Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Een slimme honda rijder
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 november 2009 om 15:25 #17543839
tis mij ook (nog) niet gelukt om een b16 te kille laat staan een 18 :o. dinge wege geen drol man en ja de toeren he..
5 november 2009 om 17:42 #17543840Grappig, zat een paar weken geleden op een Noors of Zweeds forum, was ook iemand bezig met renovatie van een 2.3t. Stond er ook één tussen met iets van 400 PK en dik 500 Nm. Wil best even zoeken en links plaatsen als je dat interessant vindt.
Een poosje geleden heb ik met een Aerikaan gemaild die een Saab heeft met hetzelfde type motor als mij. Hij komt met dezelfde turbo als ik heb en even grote injectoren op 426 pk aan de wielen…. en zijn auto had ook nog eens bijna 3 ton gedraaid toen hij er aan begon. Inmiddels al meer dan 30.ooo km ermee gereden.:wors
Saab motor is wel lomp en zwaar…:(
5 november 2009 om 18:42 #17543841hhmzz
ik vraag me af hoe ze het gedaan hebben met motersteunen baksteun en aandrijflijn van die civic :P
5 november 2009 om 18:47 #17543842LASSEN
5 november 2009 om 19:36 #17543843origineel gepost door 16VCalibra
tis mij ook (nog) niet gelukt om een b16 te kille laat staan een 18 :o. dinge wege geen drol man en ja de toeren he..jij hebt een 4×4 c20let en je kan geen b16 killen???????
heb hier een maat met integra type r(b18) en die legt het ook af. maar mijn wagen is wel gechipt.:jerry5 november 2009 om 21:28 #17543844origineel gepost door wesley
origineel gepost door 16VCalibra
tis mij ook (nog) niet gelukt om een b16 te kille laat staan een 18 :o. dinge wege geen drol man en ja de toeren he..jij hebt een 4×4 c20let en je kan geen b16 killen???????
heb hier een maat met integra type r(b18) en die legt het ook af. maar mijn wagen is wel gechipt.:jerryik moet wel zeggen dat ik verkeerd weg kwam, ik reed toen pas met 4×4 en wist nog niet hoe je het beste weg kon komen. nou wel:agent. anders had ik em misschien wel gepakt.
ik denk eiglks wel dat het moet lukken ondanks het gewicht. heb toen hier ook wel is geraced tege zo een civic hatch van bouwjaar rond de 95. toen moest me koppeling nog worden vervangen en reed ik zonder 4×4 HAHA. in de eerste ging t gelijk op tot in de 2e. op dat moment ging mn koppeling slippen en liep hij langzaam uit totdat mn koppeling weer greep. maarja was al te laat he!me buurjonge wilt nog is een keer sporte tege mij met zn golf 2 vr6. dat zal wel lastig worde denk ik, heb erin gezeten :jerry
6 november 2009 om 07:16 #17543845Standaard VR6 kill je makkelijk met een standaard Calibra turbo. Calibra turbo is op de 400 meter 1 sec sneller. Calibra 14,5 sec en de VR6 15,4 sec
6 november 2009 om 10:59 #17543846golf 2 is weer wat lichter, maar ben benieuwd of ik mn voorsprong kan pakken met 4×4 en kan houden :P
enne hoe krijge ze dit voorelkaar??? lijkt wel gvd een 100.000 klapper
http://www.youtube.com/user/rhakkens#p/a/u/0/BYZRNWqvKasbij mij achter doen ze t ook altijd lijkt wel oud en nieuw :jerry
lijkt me alleen niet egt gezond voor je blok???
mja welke honda rijder is er nou zuinig op zn blok, niet veel….6 november 2009 om 13:56 #17543847de boys van 070, wie anders haha.
in een honda kan je zo lauch control in de orginele ecu programmeren. wat dit dus is.
golf II vr6 loopt indd erg leuk.
6 november 2009 om 15:01 #17543848hehehe ja 070 racing.. die zijn hier altijd bezig is een soort van industrieterrein waar ook washokken zijn. daar gaan ze altijd in staan en late knalle :jerry kan dat niet bij opel dan??
6 november 2009 om 21:59 #17543849niet zo in te programmeren in de stock ecu.
maar er zijn gewoon aftermarket launch control systemen te koop wat zo op een opel werkt. en dat knalt ook als de malle.6 november 2009 om 23:02 #17543850origineel gepost door freek corsa
LASSENaandrijfassen lassen met 270 pk ( wat ze allemaal op z,n minst hebben) en dan met sliks gaan branden dat gaat breken denk ik!?:o
7 november 2009 om 21:28 #17543851origineel gepost door mayhem
niet zo in te programmeren in de stock ecu.
maar er zijn gewoon aftermarket launch control systemen te koop wat zo op een opel werkt. en dat knalt ook als de malle.hmm maar lijkt me tog niet egt gezond voor je blok of wel dan?? heeft dat trouwens een functie, of is het alleen voor het oudejaarsgevoel?
7 november 2009 om 21:43 #17543852heeft zeker een functie,
is niet direct slecht voor je motor
het legt je begrenzer op een lager toerental dan normaal (5500 ofzo)
je kunt het pedaal tot de bodem intrappen(dus safe)
totdat je de koppeling loslaat, dan gaat ie naar zijn normale bereik.
heft als voordeel dat je niet met ej gas hoeft te spelen bij de start, om met het ideale toerental weg te trekken
8 november 2009 om 11:15 #17543853wel slecht voor je uitlaat:jerry:jerry als je steeds staat te klappen en vlammen vinden je lassen t niet zo kick :P
8 november 2009 om 16:20 #17543854je uitlaatrubbers vinden het ook niet zo leuk, heb altijd reserve rubbers in de kofferbak liggen:jerry
filmpje van mijn systeem op mijn ouwe golf g60:
http://www.youtube.com/watch?v=PRorhochczU
oh ja die vonkjes die wegspringen zijn stukjes glaswol, uitlaat was toen nog nieuw:cool:
8 november 2009 om 16:26 #17543855hier nog een film van een maatje die ook met een msd systeem rondrijd
8 november 2009 om 18:40 #17543856ow heerijk weer dat gezeur over honda vs. vw .vs. opel enz….
de standaard cyfers zijn idd niet indrukwekkend van standaard hondaas….maargoed dat is dus in theorie.
in de praktijk,wordt je maar al te goed verrot gereden door die dingen.of ze blijven mega irritant achter je plakken.
gewoon een kwestie van prima blans tussen gewicht,rijgedrag en en motorkarakter.
degene die nog nooit in vtec hebben gereden,weten niet waar ze het over hebben.en houden zich graag vast aan de theorie.
heb zelf diverse vtecs en vti gehad.en nog heel ff een integra voor de handel.
maar blijft een mooi ding.
maja ze kosten de hoofdprijs,en luxe gevoel heb je niet in die apparaten.
wat een voordeel is……dat hondaas met een b16 iets verder kunnen gaan dan de b18.
en zitten heel veel marge op die blokken.ook is tegenwoordig de jdm style heel populair.
sleeper style is helemaal erg…….standaard hondaatje….verlaagd….16 inch velgjes…..dikke toybo…..uitlaatje weggewerkt…..en dan tegen de 400 pk boosten….vaNUIT HET NIETS…drachten bezoekers weten wel wat ik bedoel……SNEAKY TUNING.
onderelen en de kennis liggen op straat.
veel mensen halen zelf uit usa of japan….blijven de kosten laag.
iedereen kan redelijk die-hard voor weinoig gaan wat honda betreft.voor opel ligt dat iets anders…..alhoewel ik op opelforu ook bizarre dingen voorbij heb zijn komen…..
maja this de knowhow…en het piuonieren van dingen….
maar over het algemeen kosten de spullen voor opel veel meer.sinds kort importeer ik ook diverse dingen,en de prijs verschillen zijn enorm groot.
als ik dan ff mn astra vegelijk met mn korte integra r……dan vind ik de integra iets stoerder eruit zijn…..
maar de astra oogt iets moderner,en rijd volwassener.
de wegligging van de integra was subliem.
met onafhangkelijke ophanging en de lsd.
zowieso stukken lichter…..maargoed….vind de boost gevoel gewoon lkkr……heb nog nooit eerder toybo gereden….dit blijft nog wel ff hahhaha.
maargoed…auto is emotie…….
de 1 heeft dit de ander dat…..
zorg gewoon dat je de doorn in je oog voor blijft…….modify!!!!!!!8 november 2009 om 19:05 #17543857voor sneaky hoef je niet naar drachten or ;)
tyd terug was de planning om een 2.0 onderblok (cr-v geloof ik) met een b16b kop te bouwen.
helaas is het niet doorgegaan omdat ie een diesel auto kocht ivm zijn werk.8 november 2009 om 22:45 #17543858origineel gepost door mayhem
wel slecht voor je uitlaat:jerry:jerry als je steeds staat te klappen en vlammen vinden je lassen t niet zo kick :Phehe maar tis wel vet, maar als het slecht is voor je uitlaat laat dan maar zitten. die bumper zal er ook wel van smelten :jerry
9 november 2009 om 14:47 #17543859nee hoor, de vlammen zijn erg fel en stomp, die gaan recht eruit en dwalen niet omhoog.
10 november 2009 om 18:30 #17543860origineel gepost door axel
De Civics (vierkante hok) mogen wel weinig koppel hebben, maar ze kunnen wel over de 8000rpm draaien.Met hun 160 paardjes halen ze wel 14,4 sec op de 400 meter, en dan wegen ze nog 1050KG!
Wil je deze tijden halen met je Corsa B, dan heb je een 2L nodig die minstens 180PK heeft!????
Heb nog nooit problemen gehad om een standaard v-tec voor te blijven. En ik weet niet of ik de 14.4sec haal met me kadettje…..11 november 2009 om 08:41 #17543861ik had destijds een msd 2 step systeem op mn honda.
ik gebruikte het alleen maar voor knallen en vlamballen.uiteindelijk begaf de einddemper het.
maargoed tegen woordig heb je al el cheap kitjes die flink vlammen.
maar mij ging het destijds om de klappen.
beetje te vergelijken met de bee-R kitjes van youtjoep.
tis wel kik,en je trekt de aandacht ermee.
mensen schrikken zich de pl…..als ik ff doortrek op het winkel centrum,en de hks blaast af.
laat staan met een dikke knal kit.
of savonds ff een flame uit je pijp.
bij mn vti rommelde de uitlaat na bij gas los,en dan popte hij afentoe met een vlammetje.
op de astra deed de demper(zelfde) dat ook soms.
maar nu met de extra tussendemper ist een dyson geworden.wel jammer,maja 270 euro en herkeuring is ook niet alles.
11 november 2009 om 17:12 #17543862origineel gepost door cd-design
origineel gepost door axel
De Civics (vierkante hok) mogen wel weinig koppel hebben, maar ze kunnen wel over de 8000rpm draaien.Met hun 160 paardjes halen ze wel 14,4 sec op de 400 meter, en dan wegen ze nog 1050KG!
Wil je deze tijden halen met je Corsa B, dan heb je een 2L nodig die minstens 180PK heeft!????
Heb nog nooit problemen gehad om een standaard v-tec voor te blijven. En ik weet niet of ik de 14.4sec haal met me kadettje…..14.4 red jij ook wel :) heb standaard 16vtjes met r888 14.2 zien rijden.
12 november 2009 om 06:52 #17543863Standaard 150PK Kadett gaat dat echt niet redden, ben je niet in de war met een Corsa A 2liter.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.