Anne. Ben 21 jaar en heb dus nu 9 dagen een Opel Astra.
      En niet zo maar eentje. Het is een Opel Astra F 1.6 3-deurs Afkomstig uit het bouwjaar 1996.
      Met een kilometerstand van 138.500 kilometer is dit een toevaller. ( inclusief NAP-autopas) :thumb
      Zo’n auto loop je tegenaan en dan denk je van: “ja, dit is hem” :D
      Echter zijn er een paar verbeterpunten aan de Opel, maar daar ga ik nu niet op in.
      oké eentje dan; Er zaten geen boekjes bij…. Dus als iemand een instructieboekje heeft liggen. Ben ik daar erg mee geholpen. :wors

      De uitvoering is een Sprint uitvoering. En weliswaar niet te geloven toen ik de Opel aan het stofzuigen was….
      de bestuurdersstoel is in hoogte verstelbaar :shock:
      Voorzien dus van luxe, waaronder ook de stuurbekrachtiging en de bestuurdersairbag onder vallen.
      Ik heb de auto gekocht met een accessoire-radio. Deze radio is voorzien van Bluetooth en USB-aansluiting.

      De Opel rijdt erg lekker. De motor is krachtig en lust geen olie. Het motorblok is een beetje “zweterig” maar wat verwacht je.

      Op vele kilometers en veel rijplezier!
      Want ik ga vanaf september 4 dagen in de week 120 kilometer per dag rijden om bij mijn school te komen.

      tot de volgende post.

      #18158705
      Vannos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 November 2010

        Welkom op het opel forum anthom/anne

        dan heb je een nette f gekocht :thumb

        die motoren zweten allemaal wel een beetje, moet je je niet te veel van aantrekken

        en uiteraard :kewlpics :kewlpics zijn ook welkom

        Vannos

        #18158706
        Mr.F
          Lid sinds:
          3 November 2008

          Welkom :thumb
          Astra sprint, actiemodel toenderrtijd :thumbup

          Foto,s :kewlpics !

          #18158707
          Vannos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 November 2010

            @Mr.F wrote:

            Welkom :thumb
            Astra sprint, actiemodel toenderrtijd :thumbup

            Foto,s :kewlpics !

            mooi model voor jou mr.f :thumb

            #18158708
            Juffer1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 July 2006

              Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Anne !

              Leuk om te lezen dat er weer een Astra F rijdend wordt gehouden :thumbl
              Heel zuinig op zijn want zoals de rest ook al aangaf is de “sprint” uitvoering een hele zeldzame.

              Gr. Arjan

              #18158709
              Anthom
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 July 2013

                Bedankt voor het warme welkom.
                Ik ga er zeker zuinig op zijn.
                Maar wat rijdt de Opel heerlijk.
                Benzine verbruik hou ik nog niet in de gaten.
                Pas bij de volgende volle tankbeurt, want ik moet nog wennen aan de Opel.
                Er zit genoeg power in, koppeling en versnellingsbak zijn super.

                Foto’s komen pas als ik de Astra netjes heb.
                De Astra komt bij een Handelaar vandaan….
                Op zich niet verkeerd als je kijkt naar wat de Opel allemaal heeft.
                Wel goed kunnen zien wat voor een eigenaar de Opel voor mij had.

                Wat gegevens over de vorige eigenaar (eigenaresse) aan wat ik aantrof in de auto.
                Het is een vrouw. Kijkend naar alle roze prullaria die ik eruit heb gehaald.
                Zij had/heeft een hond… Welkom alle hondenharen *NOT
                Het gaat nog wat worden om de vloerbekleding haar vrij te krijgen.

                Ik zal even kijken waar ik zelf dingen kan posten.

                Gr. Anne

                #18158710
                soepkiepe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 August 2010

                  welkom hier.
                  ook ik ben nieuwsgierig naar de foto’s.

                  over die hondenharen he, ff een harde borstel pakken, dan ff 1 kant op vegen, je merkt vanzelf welke kant op het best werkt.
                  over het zweten van de motor, zet er eens een nieuw kleppendeksel pakking op, denk dat het dan al veel minder is, blijf je dan nog olie houden, achter je ontstekingshuis zit een rubberen ring, die is vaak ook lek.
                  mijn 1.4 ligt er namelijk kurkdroog in, dus zo 1.6 kan dat ook ;)

                  #18158711
                  Anthom
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 July 2013

                    @soepkiepe wrote:

                    welkom hier.
                    ook ik ben nieuwsgierig naar de foto’s.

                    over die hondenharen he, ff een harde borstel pakken, dan ff 1 kant op vegen, je merkt vanzelf welke kant op het best werkt.
                    over het zweten van de motor, zet er eens een nieuw kleppendeksel pakking op, denk dat het dan al veel minder is, blijf je dan nog olie houden, achter je ontstekingshuis zit een rubberen ring, die is vaak ook lek.
                    mijn 1.4 ligt er namelijk kurkdroog in, dus zo 1.6 kan dat ook ;)

                    Bedankt voor de tip. vanmiddag verder met schoonmaken. gaan we het meteen uitproberen.

                    Wekt de Borstel-tip ook voor de vloerbedekking?

                    Alvast bedankt.

                    Gr. Anne

                    #18158712
                    soepkiepe
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 August 2010

                      ja werkt ie ook op, alleen die vloerbedekking is wat andere stof dan de stoelen, dus wel ff voorzichtig, je trekt anders ook stof van de vloerbedekking los, niet ernstig of zo.
                      gewoon ff proberen ;)

                      #18158713
                      Kermitkiller
                        Lid sinds:
                        26 March 2005

                        ook welkom hier :thumb

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.