Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › eens een keer investeren in GOED geluid
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 februari 2015 om 15:05 #17270417
hallo.
ik heb in het verleden een paar keer speakers gekocht voor in me auto en elke keer als ik het volume open draaide gingen de speakers kraken en/of was geluid niet meer zuiver.
hoe komt dat? ligt dat aan de radio? of moet er een versterker tussen? ik hem nu een jvc kdr 521 als het goed isNu wil ik het gewoon een keer goed hebben zodat als ik hem vol opdraai het geluid gewoon mooi zuiver blijft en zonder gekraak.
Het gaat om een corsa B.
ik weet dat ik adapters moet kopen maar dan is de speaker maat maar 13 cm , maar ik heb begrepen als ik de originele speakers ”verbouw” dat ik er dan 16 cm in kan plaatsen
wat moet ik kopen?
mvg.
ps : ik heb al een subwoofer achterin dus het gaat alleen om de speakers en tweeters in de deuren
6 februari 2015 om 07:26 #18272191De afstelling maakt het of kraakt het! Zorg eerst dat je die standaard papieren speakers vervangt. Wat ik in mijn Corsa heb gedaan is bij de voorspeakers de speakers gesloopt zodat alleen het plastic frame van de speaker behouden blijft. Hierop de nieuwe speaker gemonteerd.
De achter speakers zou je ook kunnen vervangen van nieuwe van 13 cm. Vervolgens de deuren isoleren, dat verbeterd het geluid aanzienlijk.
Vaak heeft JVC zaken zoals loudness standaard aan staan. Zet dat uit. De speakers zou je op high pass 80hz kunnen draaien, daarmee filter je alles onder de 80hz, het laag dus uit je speakers. Dit omdat je subwoofer deze tonen overneemt namelijk. Je zult merken dat de boel al veel harder kan en strakker blijft klinken, omdat dan het vermogen naar de midden en hoge tonen gaat. Lage tonen kosten het meest aan vermogen in verhouding tot midden en hoge tonen.
6 februari 2015 om 08:46 #18272192Echt goed geluid? Alles isoleren, deuren en zijpanelen en overal waar een speaker zit. Inclusief anti dreun matten. Daarnaast een extra versterker kopen voor de losse speakers en deze ook goed afzekeren (dikke kabel naar achter dus). Speakers en dergelijke goed inbouwen en vastmaken zodat trillingen en dergelijke worden geëlimineerd. En ook niet bezuinigen, geen goedkope troep kopen. Het begin bij een goeie headunit.
Kleine speakers kunnen ook goed klinken. Ik had in mijn BMW 4x 13CM Audio System speakers met een flinke versterker erachter en dat klonk grandioos. Maar daarbij was ook alles geïsoleerd en goed bekabeld.
9 februari 2015 om 08:40 #18272193Oke dan weet ik iig geval waar ik aan toe ben.
De standaard kabels naar de speaker zullen die voldoen of is het beter om die te vervangen.
En me radio is die goed genoeg?
9 februari 2015 om 09:45 #18272194versterker er tussen is altijd beter
9 februari 2015 om 09:51 #18272195Ja je radio is goed genoeg. Zoals ik al zei vervang eerst je standaard speakers door wat fatsoenlijks. Verder de deuren isoleren zodat de speakers een soort klankkast krijgen. Dan kom je met de speakers al aardig ver rechtstreeks op de headunit. Al is geluid natuurlijk heel persoonlijk en kan het altijd beter.
Verder zoals ik eerder aanhaalde zorg voor een goede afstelling. Dat kan enorm veel doen.
9 februari 2015 om 11:06 #18272196Ja ik snap het aardig nu.
Maar als ik het dus goed begrijp ; als ik me originele speakers leeghaal zegmaar , kan ik er 16cm in monteren?
9 februari 2015 om 19:36 #18272197Het is een kwestie van alles op elkaar afstemmen inderdaad.
Je kunt wel een composet van €1000,- kopen maar op een standaard HU zal hij nooit zijn volle potentie benutten, vooral zonder isolatie is het zonde.Tip: koop 2x de starterset silent coat isolatie kit voor €19,- ps. Hier zitten 3 verschillende vellen isolatie in, ontdreuning/absorptie/ontrateling. ik had genoeg aan 3 sets voor mn Vec-C en is aanzienlijk goedkoper dan alles los kopen.
Er zijn erg veel goede merken speakers en versterkers.
Momenteel is Gladen heel populair (is het oude Audio-system)
Mijn persoonlijke voorkeur voor speakers en versterkers ligt bij de Italiaanse merken Audison en Hertz (beide van eletromedia)Hoe veel wil je uitgeven?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.