Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Een Senator rijder erbij !
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 september 2010 om 10:05 #17728486
Sorry voor de late reacties, ben net en aantal dagen terug van vakantie (Oostenrijk) met de Omega wel te verstaan :P
origineel gepost door rinus de boer
Hee Sjors, mooie bak, man. Zuinig op zijn. Zoals Ron reeds zei, was toch wel het vlaggeschip van Opel toentertijd. En zoveel CD’s (Corps Diplomatique) zijn er niet gemaakt.En ik wist niet, dat er een RDW keuringsstation zat in Zwijndrecht. Dat zit notabene in m’n achtertuin.
Dankje ! ja dat doe ik zeker staat netjes in de garage en ga er zeker in de winter niet mee rijden !
Ha da’s ook grappig dan :) ik kreeg het als tip van een steekproef controleur om daar heen te gaan, heb er geen spijt van aardige lui en ik had m’n kenteken papieren 2 dagen later in de bus !!
origineel gepost door MonzaRon
idd, vond het toen al zo appart en chicque,
appart, omdat er bij de kleur van het interieur een plak-biesje [striping] op kleur werd afgeleverd.
Was een redelijk nieuwe hype toendertijds, ‘fine-line’ striping,
vlak daarna volgde de ‘Burg stripes’ op verschillende wagens.
nu koop je een rolletje met 2 strepies voor zeg maar 5 euries :Dchicque, omdat deze wagens toentertijd bomvol zat,
incl die vette pullman bekleding.
Je werd leterlijk door Opel in de watten gelegd :DDeze Senators waren dé grote tegenhangers van bijv de
grote MB’s en een aantal Americano’s toentertijd,
die het ‘luxe straatbeeld’ bepaalden :thumbupnogmaals Sjors, mooie wagen :thumbup
Dankjewel ! leuk idd hoe die tijden veranderd zijn toen was striping idd nog iets bijzonders en kostbaar, tegenwoordig is dat precies andersom, het blijkt origineel te zijn dus laat het lekker zo, op deze manier is mijn Senator Rüsselsheim verlaten destijds, dus origineel !
Och dat interieur is echt kei gaaf ! gewoon geen slijtage in die 25 jaar, als nieuw !! en zo mega zacht en comfortabel, met name die achterbank :wub ik vind het CD interieur sowieso heel erg mooi met die horizontale vakken.
origineel gepost door Ruud B
Hele mooie auto :thumbupWel lef dat je hem rijdend hebt opgehaald.
Enne, de motor moet wel 98 RON hebben, dus tanken bij Shell?
Dankje !
Ja natuurlijk ! het is een Opel, en wat voor een ! had geen enkele twijfel dat dat niet goed zou gaan king:
Is dat werkelijk waar ? heb ik zo gauw nergens terug kunnen vinden het is een Injectie motor namelijk ! en ze rijd kei goed op 95 (Fuel save)
Kan iemand dit bevestigen ? want als dat Opel dat écht voorschrijft doe ik dat natuurlijk ook !
origineel gepost door Jigsaw
sjors,wat een juweeltje :thumbup :wub, full option is altijd goed :D Hij staat er mooi en strak bij. Geheel origineel zo te zien, en het verhaal erachter maakt het allemaal nog leuker om te lezen :D Voor zo’n exemplaar moet je ook gewoon iets over hebben, maar dan heb je ook wat
dit zijn de echte liefhebbers :thumbup
Wauw wat een leuke reactie ! bedankt :wors
Nou écht helemaal origineel is hij niet, de velgen zijn van een A1, onder mijn CD van 1985 behoren deze onder te zitten:
En dat geld ook voor de koplampwissers, mijn wissers dacht ik van een B Senator, maar dat os nog véél erger: Mercedes-Benz ! heb de originele wel bijna compleet maar mis de 2 kunstof dopkes (die over de as boutjes zitten) en 1 wisserke mis ik ook (heb wel de 2 bladen(nieuw))
Maar dat komt met de tijd allemaal wel, eerst maar eens de technische zaken in orde maken :thumbup
origineel gepost door Uniek
mooi, mooi, mooi, mooi (zo kan ik wel heeeeeeeeeeel lang doorgaan hoor)
maar om het af te wisselen erg mooi, of grandioos mooi
er zijn gewoon niet genoeg woorden voor dat je zo’n mooie auto naar nederland hebt gehaald
om hier het straat beeld op te fleuren:thumbupoh ja, welkom:D
Dankje wel man ! ontzettend leuk als deze reacties !! voel mij vereerd :wors
origineel gepost door CommoCruiser
Mooie wagen !! :wub:wub
Sympathiek dat die duitsert een exportkenteken voor je heeft geregeld. Weet je wat de kosten daarvan zijn ?Ja zo’n € 90,- !
origineel gepost door autounion
Senator na een grondige wasbeurt, lak gegumd en voorzien van een laag Cleaner wax van Meguiars.Lak gegumd ? Klei ??
Wat wordt hiermee gedaan/ bedoeld ?
Dirk
Dag Dirk.
Lak gummen doe je met een speciale lakgum ook wel klei genoemd, dit is om de lak na het wassen tot in de poriën te reinigen, hierdoor word het oppervlak echt kei glad ! heb je wel een sna het wassen van je auto en het afdrogen je lak gevoeld ? met je vinger toppen over de lak (met name liggende delen) dan voel je dat het nog lang niet schoon is, dit is verontreiniging uitlaatgassen, teer, hars enz.. dit verwijder je met een speciale klei en een daarvoor bestemd gleimiddel (Meguiars Quick Detailer, Poorboy’s World ‘Spray & Wipe’ enz..
Hier kan je er meer over vinden !De onmisbare stap vóór het waxen en of polijsten !!
http://forum.carclean.nl/cc_postst863/How-To-Het-gebruiken-van-detailklei.aspx
origineel gepost door senatorman
Wat een mooie auto, tegenwoordig moeten ze steeds verder weg gehaald worden.Wel een leuke trip, zo naar berlijn een auto halen, en er dan mee terug rijden.
En een zeet meewerkende verkoper. die kom je niet veel meer tegen. meestal zeggen ze, kom maar langs om te kijken, en meer foto’s sturen ho maar.Heb je ook airco? en werkt deze nog?
Nu nog even gas erin, en lekker rijden maar
Veel plezier met je nieuwe aanwinst, en koester hem.
Dankjewel ! ja dat was een leuke ervaring !
Het scheelt dat de eigenaar ook een écht liefhebber was van deze Senator, man had meer Opel’s waaronder ook een Comprex Diesel !! en een dikke Ascona met een vette Diesel erin, zag veel schaal modellen in zijn woonkamer en div Opel borden lichtbakken in zijn werkplaats king:
Mijn Senator is uitgerust met origineel af fabriek Aircondiotioning, helaas niet werkend (de pomp lekt) deze heb ik gister bij de dealer achtergelaten, dus dat komt wel weer in orde, het gaat werken ! het systeem word idd weer met R12 gevuld, lekker origineel, en zolang dat nog te verkrijgen is doen we dat ;)
Gas erin, nee denk het niet, ik rij er niet dagelijks voor mijn werk in vind het zonder al die niet originele gaten die in mijn carrosserie geboord moeten worden..
Koesteren doen we zeker !
origineel gepost door Jigsaw
zo ver ik uit de tekst heb kunnen lezen heeft hij idd airco, met ombouwset van R12 naar R134a. (ik kan evt ook aan R12 komen, hoef je niet om te bouwen naar R134a, die je compressor alleen maar om zeep helpt).Enige wat ik eraan zou veranderen is inderdaad het blok, gewoon een C30NE erin, en dan het kleppendeksel van de 3.0E, ziet het toch nog origineel uit onder de kap, maar het rijd wel stukken beter :thumbup
Super voor je aanbod ! dankje :thumbup
Maar ook ik kan via de grijze parallelle import ook nog een adres waar ze dit vullen, want ook de werkplaats chef van Opel vertelde mij dat de Airco pompen regelmatig vast;liepen na een jaar of 2 na ombouw R12 > R134aEen C30NE is dat niet hetzelfde maar dan met carburateur ? want ik heb nu een 30E ? vind ‘m eigenlijk al kei goed lopen namelijk !
origineel gepost door MonzaRon
Deze A2 heeft of is een Carb versie :oTot wanneer zijn de A2’s dan geleverd met een carburateur?
[de a1 van mij uit 81 heeft nl injectie] :hmmz
heb je nog een paar pic’s van je motorruimte, sjors :kewlpics
grtz
Ne eis een Injectie ! De 1e foto’s zijn van de Senator van mn maatje ! :kewlpics
Nee, die heb ik niet, zal ik eerdaags even maken voor je !
origineel gepost door Ruud B
Er staat toch 3.0i op de kofferklep?
Die eerste foto’s zijn van een andere auto…
@ Sjors
lekker zo laten, mooi origineel…
Als je weinig rijdt is gas sowiso niet rendabel.Klopt, goed gelezen :vertag
Ja dat gebeurd hoogstwaarschijnlijk ook, zie zo’n ombouw ook niet zo zitten, al die niet originele gaten in mijn mooie carrosserie’tje boren…
Groetjes,
Sjors
27 september 2010 om 19:11 #17728487een c30ne motor heeft ook injectie maar komt uit een b senator of een a omega deze bloken zijn opties gelijk aan een 30 e maar hebben meer pk’s
27 september 2010 om 19:22 #17728488wow nóg meer ! heb er al 180 :angel dacht dat de sterkste was (op de 204PK sterke 3.0 24V na) de C3.0NE heeft weer een Katalysator en dacht 177PK..
Wel zou ik graag weten of deze klepdeksel op mijn blok past, dat vind ik erg mooi !
Of deze:
28 september 2010 om 06:02 #17728489Past.
En die 180pk kan op de testbank wel eens vies tegenvallen in tegenstelling tot de 177 die dan juist weer meevallen. (grotere kleppen)28 september 2010 om 06:26 #17728490origineel gepost door Jo
Past.
En die 180pk kan op de testbank wel eens vies tegenvallen in tegenstelling tot de 177 die dan juist weer meevallen. (grotere kleppen)Ach, wat zijn PK’s? Het blok heeft vermogen zat. En ook koppel genoeg. Dat was toen zeker zo, en nu nog.
En mooi, dat je hem origineel houdt. :thumbup:thumbup Geen herverbouwingspraktijken. Ze zijn al zeldzaam zat tegenwoordig, zeker in deze uitvoering
Laat je de auto nog taxeren, wanneer je klaar bent?
28 september 2010 om 07:06 #17728491Ik heb de ombouw naar c30ne ook gedaan en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad. Loopt erg lekker en is beduidend krachtiger.
Daarbij is de ombouw erg eenvoudig en als je de jetronic erop laat ziet het ook nog origineel uit als je dat wil.28 september 2010 om 08:07 #1772849230E op mp zetten en een C30NE derin,of als je echt wat lol wilt neem dan een 24V das mijn advies.
Paar feitjes:
De 20E heeft 110 echte pk,s 30E is hetzelfde blok met 2 cil meer zuigers boring slag enz enz is gelijk dus 110pk:4cil=27,5pk per cil bij een 4 cil dus bij een 6 cil=6×27,5=165pk meer kan ie technisch ook niet hebben.
Ik rij zelf met een echte C30NE en een bijeen geraapt blok met ook een C30NE kop,en ik kan je zeggen zo,n kop met grote kleppen doet wonderen,kan het je echt aan bevelen.
28 september 2010 om 11:00 #17728493Ik zat nu ergens te lezen en zie dat je oficieel niet eens met dit kenteken in nl mocht rijden (wit met gele strook.)
Volgens mij heb je dan mazzel gehad.
De witte plaat met rode strook mag wel ,maar volgens nl niet ,terwijl diit een plaat is die toegestaan moet worden in heel de eu.
Verders een super mooie senator zo28 september 2010 om 12:01 #17728494AnoniemLid sinds:
1 January 1970Klopt idd Asfaltmaffia,
Deze platen met de gele strip zijn de zgn Kurhsteidkentegen ( of zoiets)
Bekijk de aflevering Blik op de weg van afgelopen week.
VANAF 5:24
Bekijk hier de aflevering over deze kentekenplaten (vanaf 5:24)28 september 2010 om 16:24 #17728495Heej Sjors, mooie A2 zeg, hou persoonlijk meer van de A1, maar deze kleur en velgen staan m er goed!
Interieur is ook erg strak :thumbup :o
28 september 2010 om 19:35 #17728496Het is inderdaad een prachtige Senator. :wors
Dat je er maar veel lol van mag hebben.
origineel gepost door Sjors-V6De volgende dag samen met een andere kameraad welke werkelijk maf (in de goede zin van het woord) is van car detailing (want ordinair poetsen zou een belediging voor ‘m zijn)
Geen idee wie die andere gek is, maar ik ken nog iemand die dat overtreft. Heet ook Sjors, toeval? :jerry
Mag ik ook nog wat foto’s delen van je? Vast wel.
En op een veel mooiere manier dan die blokkendoos van een Volvo ervoor :D
3 oktober 2010 om 11:37 #17728497Dankje Jacco voor deze leuke foto bijdrage ! :kewlpics
Gisteren nog redelijk wat aan de Senator gedaan, helaas zijn de rubberen eindstoppen welke de kofferdeksel bij het openen (eindpunt) opvangen, niet meer leverbaar :( geprobeerd te bestellen maar helaas NLS… dit heb ik nu opgelost door een stukske rubber slang te nemen deze door den midden te snijden en over de armen heen geschoven op het punt waar deze de eindstop raakt, met een beetje hete lijm er tussen is dit super ! deksel word weer netjes gedempt opgevangen king:
Verder heb ik mijn koplamp wisserarmen vervangen, de vorige eigenaar had de wissers van een 500SEL erop gemonteerd (bij gebrek aan..) de man heeft ooit een een lichte schade rechts voorop gereden, waardoor het originele armpje stuk gegaan is (wel heb ik alles nog in een zakje erbij gekregen) en denk dat hier vast nog wel iets van te maken is, maar ik ergerde mij aan die Mercedes-Benz ster op die koplamp wisserarmen ! :jerry nu zitten er Bosch/GM armpjes op afkomstig van een Saab, deze passen en staan veel mooier ! hier kan ik wel mee leven king:
Verder heb ik diverse stukken kabelboom (motorcompartiment) opnieuw voorzien van originele textiel tape, dit is in die 25 jaar verweerd en valt er op div plaatsen gewoon af, niet netjes.. dus opnieuw ingewikkeld :vertag
Zo het is kei lekker weer ! dus zo maar even een leuke tour door het Noord Brabantse land maken :thumbup
Groetjes,
Sjors3 oktober 2010 om 11:39 #17728498Waar haal je dat textiel tape?
3 oktober 2010 om 16:26 #17728499Mooie wagen Sjors!!!
Dat is aan jou wel besteedt, die textiel is overal wel te koop, zo niet hebben de autodealers het zelf ook. .
Ik verslijt een rol per week king:
13 oktober 2010 om 17:53 #17728500origineel gepost door rinus de boer
Ach, wat zijn PK’s? Het blok heeft vermogen zat. En ook koppel genoeg. Dat was toen zeker zo, en nu nog.
En mooi, dat je hem origineel houdt. :thumbup:thumbup Geen herverbouwingspraktijken. Ze zijn al zeldzaam zat tegenwoordig, zeker in deze uitvoering
Laat je de auto nog taxeren, wanneer je klaar bent?
Ik vind ‘m kei goed lopen !! en origineel blijft i zeker ! :vertag
Taxeren overweeg ik wel :)
13 oktober 2010 om 19:12 #17728501Verder heb ik mijn koplamp wisserarmen vervangen, de vorige eigenaar had de wissers van een 500SEL erop gemonteerd (bij gebrek aan..) de man heeft ooit een een lichte schade rechts voorop gereden, waardoor het originele armpje stuk gegaan is (wel heb ik alles nog in een zakje erbij gekregen) en denk dat hier vast nog wel iets van te maken is, maar ik ergerde mij aan die Mercedes-Benz ster op die koplamp wisserarmen ! nu zitten er Bosch/GM armpjes op afkomstig van een Saab, deze passen en staan veel mooier ! hier kan ik wel mee leven
Welke Saab armpjes heb je gebruikt , type of onderdeelnummer svp
17 oktober 2010 om 09:34 #17728502origineel gepost door autounion
Welke Saab armpjes heb je gebruikt , type of onderdeelnummer svp
Oeh da’s een goeie ! dacht van een 1995’er Saab 95
17 oktober 2010 om 09:35 #17728503origineel gepost door 14XE
Mooie wagen Sjors!!!Dat is aan jou wel besteedt,
Thanks Ronald !! king:
origineel gepost door rinus de boer
Waar haal je dat textiel tape?Brezan !
17 oktober 2010 om 20:56 #17728504origineel gepost door Sjors-V6
origineel gepost door autounion
Welke Saab armpjes heb je gebruikt , type of onderdeelnummer svp
Oeh da’s een goeie ! dacht van een 1995’er Saab 95
Saab 900 of 9000 lijkt mij dan iets logischer? In ’95 was er nog geen 9-5. Die doet mee vanaf ’97. ;)
Van een 9000 hebben de koplampen ook een redelijk gelijke vorm, in tegenstelling tot die van de 9-5.
18 oktober 2010 om 08:16 #17728505origineel gepost door rinus de boer
Waar haal je dat textiel tape?of een goede audiozaak die heeft het ook wel
18 oktober 2010 om 19:31 #17728506Zie dit topic nu pas. :sleeping
Mooie senny Sjors :thumbup
25 oktober 2010 om 17:33 #17728507origineel gepost door J-Omega
Saab 900 of 9000 lijkt mij dan iets logischer? In ’95 was er nog geen 9-5. Die doet mee vanaf ’97. ;)
Van een 9000 hebben de koplampen ook een redelijk gelijke vorm, in tegenstelling tot die van de 9-5.
Klopt was een 900 Turbo !! daar heb ik ze af gehaald.
origineel gepost door arjontje
Zie dit topic nu pas. :sleepingMooie senny Sjors :thumbup
Thanks Arjon ! als ik nog eens in de buurt ben, contact ik je wel. maar rij eigenlijk alleen met mooi weer king:
Groetss,
Sjors13 november 2010 om 19:54 #17728508Supernette wagen!
Zeker de moeite waard voor die rit!
Heb je hem meteen kunnen kijken hoe die loopt op n lang stuk!
Heb mijn Sennie uit Stadskanaal gehaald maar dat was nognieteens de helft van wat jij had haha maar vond t super om dat stuk ermee te rijden haha:DVele plezier ermee!
13 november 2010 om 20:08 #17728509origineel gepost door KevinGeers
Supernette wagen!
Zeker de moeite waard voor die rit!
Heb je hem meteen kunnen kijken hoe die loopt op n lang stuk!
Heb mijn Sennie uit Stadskanaal gehaald maar dat was nognieteens de helft van wat jij had haha maar vond t super om dat stuk ermee te rijden haha:DVele plezier ermee!
kreeg je hem nog gemakkelijk weer droog dan?;)
13 november 2010 om 20:31 #17728510AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Uniek
origineel gepost door KevinGeers
Supernette wagen!
Zeker de moeite waard voor die rit!
Heb je hem meteen kunnen kijken hoe die loopt op n lang stuk!
Heb mijn Sennie uit Stadskanaal gehaald maar dat was nognieteens de helft van wat jij had haha maar vond t super om dat stuk ermee te rijden haha:DVele plezier ermee!
kreeg je hem nog gemakkelijk weer droog dan?;)
hahaha :jerry:thumbup:jerry:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.