Een Vectra grijs kenteken maken?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Een Vectra grijs kenteken maken?

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244592
    djtaybo
      Lid sinds:
      26 May 2012

      Hallo forumleden,

      Heeft iemand ervaring mbt het ombouwen van een Vectra (station 2006, 1.9 cdti) naar een Grijs kenteken?
      is het uberhaupt wel mogelijk?

      Gr.

      #17964414
      Silver
        Lid sinds:
        7 July 2006

        je grootste probleem wordt denk ik je dak verhogen.
        je moet aan bepaalde inrichtingseisen voldoen.

        #17964413
        speaker
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 March 2007

          de laadruimte moet in het midden idd een pallethoogte hebben.

          #17964412
          djtaybo
            Lid sinds:
            26 May 2012

            Hey bedankt voor je antwoord.
            is dat makkelijk een dak verhogen? of voldoet de vectra al aan deze eisen?

            #17964411
            speaker
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 March 2007

              De belangrijkst eisen zijn:
              •In de laadruimte moet een blok passen van 125 cm lang, minimaal 20 cm breed en 98 cm hoog;
              •Met uitzondering van sloten, schanieren etc. moet dit blok in de totale laadruimte passen;
              •De ramen moeten verwijderd worden en er moeten blindering panelen vast aan de carrosserie gemonteerd worden;
              •Het eerste rechterzijraam in de laadruimte mag open blijven. Dit in verband met de veiligheid bij het rechtsaf slaan;

              #17964410
              speaker
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 March 2007

                @djtaybo wrote:

                Hey bedankt voor je antwoord.
                is dat makkelijk een dak verhogen? of voldoet de vectra al aan deze eisen?

                Volgens mij is de vec geen 98CM hoog !!

                #17964409
                Juffer1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 July 2006

                  Dak verhogen hoeft niet (kijk naar de nieuwe Megane Van of naar de aannemersuitvoering van busjes).
                  Waar je aan moet voldoen is dat je een laadruimte creeert van tenminste xxx aan liters (dacht 300).
                  Daarnaast zal er ook een tussenschot gecreeerd moeten worden dat voldoet aan de beschermingseissen en vastzit aan constructieve delen (is dus geen houten plaat !) Ook zal je aan de bestuurderszijde de ramen moeten blinderen.

                  Voor meer info zou je terberg specials (bouwden ook mijn Astra G VAN, Zafira VAN & Megane VAN’s om) of profi glass (meer gericht op terreinwagens) kunnen benaderen.

                  Wel kan ik je meegeven dat je de auto nimmer zelf kan ombouwen naar grijs kenteken en dat je dat dus altijd zal moeten gaan uitbesteden.
                  Daarnaast wordt het steeds minder en minder aantrekkelijk om een grijs kenteken auto te gaan rijden omdat de meeste fiscale voordelen daarvoor al zijn vervallen of gaan vervallen. Ook is de auto bij inruil eigenlijk niks meer waard.

                  Gr. Arjan

                  #17964408
                  Juffer1
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 July 2006

                    @speaker wrote:

                    de laadruimte moet in het midden idd een pallethoogte hebben.

                    Klopt volgens mij niet Peter, ik kon in mijn Astra G VAN, Megane GTII zowiezo al geen pallet in de breedte kwijt, laat staan in de hoogte en het laatste model Megane GTIII is volledig indentiek aan de geel kenteken uitvoering en die is weer net zo hoog als je Vectra en we weten allebeid dar je daar ook zeker geen pallet in kwijt gaat raken.

                    Overigens zien die opbouwen er op het dak inmens uit, maar aan de binnenzijde is dat effectief 10 cm hoog en nog geen 50 cm breed (in het geval van de Astra G VAN & Megane GT II & eerste serie van de III).

                    #17964407
                    djtaybo
                      Lid sinds:
                      26 May 2012

                      Mijn achterramen zijn pik zwart geblindeerd.
                      moeten die er dan ook uit?

                      #17964405
                      Juffer1
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 July 2006

                        In zowel de Astra, als Zafira als Megane waren deze bekleed met een soort vloerbedekking (denk om beschadigingen te voorkomen)

                        #17964406
                        Juffer1
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 July 2006

                          Laadvolume moet overigens meer als 500 dm³ zijn.

                          #17964404
                          Lemmens
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 October 2005

                            De regels zijn extreem vaag, vraag het even na bij de rdw. Bij sommige auto’s is er een half raam aan de bijrijderszijde uit, moeten andere rame verwijderd worden en vervangen worden door niet transparante kunstof panelen. Afgeplakt glas werd niet geaccepteerd, etc. Al met al denk ik dat je er weinig mee op gaat schieten. Ombouw is duur en de vraag is of je dat dan er wel uit haalt. Tenzij je een paar duizend euro hebt liggen om ‘even’ uit te geven om een bedrijfsauto te laten maken. Denk dat je voor dat geld ook een vectra C op gas hebt (neem aan dat je dit doet uit kostenoverweging omdat de wegenbelasting voor diesels belachelijk hoog is in dit land). :)

                            #17964403
                            djtaybo
                              Lid sinds:
                              26 May 2012

                              Hallo Lemmens,

                              Het klopt inderdaad, ik betaal per kwartaal 380 euro en 100 euro per maand voor de verzekering. (all risk)
                              terwijl ik de auto bijna nooit prive rijd en ook veel KM maak, aangezien de brandstof niet zo zuinig is.. en mijn achterbanken zijn ook altijd plat vanwege het materiaal.

                              Ik wil misschien een nieuwe Combo, maar de 2.0 diesel is nog duur en over een paar jaar niks meer waard.
                              een opel astra van, kan maar zijn meestal afgetrapt.
                              iemand nog een andere idee voor een grijs kenteken station?

                              groetjes,

                              #17964415
                              Juffer1
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                26 July 2006

                                Heb je de blauwe combo hier op marktplaats gezien ?

                                Is een hele mooi en zeer goed onderhouden combo !
                                Zeker de moeite waard om te bekijken.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.