Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Een slurpende Vectra 1.6 16v
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 december 2009 om 22:10 #17215351
Weet iemand wat dat kan zijn.
Ik kon altijd z’n 550/600km met een volle tank rijden.:thumbup
Nu na 2 keer getankt te hebben red ik amper de 400km.:cryNee m’n brandstoftank is niet lek want er is een nieuwe onder gekomen een half jaar terug.:vertag
Ruik geen benziene lucht in en rondom de auto.
Veder is er de afgelopen 3 maanden niet aan gesleuteld ook motorische niet.:hmmz
En heb ook geen lood onder m’n schoenen,rij altijd normaal.
Heb zelfs de ECO aan staan,dus rij ik zonder airco pomp die niet mee draai.Ik snap er niks van.:hmmz
Dirkjan
22 december 2009 om 22:13 #17572537Kou en korte stukjes, veel lage snelheden door verkeersdrukte en sneeuwval.
anders temp sensor laten nakijken.
Willem
22 december 2009 om 23:33 #17572538wintervelgen? of andere velgen? (bredere sloffen bedoel ik dan)
23 december 2009 om 09:26 #17572539Ik vind 550/600 km al erg op een volle tank,,, zit zeg is 60 liter in als je het daschbord moet geloven ,de mijne x16 xel doet braaf gemiddeld 1op 13/14 en let op verleden week naar duitsland ook stukken 150 gereden.
dan zou je toch ruim de 600 km moeten halen???zelfs bij 1 op 10 en rijd je de tank niet leeg maar tot eerste streepje en je tankt 45 tot 50 liter dan moet je toch de 500 km wel halen
dus ik denk of er is wat met je rechtervoet ?????of met de afstelling van je auto ??
en ja sterk vervuild gasklep huis en egr je zal het in die hoek moeten zoeken mischien een paar nieuwe bougietjes er bij betere verbranding ,l temparatuur zensor (niet de de zender zitten wel bij elkaar ) deze regeld de motor sturing kost e 25 lost meestal hoop problemen op ,loopt ie wel mooi rond of rommelig niet een verbrand inlaat of uitlaat klepje ????zal zoeken worden .
laat is compressie meten ??? kijk de eerder genoemde delen naa en maak deze schoon.
mits duidelijk dat je nergens lekkage hebt op de brandstof leidingen bij rijden als de pomp vol op druk leverd .
en ja nu met korte koude stukjes glibberen loopt ook mijn auto 1 op 10 hoor auto word amper warm elektronische airco aan voor dat de ramen mooi droog blijven ,lichten aan . dat gebruikt nu wel meer .
bert vectra b1
23 december 2009 om 12:07 #17572540Nou 2 maanden geleden was het niet koud en ik rij altijd de zelfde weg naar m’n werk en dan red ik ook amper de 400 km met een volle tank.
Dus aan het winterse weer kan het niet liggen lijkt mij.
En zeker niet aan m’n rechtervoet want ben een brave,nette rijder:D
Ja gasklephuis en de egr moet ik nog schoonmaken maar dat doet ie van af het begin al (bokken en slecht stadionair lopen).
half jaar geleden heeft ie een grote beurt gehad.:vertagWe kijken het nog even aan.
Dirkjan
23 december 2009 om 12:16 #17572541je zegt dat je nieuwe brandstoftank heeft, is deze nieuwe met dezelfde inhoud als de oude?
23 december 2009 om 12:18 #17572542Ja er is een splinter nieuwe onder gekomen en met de zelfde tank inhoud.
En hij lekt niet:D23 december 2009 om 12:20 #17572543je zou denken als de tank is vervangen dat het daar dan in zit
Willem
23 december 2009 om 12:30 #17572544origineel gepost door wim-v6
je zou denken als de tank is vervangen dat het daar dan in zitWillem
Of; het er juis NIET in zit…
23 december 2009 om 12:33 #17572545haha, zo kan je het ook zien ja.
liters kwijt??
lekkage??
Vacuum in de tank??
Willem
23 december 2009 om 15:45 #17572546Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Famempeters
Ik vind 550/600 km al erg op een volle tank,,,Ja idd vind ik ook niet erg veel, dat rij ik nu sinds de nieuwe nokken en inlaat dus dat is logisch. Kon daarvoor 800 km halen op een tank, en zelfs een keer 1000km met alleen maar snelweg km’s.
23 december 2009 om 17:37 #17572547origineel gepost door D.J.R.
Nou 2 maanden geleden was het niet koud en ik rij altijd de zelfde weg naar m’n werk en dan red ik ook amper de 400 km met een volle tank.
Dus aan het winterse weer kan het niet liggen lijkt mij.
En zeker niet aan m’n rechtervoet want ben een brave,nette rijder:D
Ja gasklephuis en de egr moet ik nog schoonmaken maar dat doet ie van af het begin al (bokken en slecht stadionair lopen).
half jaar geleden heeft ie een grote beurt gehad.:vertagWe kijken het nog even aan.
Dirkjan
volgens mij geef je zelf al het antwoord, zolang jij dit niet repareert en doorblijft rijden met een slecht lopende motor zal je verbruik ook niet dalen.
23 december 2009 om 21:02 #17572548origineel gepost door CarloAstra
origineel gepost door D.J.R.
Nou 2 maanden geleden was het niet koud en ik rij altijd de zelfde weg naar m’n werk en dan red ik ook amper de 400 km met een volle tank.
Dus aan het winterse weer kan het niet liggen lijkt mij.
En zeker niet aan m’n rechtervoet want ben een brave,nette rijder:D
Ja gasklephuis en de egr moet ik nog schoonmaken maar dat doet ie van af het begin al (bokken en slecht stadionair lopen).
half jaar geleden heeft ie een grote beurt gehad.:vertagWe kijken het nog even aan.
Dirkjan
volgens mij geef je zelf al het antwoord, zolang jij dit niet repareert en doorblijft rijden met een slecht lopende motor zal je verbruik ook niet dalen.
Ja dat snap ik maar voor de vakantie kon ik met een volle tank benziene 550/600km mee rijden en toen zat de nieuwe tank er al 2 maanden onder.
En het bokken en stoten deet ie toen ook al.
Ben met vakantie naar frankrijk geweest met de caravan en dan verbruikt ie natuurlijk meer maar na de vakantie kon ik er weer gewoon 550/600km mee rijden.
Nu de laatste 2 maanden haal ik amper de 400km met de zelfde afstand.Dirkjan
23 december 2009 om 21:35 #17572549ja dit waarschijnlijk omdat de egr misschien meer is gaan openstaan of iets dergelijks. maak dit eerst maar eens, je motor zal nooit zuinig worden als je motor niet goed loopt. in mijn ogen heel logisch.
24 december 2009 om 17:41 #17572550Oke dan ga ik dit maar eerst even doen.
Bedank alvast en prettige kerstdagen allemaal.:D
26 december 2009 om 02:08 #17572551ik heb ook een 1.6 liter en mijne loopt met een volle tank 700 km + dus dan is er denk ik wel ergens iets lek of niet geod werkend
26 december 2009 om 11:26 #17572552ik denk niet goed werken, lek zou je wel ruiken.
Willem
28 december 2009 om 14:16 #17572553ja kweet het ook niet maar ik wil eerst even de egr en gasklephuis schoonmaken en de egr afdoppen.
En is er iemand die een HOW-TO heeft van een 1.6 16v hoe je alles loshaalt en wat ik moet loshalen.
Graag met wat foto’s er bij,want ben zelf al bezig geweest maar je komt er slecht bij.
Dirkjan
28 december 2009 om 15:39 #17572554heb je al in het How To gedeelte gekeken, zo niet . . . scroll daar dan naar het allerlaatste bericht (van mij uhum :angel) . . . dan zie je de werkplaats handboeken van de B1 als de B2.
Daar staat vast de X16XEL in :jerry
28 december 2009 om 16:53 #17572555Oke dat gaan we dan eens doen,bedankt
28 december 2009 om 18:58 #17572556als je merkt dat de auto bokt dan maak je dat toch gelijk? ikzelf zou het niet prettig rijden vinden… al helemaal niet naar een ander land toe…
28 december 2009 om 22:21 #17572557origineel gepost door Silverspeed
als je merkt dat de auto bokt dan maak je dat toch gelijk? ikzelf zou het niet prettig rijden vinden… al helemaal niet naar een ander land toe…het bokken was minimaal vooral als je op een rontonde rijd en geen gas geeft.:sleeping
Overigens hij heeft goed z´n best gedaan naar frankrijk en terug.:thumbup -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.