Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › een vraagje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 februari 2011 om 10:03 #17233069
Ik zou met de tijd best een calibra aan willen schaffen, maar ik hoor hier vaak dingen van storingen en garage gedoel.
Dus vraag ik me eigenlijk af of je als hobbiest ook nog aaan een calibra kan sleutelen ( min of meer alles zelf doen)20 februari 2011 om 10:05 #17820873Ja, kan, als er enigzins technische kennis is, kan je alles zelf aan een Calibra.
de Techniek is erg simpel (stamt van begin jaren 90).
Willem
20 februari 2011 om 10:10 #17820874En dan toch hoor ik vaak verhalen van ik sta machteloos garage weet het niet enz.
20 februari 2011 om 10:14 #17820875dat is nou het probleem
Oude techniek, en de huidige Computer generatie.
Dat botst.
ik zie het hier zo vaak!!!!
ik krijg mensen vanaf de dealer met auto’s vanaf 2000 en nieuwer die hier al problemen mee hebben.
bij komen met dit was de diagnose, en dat kost 700 euro om te maken.
ga ik ernaar kijken blijkt het een ander te zijn welke dan hooguit 150 euro kost.
je moet dan die grote glimlach op die mensen dr gezicht zien.
Veel garages weten echt niet meer hoe de aude electromica werkt, en hoe het is uit te lezen, en hoe je makkelijk diagnoses kan stellen.
Willem
20 februari 2011 om 10:17 #17820876AnoniemLid sinds:
1 January 1970is inderdaad waar
veel nieuwe generatie monteurs
zijn onderdelen vervangers gewordenstekker erin pc zegt wat defect is
dat gaan ze vervangen klaarmaar moet er n x gezocht worden
dan wordt dat heel lastig voor sommige:oals je zelf wat inzigt hebt en een heel forum om je te helpen
kun je best een calibra kopen;)maar kijk wel goed uit
ook die zijn niet altijd vrij van roest
en dan zeg ik het netjes:P20 februari 2011 om 10:18 #17820877Ik wordt zelf automonteur maar daar staat tegenover da ik me in mijn prive leven met oudere auto’s gaat bezighouden.
20 februari 2011 om 10:20 #17820878Het gaat een manta of calibra worden maar van manta weet ik alles al ( zwakke punten)
:P20 februari 2011 om 10:49 #17820879als je voor een 8 kleppertje kiest zit je wel redelijk safe meestal
een 16v is gelijk allemaal weer een stuk duurder en ingewikkelder.20 februari 2011 om 10:52 #17820880V6:wors
Willem
20 februari 2011 om 10:56 #17820881jaaa snap ik allemaal wel maar als je redelijk veilig wilt ken je beter een 8 kleppertje nemen
als je wat huiverig bent voor de techniek is dat toch de veiligste optie
wil niet zeggen dat je daar geen ellende mee kunt krijgen maar tis toch vrij simpel
en net even wat goedkoper allemaal mocht er wel wat an de knikker wezen20 februari 2011 om 10:58 #17820882AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1873335&tid=143079&author=manta11]Het gaat een manta of calibra worden maar van manta weet ik alles al ( zwakke punten)
:P[/rquote]pak dan een manta;)
zit meteen de aandrijving ook aan de juiste kant;):P20 februari 2011 om 10:59 #17820883Tja, de techniek is in princiepe gelijk, onderhoud iets duurder.
Zijn allemaal bosch inspuitsystemen van het type motronic.
als je een 8klepper kan rijdend houden, moet dat met een V6 ook wel lukken, en het is wel een uitdaging om zo’n V6je lekker aan het rijden te houden, en je kan er wat van opsteken.
Ik heb het ook allemaal zelf moeten leren.
Ik heb het geleerd door gewoon de motor uit elkaar te halen, en weer terug te bouwen zoals het moest.
Mijn eerste grote sleutelklus aan de V6 was niet eens aan mijn eigen V6
gewoon aangepakt, en uitgevoerd.
De auto rijdt nog, want staat met een teruggedraaide teller op MP.
willem
20 februari 2011 om 11:12 #17820884ja oke maar omdat die man toch wat huiverig is leek mij een 8 klepper et veiligst
ik reken even bij mezelf af haha
maar het valt inderdaad allemaal wel mee je moet gewoon geluk hebben met een auto en maakt niet uit met wat voor en hoe oud of nieuw.
ik heb het vectra gedeelte es in de gaten gehouden maar ik schrik pas echt wat het allemaal kost voor de vectra-C
volgens mij kun je daar helemaal beter niet mee gaan rijden als je alles zelf wilt doen.
wat een schribarende prijzen lees ik daar als er wat aan mankeerd20 februari 2011 om 11:21 #17820885Veel Computerwerk en electronica, en dat alles kan ook kapot, en om dan achter defecten te komen MOET je uitlezen.
nu heb ik zelf wel de geschikte uitleesapparatuur, maar toch.
Daar ben ik huiverig voor, en dan niet om aan te sleutelen, maar om zelf te hebben.
Willem
20 februari 2011 om 11:27 #17820886Jah .. Willem een V6 alleen dat geluid al .. maare dan een 3,0 ; hihi, maare de Calibra 2,0 turbo 4×4, ben daar ook weg van .. 4 sec 0/100 welke gedateerde auto ! haalt dan nou voor dat geld ..
Maare @Manta 11 de Calibra is een fijne wagen !! als je het uitzoekt ! voordelige onderdelen, vlot uiterlijk, en als je hier en daar een V6 of Turbo kietelt .. zijn er weinig auto ‘s die je inhalen
20 februari 2011 om 11:58 #17820887AnoniemLid sinds:
1 January 1970dan nu de gouden tip
koop een calibra turbosloop die motor er uit
hang die dan in die manta die je ook gekocht hebten je hebt het beste uit beide werelden
(fijne motor en achterwielaandrijving)
+ je doet meteen flink wat sleutel ervaring op:P:thumbupzullen vast mensen zijn die dit niet met mee eens zijn
maar dat maakt mij vrij weinig uit
;):P:P20 februari 2011 om 12:16 #17820888[rquote=1873466&tid=143079&author=louwe 16 klepper]dan nu de gouden tip
koop een calibra turbosloop die motor er uit
hang die dan in die manta die je ook gekocht hebten je hebt het beste uit beide werelden
(fijne motor en achterwielaandrijving)
+ je doet meteen flink wat sleutel ervaring op:P:thumbupzullen vast mensen zijn die dit niet met mee eens zijn
maar dat maakt mij vrij weinig uit
;):P:P[/rquote]Wel leuk een Manta turbo maar daar ben ik het niet mee eens idd, weer een Calibra zonder hart… :(
Enne Anjo Tol, een Calibra turbo doet af fabriek geen 4 sec naar de 100, eerder 6,5 a 7 sec. Wat nog steeds niet verkeerd is natuurlijk.:)
20 februari 2011 om 12:17 #17820889AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1873491&tid=143079&author=2slow][rquote=1873466&tid=143079&author=louwe 16 klepper]dan nu de gouden tip
koop een calibra turbosloop die motor er uit
hang die dan in die manta die je ook gekocht hebten je hebt het beste uit beide werelden
(fijne motor en achterwielaandrijving)
+ je doet meteen flink wat sleutel ervaring op:P:thumbupzullen vast mensen zijn die dit niet met mee eens zijn
maar dat maakt mij vrij weinig uit
;):P:P[/rquote]Wel leuk een Manta turbo maar daar ben ik het niet mee eens idd, weer een Calibra zonder hart… :(
tjah hadden ze de calibra maar achterwielaangedreven moeten maken:P:P:Pmaar ik kan een mooie calibra ook wel warderen hoor:thumbup:thumbup
en zou inderdaad zonde zijn als ze allemaal gesloopt worden om hun motor;)Enne Anjo Tol, een Calibra turbo doet af fabriek geen 4 sec naar de 100, eerder 6,5 a 7 sec.[/rquote]
20 februari 2011 om 13:05 #17820890@ louwe 16 klepper Euhh, nee .. af fabriek niet ! maare kijk maare eens op Youtube, de tijd loopt mee, de snelleren gaan rond 4,5 min 0/100 km
20 februari 2011 om 13:07 #17820891AnoniemLid sinds:
1 January 1970hahahaha
die post was niet van mij
;)en als je iets van you tube wil postten zet dan t linkje der ff bij;)
20 februari 2011 om 13:42 #17820892Ik vind het wel een goeie van manta calibra turbo blok.
Normaliter zeg ik, ik koop een manta maar ik voorzie onderdeelproblemen voor de manta.
En het lijkt dat voor de calibra en nog lekker veel is.:P20 februari 2011 om 13:47 #17820893AnoniemLid sinds:
1 January 1970[rquote=1873576&tid=143079&author=manta11]Ik vind het wel een goeie van manta calibra turbo blok.
Normaliter zeg ik, ik koop een manta maar ik voorzie onderdeelproblemen voor de manta.
En het lijkt dat voor de calibra en nog lekker veel is.:P[/rquote]bijna alle manta delen zijn nog ruim te verkijgen
denk dat je alles via dit forum binnen een week gevonden hebt:o;)
enkel sommige delen zijn nieuw niet meer te vinden
zoals b,v raamrubbersmaar er is nog heel veel
en er wordt ook wel t 1 en andere nog nieuw geproduccert;)dus dat zou je niet hoeven tegen houden;);)
20 februari 2011 om 14:00 #17820894Ik denk dat ik er overuit ben het gaat zoals louwe zeg een combinatie worden manta met cali blok of dat een turbo is durf ik niet te gaan zeggen.
Voorlopig nog ideen bij elkaar verzamelen denk al dat ik weet hoe en wat.:P20 februari 2011 om 14:02 #17820895AnoniemLid sinds:
1 January 1970wat een verstandige kerel:P:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.