Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Een rare trilling in zafira OPC 2002
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 september 2011 om 18:29 #17239092
Hallo alle die mijn probleem lezen..
Ik ben net terug van mijn vakantie met mijn zafira OPC,
Maar helaas begon de OPC wat raar te trillen op de heen en terug reis, ik zal het proberen uit te leggen:Ik reed met caravan, rond de 95-100 kmp. Na een ruim uur rijden begon de zafira raar te trillen, zonder gekke geuiden, ik verloor geen vermogen of iets. Op het moment dat ik het gas even los liet was het trillen direct weg. Het trillen kam steeds sneller achter elkaar. Na 20 min. Afkoelen van de OPC was het daarna weer normaal ruim een uur probleemloos rijden voor het trillen weer begint.
Het trillen begint heel licht en word binnen enkele seconde erger. Het lijkt ongeveer onder de stoel/voeten te zitten..
Op plaats van vakantie 2weken probleemloos met de losse auto kunnen rijden.
Op de terug reis helaas weer het zelfde verhaal, ikk heb onderweg van caravan gewisseld om te kijk of het daaraan lag, maar helaas bleef de OPC gek doen..Wie kan mij helpen??!! Waar moet ik zoeken..
6 september 2011 om 12:46 #17894336Ik ga vanavond de auto op de brug zetten om eens grondig alles te checken..
Heeft echt niemand van jullie tips??
6 september 2011 om 13:11 #17894337Als ik moet gokken (ben geen automonteur), als je niks kan vinden aan de stuurkogels enzo en die plastic stangen bij de wielophanging (die willen ook nog wel eens op zijn) ben ik toch bang dat het van je druklager / koppeling komt.
6 september 2011 om 13:41 #17894338Bedankt voor je reactie!!
Ik ga dan eerst alle ophangingen ed. Na om evt. Spelling te zoeken.
Kan het dus zo zijn dat bij een zwaardere belasting je drukgroep of koppeling problemen veroorzaken?? (dus met caravan) wat zonder caravan heb ik geen last..Ik hou je op de hoogte.. Thanks
6 september 2011 om 14:02 #17894339de koppeling wordt wel behoorlijk zwaarder belast met een caravan, omdat je normaal nergens last van hebt denk ik dat dit het wel kan zijn. Hoop voor je dat het meevalt.
Misschien dat een automonteur hier toevallig uit ervaring wat over kan zeggen.11 februari 2012 om 21:55 #17894341Tis weer eff een tijdje geleden dat ik hierop terug kom, maar ik heb het probleem helaas nog niet kunnen vinden.
De dealer heeft geen idee.Nou las ik ergens iets over een versleten binneste homokineet??!! Heeft een van jullie misschien een idee dat dit de oorzaak zou kunnen zijn?
Ik had vorigjaar april wel een gescheurde aandrijfashoes.Ik hoor graag wat jullie denken
12 februari 2012 om 14:51 #17894342Mark,
Wat gebeurt er als je hem op dat moment in z’n vrij zet? (als dit mogelijk is)
Voel je het trillen ook net zo erg in de versnellingspook?
En maak het nog wat uit of het in z’n 4 of 5 is?
En inderdaad een kapotte homokineet zou best wel kunnen?Succes Dennis
12 februari 2012 om 15:13 #17894340Bedankt voor het meedenken Dennis.
Toen de auto begon te trillen kon ik hem in zijn vrij zetten, de trilling was dan gelijk verdwenen.
En het trillen voelde ik niet in de versnellingspook. En 3,4 of 5de versnelling maakte totaal geen verschil.Het enige om het trillen, voor even, op te lossen was een half uurtje aflaten koelen en dan kon ik weer 1 à 1,5 uur rijden zonder trillingen.
12 februari 2012 om 15:50 #17894343Mark,
En trilling ook niet te voelen in het koppelingspedaal of in je stuur?
Of verandert het geluid als je het koppelingspedaal net aanzet?
En trilt de auto of is het alleen hoorbaar?Dit zijn altijd moeilijke problemen om op te lossen, bij een bepaalde snelheid en dan ook met de caravan erachter en na een tijdje rijden.
Gr Esox
12 februari 2012 om 17:07 #17894344Hallo,
Nee je voelde het trillen van een heel klein beetje tot echt erg net bij je voeten en onder je stoel.
Het was niet gepaard met geluid. Had de radio en mijn schoonmoeder uitgezet maar hoorde niets geks of iets..En zodra ik de koppeling in trapte, dan wel geheel of net aan was het trillen weg.
Ja tis een rot probleem.. Zeker omdat ik komende zomer maar zuid frankrijk wil… Mmm -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.