Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Een slimme honda rijder
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 november 2009 om 11:58 #17213669
Een Civic met een c20let???
1 november 2009 om 12:04 #17543815nice!!
1 november 2009 om 12:08 #17543816Wat een debiel…
als je sommige jappen blokken ziet…is dan toch echt veel mooier!Maar zal wel een stuk duurder zijn ;)
1 november 2009 om 12:19 #17543817mja opel:wub blok in een honda is altijd goed
1 november 2009 om 12:55 #17543818Nice :D
1 november 2009 om 16:20 #17543819Apart een boer met een Civic… die rijden toch altijd in een Golf 2?
Een Civic is meer voor mensen met een boel goud+uitkering of kereltjes met een petje…
Maar hij is wel zo slim om er een hele fijne motor in te hangen :)
1 november 2009 om 16:34 #17543820origineel gepost door OPC Turbo
Apart een boer met een Civic… die rijden toch altijd in een Golf 2?Een Civic is meer voor mensen met een boel goud+uitkering of kereltjes met een petje…
Maar hij is wel zo slim om er een hele fijne motor in te hangen :)
en chrome velgen………..
1 november 2009 om 16:49 #17543821de 1ste honda rijder met verstand…. eindelijk 1 die voor koppel kiest.
zie t met me maat, civic met b18 (1800 vpech van een integra) 218 pk gebankt, en 185nm whahahahaha
1 november 2009 om 19:49 #17543822das best wel een sneue score…
1 november 2009 om 19:52 #17543823die jappenblokjes hebben idd bijna geen koppel…
en gaan pas wat leveren vanaf de 5000rpm ofzo, terwijl onze blokjes al vanaf 2000rpm gaan als een banaan :p
1 november 2009 om 20:45 #17543824origineel gepost door sjoerdie
das best wel een sneue score…ooit wel eens een honda gezien met koppel dan?
mannen zijn afhankelijk van de vtec, en de 9000rpm.
1 november 2009 om 21:15 #17543825Er zijn echt heel veel versies van de Honda B18 motor. Maar ze hebben allemaal veel minder koppel tov hp, waar het aan licht? D
Nissan an Toyota blokjes hebben wel koppel.
2 november 2009 om 15:13 #17543826heel die honda wereld is raar. wel mooi… bij een b18 zit fabrieksaf een quiffe LSD diff in de bak.
snelle inlaat (Soort lexmaul) is nieuw 250 euro…maar de prijs van een b18 ligt op c20let+f28 niveau…
2 november 2009 om 17:13 #17543827Dus zo een “debiel” is die man dus toch niet…
Hij heeft tenminste wel een C20LET.. want een V-Tec is ook niet alles..
2 november 2009 om 17:23 #17543828Kijk eens naar een turbo ombouw voor een Honda;)…. Koppel en vermogen is er dan ineens wel genoeg. en er is gruwelijk veel voor te krijgen. b16 motor van zo’n petjes-CRX kost geen knoop en is toch wel erg snel te maken voor je aan C20LET geld komt.:jerry
C20LET is geen slimme keuze voor veel vermogen vind ik zelf… als je meer als 300 pk wilt hebben kun je beter een C20XE kopen en die ombouwen…zuigers, drijfstangen en turbo moet je dan toch andere hebben en in aanschaf scheelt het al een heleboel als je een XE koopt.;)
2 november 2009 om 17:35 #17543829Ik denk toch dat als je een Honda blok fatsoenlijk wil ombouwen naar turbo het net
zoveel kost misschien wel meer als een C20LET.. en dan heb je nog maar een 1.6..
heb het dus niet over een plaat tussen de koppaking en dan maar wat aankloten met druk..
maar over juiste drijfstangen en zuigers..
2 november 2009 om 17:41 #17543830idd wou net zeggen. lijkt allemaal wel leuk die 500/600euro kitjes.
maar 9 vd 10 motoren overleefd deze niet, of turbo’s gaan niet langer dan 3000km mee:cool:
2 november 2009 om 19:13 #17543831Tis gvd ook nooit goed he. Post je een honda metr een opel blok is er weer wat te zeiken…..:wtf
origineel gepost door Fearless
Wat een debiel…
als je sommige jappen blokken ziet…is dan toch echt veel mooier!Maar zal wel een stuk duurder zijn ;)
origineel gepost door giuliettaevo
Kijk eens naar een turbo ombouw voor een Honda;)…. Koppel en vermogen is er dan ineens wel genoeg. en er is gruwelijk veel voor te krijgen. b16 motor van zo’n petjes-CRX kost geen knoop en is toch wel erg snel te maken voor je aan C20LET geld komt.:jerryC20LET is geen slimme keuze voor veel vermogen vind ik zelf… als je meer als 300 pk wilt hebben kun je beter een C20XE kopen en die ombouwen…zuigers, drijfstangen en turbo moet je dan toch andere hebben en in aanschaf scheelt het al een heleboel als je een XE koopt.;)
En 300plus pkaas zijn met standaard turbo en zuigers (zitten al gesmede zuigers in een LET) ook te halen en blijft ook heel:P
2 november 2009 om 23:06 #17543832op het randje….;)
drijfstangen en zuigers voor een Honda zijn dus niet duur, vriend van mij heeft een Civic met een b16 erin en turbo. Heeft een setje gesmede zuigers en drijfstangen in Japan gekocht( net over de 1000 euro samen…). I.c.m. een goede turbo (garrett) heeft hij ruim 380 pk in zijn huidige setup. Hier heeft hij ook al meer als 30dkm mee gereden dus betrouwbaar is het wel. -offtopic
En als je een echt sterke motor wilt hebben moet je mijn Saab motor nemen. STANDAARD motorblok kan 500 pk hebben.:cool: Alleen aanbouwdelen zijn nodig. Ik heb straks 400pk aan de wielen en dat kost me een stuk minder als een C20LET motor.:P
3 november 2009 om 18:24 #17543833origineel gepost door giuliettaevo
En als je een echt sterke motor wilt hebben moet je mijn Saab motor nemen. STANDAARD motorblok kan 500 pk hebben.:cool: Alleen aanbouwdelen zijn nodig. Ik heb straks 400pk aan de wielen en dat kost me een stuk minder als een C20LET motor.:P
Daar ben ik het helemaal mee eens. Wilde zelf ook aan de ombouw van een 9000 2.3t blokkie beginnen maar omdat er nog te weinig over de ombouw bekent is bij mij durfde ik het qua kosten nog niet aan. Misschien voor de toekomst:hmmz
3 november 2009 om 18:57 #17543834Als niemand er aan begint wordt er nooit meer bekend.:D
Vandaar dat ik er maar gewoon aan begonnen ben.:afro
4 november 2009 om 22:59 #17543835origineel gepost door giuliettaevo
Heeft een setje gesmede zuigers en drijfstangen in Japan gekocht( net over de 1000 euro samen…). IDie autoparts winkels daar zijn net speelgoedwinkels hier :wors
5 november 2009 om 00:20 #17543836origineel gepost door cd-design
origineel gepost door giuliettaevo
En als je een echt sterke motor wilt hebben moet je mijn Saab motor nemen. STANDAARD motorblok kan 500 pk hebben.:cool: Alleen aanbouwdelen zijn nodig. Ik heb straks 400pk aan de wielen en dat kost me een stuk minder als een C20LET motor.:P
Daar ben ik het helemaal mee eens. Wilde zelf ook aan de ombouw van een 9000 2.3t blokkie beginnen maar omdat er nog te weinig over de ombouw bekent is bij mij durfde ik het qua kosten nog niet aan. Misschien voor de toekomst:hmmz
Grappig, zat een paar weken geleden op een Noors of Zweeds forum, was ook iemand bezig met renovatie van een 2.3t. Stond er ook één tussen met iets van 400 PK en dik 500 Nm. Wil best even zoeken en links plaatsen als je dat interessant vindt.
5 november 2009 om 09:10 #17543837De Civics (vierkante hok) mogen wel weinig koppel hebben, maar ze kunnen wel over de 8000rpm draaien.
Met hun 160 paardjes halen ze wel 14,4 sec op de 400 meter, en dan wegen ze nog 1050KG!
Wil je deze tijden halen met je Corsa B, dan heb je een 2L nodig die minstens 180PK heeft!5 november 2009 om 14:52 #17543838dat zei ik toch ;) ze pakken je gewoon op de toeren. jij zit te schakelen en zij gaan nog ff 1500 toeren door.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.