Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Een Rekord erbij.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 juni 2009 om 06:31 #17210239
Gisteren in bezit gekregen:
Een Opel Rekord E1 Berlina 1.9n uit 1980 met rond de 52000 KM (echte) op de klok. Een witte, met een rood interieur.
Erg nette auto, met een paar kleine plekjes op z’n velletje. Gaat volgende week voor de APK en beurt.
Foto’s volgen nog.19 juni 2009 om 09:40 #17489500Leuke auto een Rekord alleen die 19N is een zwakke motor,heb zelf een E1 19N gehad met 75pk en een 4bak handbak,alleen vond het vermogen verbruik slecht,vooral het verbruik van 1 op 8/9 vond ik teveel,had het idee om naar 22E om te bouwen maar is er nooit van gekomen.
Maar zal wel fijn rijden zo,n Rekord en is redelijk groot,en das wel prettig een grote auto.
19 juni 2009 om 11:27 #17489501AnoniemLid sinds:
1 January 1970gefeliciteerd met je aanwinst , ben wel benieuwd naar jou ‘nieuwe’ aanwinst,
een Rekord uit 1980, laat maar komen, die mooie pics :kewlpics19 juni 2009 om 11:41 #17489502Ach, het wordt toch geen echt dagelijkse auto, dus verbruik is iets minder belangrijk in deze. Wel grappig, dat dit blokje gewoon Euro 95 lust (tis een N-netje). En hij is net de wereldbol rondgetuft, dat is ook wel leuk. Er zit zelfs geen radio in (nooit gemonteerd geweest), geen rechterbuitenspiegel, en er is nooit in gerookt. Maar wel weer een origineel schuifdak en getint glas rondom.
Veerpootdomes zijn gewoon onaangetast, net zoals andere bekende Opel plekken. Heeft eigenlijk alleen op een paar plekjes wat oppervlakte roest aan de buitenkant, en meestal veroorzaakt door krasjes. Voor de rest is de lak wat dof (vooral de liggende plaatdelen), maar we gaan kijken wat er gebeurt na een goede poetsbeurt. Alle chroomdelen zijn aanwezig en onbeschadigt.
Ik heb de gehele historie van dat ding, inclusief de oorspronkelijke afleveringsdocumenten/onderhoudsboekje en handleiding.
19 juni 2009 om 13:48 #17489503Rinus, zo te horen heb je goede zaken gedaan. Zijn benieuwd naar de foto’s.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
Grt, Marco
29 juni 2009 om 07:42 #17489504Hier wat foto’s van het apparaat…
Echte kilometers !! Die 169 Km op de dagteller zijn mijn eerste kilometertjes met de Rekord.29 juni 2009 om 08:23 #17489505AnoniemLid sinds:
1 January 1970Lijkt me een strak exemplaar, Rinus, mooi wit, met rood interieur, mmm, dat maakt een Rekord wel mooi.:thumbup
en die lijsten en dat chroomwerk, bijna nieuw en strak :wub
Trouwens dat interieur komt me ergens bekend van voor:hmmz
29 juni 2009 om 09:12 #17489506origineel gepost door MonzaRon
Lijkt me een strak exemplaar, Rinus, mooi wit, met rood interieur, mmm, dat maakt een Rekord wel mooi.:thumbupen die lijsten en dat chroomwerk, bijna nieuw en strak :wub
Trouwens dat interieur komt me ergens bekend van voor:hmmz
Zit, in een iets aangepaste vorm, ook in een Monza A1.
De Rekord E2, de opvolger van deze, heeft weer het aangepaste interieur van een Monza A2. Bekledingdesign en stoffen, maar ook het dashboard en knoppen, worden in deze modellen gedeeld29 juni 2009 om 09:30 #17489507In de monza zitten twee versie’s. Op de monza C zit een vergelijkbaar met die van de Rekord en op de monza S zat een geheel velours interieur. Zie foto’s van mijn monza.
De kleur is volgens mij ook net iets anders. Bij mijn monza net iets donkerder.
29 juni 2009 om 10:58 #17489508Die houtstrippen heb ik ook wel eens in een Rekord gezien, evenals velours deurpanelen. Volgens mij was dat allemaal wel weer een klantenoptie bovenop de Berlina uitvoering.
29 juni 2009 om 11:10 #17489509origineel gepost door rinus de boer
Die houtstrippen heb ik ook wel eens in een Rekord gezien, evenals velours deurpanelen. Volgens mij was dat allemaal wel weer een klantenoptie bovenop de Berlina uitvoering.Bij de rekord heb ik de houtstrips nog nooit gezien. Kijk ook maar eens op http://www.senatorman.de/index-v1.html Wellicht ken je de site wel.
Daar staat jouw interieur ook mooi bij.
29 juni 2009 om 12:44 #17489510origineel gepost door ckad
Het heeft er niets mee te maken, maar deze velgen vind ik toch wel een heel stuk beter bij staan, als die van afgelopen zaterdag.
29 juni 2009 om 13:13 #17489511@Jo, dat vind ik ook. Maar als je af en toe de spatbord randjes raakt dan rijdt dat niet echt lekker. Ik heb nog gekeken of de ET waarde niet te wijzigen is maar dan houd ik te weinig vlees over. Spatborden verbreden zou ook nog kunnen maar dat vind ik niks. Dus daarom de OZ velgen. Die 5 spaaks Ronals waren immers scheef en in twee banden zat een scheur (slecht opgelet). Dus kon ik niet gebruiken.
Remotecs zijn overigens te koop.
29 juni 2009 om 14:48 #17489512AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door rinus de boer
Zit, in een iets aangepaste vorm, ook in een Monza A1.
De Rekord E2, de opvolger van deze, heeft weer het aangepaste interieur van een Monza A2. Bekledingdesign en stoffen, maar ook het dashboard en knoppen, worden in deze modellen gedeeldbedankt voor de aanvullende info, Rinus en Ckad :thumbup
nog even en ik ben weer helemaal geupdatet, haha,
was al zolang geleden dat ik er tegen aan zat te kijken.Nu die Rekord even goed cleaneren.
Een zwart of rood biesje zou deze Rekord ook niet misstaan.:hmmzCommandant groen doet wonderen……..en zweten :D:D:D
29 juni 2009 om 17:39 #17489513origineel gepost door ckad
@Jo, dat vind ik ook. Maar als je af en toe de spatbord randjes raakt dan rijdt dat niet echt lekker. Ik heb nog gekeken of de ET waarde niet te wijzigen is maar dan houd ik te weinig vlees over. Spatborden verbreden zou ook nog kunnen maar dat vind ik niks. Dus daarom de OZ velgen. Die 5 spaaks Ronals waren immers scheef en in twee banden zat een scheur (slecht opgelet). Dus kon ik niet gebruiken.Remotecs zijn overigens te koop.
Hoe doet hij dat dan hierzo:
ik dacht zo iets van 10x15et17 met 285’ers.
29 juni 2009 om 18:47 #17489514@ Jo. Die heeft de achterschermen er opnieuw ingelast en daarbij gelijk wat breder gemaakt. Als je goed kijkt zie je het op de foto. Het spiegelen in de lak loopt niet mooi recht maar wordt een beetje naar buiten getrokken.
Is overigens wel erg mooi gedaan, net als de rest van de auto.
29 juni 2009 om 19:30 #17489515en als je gewoon iets smallere band pakt zodat hij een beetje meer getrokken staat?
29 juni 2009 om 20:01 #17489516Is dit niet de 8j uitvoering?
Ik heb zelf de 7j’s rondom liggen, voor 205/55 erop en achter 225/50. Als ik ‘t oprit op draai of scherp stuur dan wil hij ‘m voor wel eens raken. Achter gaat ‘t goed maar houd niet over. Ik denk zelf dat als ik 8j ET23 achterop zet dat het niet goed gaat. Maar goed, ‘t geld heb ik er toch niet voor, dus waar maak ik me druk om:P29 juni 2009 om 21:23 #17489517AnoniemLid sinds:
1 January 1970ff weer ‘On Topic’ :mad:
Al met al een mooie Rekord, dit type moet je zoeken met een vergrootglas :o:D:thumbup
Ik was al met m’n vergrootglas naar die achterklep aan het kijken, is dat nog een originele garage-sticker??? :hmmz
30 juni 2009 om 06:29 #17489518origineel gepost door MonzaRon
ff weer ‘On Topic’ :mad:Al met al een mooie Rekord, dit type moet je zoeken met een vergrootglas :o:D:thumbup
Ik was al met m’n vergrootglas naar die achterklep aan het kijken, is dat nog een originele garage-sticker??? :hmmz
Yes, dat is de originele garagesticker van de Belgische garage, door wie de auto is afgeleverd in het plaatsje Lokeren, alwaar de auto tot 2006 heeft rondgereden door dezelfde eigenaar.
En hij moet nog een keertje goed in de was enzo. Toen ik de auto kreeg, zat er een soort vettige laag op. En op sommige plekjes was tie groen. Dat is er nu wel allemaal af, maar de finishing touch moet nog. Interieur is echt als nieuw, moest het alleen goed schoonmaken (stof, zand, enz.)
En, als de schatkist het weer eens toelaat, misschien wel eens een keertje nieuw (wit) velletje.
30 juni 2009 om 10:33 #17489519AnoniemLid sinds:
1 January 1970Yes, dat is de originele garagesticker van de Belgische garage, door wie de auto is afgeleverd in het plaatsje Lokeren, alwaar de auto tot 2006 heeft rondgereden door dezelfde eigenaar.
In die tijd was het normaal bij aankoop van een auto,
je kreeg er meestal wel een sticker bij, en als je er snel
bij was, kon je die ‘plak-actie’ nog annuleren, haha.
Vaak waren dat van die dunne foliestickers, een ellende om [in die tijd] het netjes te verwijderen :(Nu maar hopen dat er geen technische ‘kinderziektes’ optreden met deze Opel Rekord,
want echt ingereden is deze Opel nog niet :hmmz30 juni 2009 om 12:32 #17489520Mooie Bak hoor Rinus.
Ik vind hem eigenlijk veel mooier dan je op email tegen mij hebt gezegd.
Zoals al gemailt ik zal hem van de week is even in het eggie komen bekijken.Enne wit is op dit moment weer in de mode….dus helemaal toppie!!
30 juni 2009 om 13:39 #17489521Off topic;
origineel gepost door henkjan_80
Is dit niet de 8j uitvoering?
Ik heb zelf de 7j’s rondom liggen, voor 205/55 erop en achter 225/50. Als ik ‘t oprit op draai of scherp stuur dan wil hij ‘m voor wel eens raken. Achter gaat ‘t goed maar houd niet over. Ik denk zelf dat als ik 8j ET23 achterop zet dat het niet goed gaat. Maar goed, ‘t geld heb ik er toch niet voor, dus waar maak ik me druk om:PDit is de 10j.
de 8j gaat volgens mij wel goed. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.