een tik

Forumindex Forums Modellen Astra een tik

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234608
    Ronald79
      Lid sinds:
      13 September 2010

      Hallo,

      Ik heb in mijn opel astra h 1.9 cdti een rare tik/ratel onderin, als ik langzaam optrek hoor ik hem, maar als ik gas geef is ie wg, heeft iemand een idee wat dit kan zijn, of hoort dit bij diesel? of is dit een sort van diesl slag? dat het er gewoon bij hoort?

      Hopelijk weet iemand dit.

      grz,

      Ronald

      #17842900
      dipulle
        Lid sinds:
        23 March 2011

        Ik heb het zelfde probleem met mijn astra benzine.
        Heb ook geen flauw idee wat het is.
        Ben al bij de opel garage geweest en die wist in eerste instantie ook niet wat het was.

        #17842901
        m41k89
          Lid sinds:
          30 December 2010

          Heb ik reeds ook gehad. Heb er wat moterolie bijgegooid en het was allemaal weg. Ook al brandde het olielampje niet en was het peil op de pleilstok goed.

          #17842902
          Ronald79
            Lid sinds:
            13 September 2010

            Oke, maar hij heeft laatst, begin maart een grote beurt en een kleppen afstlling gehad, dus daar kan het denk ik nite aan liggen, maar i.i.g. dank jullie wel voor de snelle reacties.

            #17842903
            koenelsenaar
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 April 2010

              was het voor de kleppenafstelling ook al? Nee? Dan kleppen verkeerd gesteld.

              (zijn de kleppen niet hydraulisch gesteld?)

              #17842904
              ZafirB
                Lid sinds:
                18 July 2010

                De klepen van 1.9 CDTI, 8 kleppers 100, 120 moeten gesteld worden.
                1.9CDTI 16V (Z19DTH en Z19DTJ) hebben zelfstellende kleppen (hyrdr).

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.