Forumindex › Forums › Overige › Wassen, Poetsen en Detailing › Een Toyota weekend, Yaris en Rav4
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 augustus 2013 om 10:38 #17260290
Afgelopen weekend had ik 2 auto’s op bezoek. Naar aanleiding van de Mini Cooper die ik onlangs heb mogen aanpakken ben ik benaderd door een collega van de eigenaar. Hij wilde 2 auto’s van binnen en van buiten gedaan hebben.
Op vrijdag een dagje vrijgenomen en donderdagavond stond de Yaris op de stoep. Deze zou vrijdagavond weer opgehaald worden en meteen omgeruild worden voor de Rav4. Deze zou op zijn beurt weer opgehaald worden op zondagochtend.
Donderdagavond meteen begonnen met de Yaris, alvast de velgen schoongemaakt maar het werd al te snel donker om de rest van de auto te wassen.
Zo werd de Yaris gebracht:
Stappenplan:
– wassen met de 3 emmer methode (na rondje APC met kwast en borstel)
– kleien
– motorruimte
– polijsten (aangezien de lak niet heel hard was kon ik met Poorboy’s ssr-serie aan de slag, ssr2 op gele kompressor pad, ssr2 op witte kompressor pad, Monello Finale op zwart. Dit alles met de DAP900
– PB black hole
– Als wax heb ik voor deze auto Dodo Juice Rubbisch boy’s gebruikt
– rondje Trim restorer en banden zwart gemaakt met Carpro Perl coad
– interieur gereinigd met APC 1:10 en extractor en kunststof delen nagelopen met PB natural look.Een aantal impressies van het polijstwerk
De motorruimte:
Het interieur:
‘s avonds werd de Rav4 gebracht en ook meteen weer een begin gemaakt hiermee. De volgende dag verder gegaan met hetzelfde stappenplan als van de Yaris. Hier was de lak in een betere staat en kon ik beginnen met PB ssr 2 op de Oranje pad, afbouwend naar Monello Finale. Met de buitenkant had ik al met al minder werk als met de Yaris, maar het interieur was er daarentegen erger aan toe.
Ook had ik besloten het hier anders te doen en deel voor deel alles af te werken, aangezien er regen voorspeld werd.
Zo werd de RAV4 gebracht:
Beginnen met een plaatselijke sneeuwbui alvorens het wassen.
impressies van het polijstwerk:
het interieur:
De aangegeven regen viel mee. Aan het eind van de middag was ik net klaar met de buitenkant, behoudens de ramen. Nu kon ik wel meteen zien dat de auto blij was met z’n waxlaagje, deze keer gekozen voor de Monello Ibrido
Zondagochtend nog even de puntjes op de I gezet.
En dan nog even het resultaat:29 augustus 2013 om 11:19 #18170352wederom heel netjes gedaan :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.