Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Een probleem [jullie hulp nodig]
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 januari 2011 om 14:51 #17231215
Hey Opel fans :)
Ik heb een OPC spoiler gekocht, allemaal leuk en aardig, hij is binnen gekomen dus hem afgehaald en vervolgens meteen door naar de spuiter gebracht.
Deze wilt er vandaag aan beginnen en belt mij op met het volgende. De spoiler heeft in het gezichtsveld dus als je achter de auto staat een haar scheur van 30 cm lang.
Of ik de winkel wil bellen om te vragen deze kan worden geruild, ik dus contact met de winkel opgenomen, en die zeggen gewoon keihard het volgende.Helaas kunnen wij geen garantie geven op het artikel dit omdat deze in behandeling is genomen door een spuiter en het daar de scheur is ontstaan. Helaas kunnen wij niet nagaan waar het dus is mis gegaan en geven door deze geen garantie.
Nou dan sta je daar lekker met je spoiler, nieuw en met een haarscheur. Ik natuurlijk laaiend en kwaad, had dat ding bijna door de tempel heen gegooid.
Nu gebeld weer met de spuiter en deze geeft aan dat het 100% niet daar is gebeurd en dat hij deze alleen had uitgepakt en op de schroef had gezet zodat hij los hing om te spuiten.
Nu mijn vraag…….
De spuiter gaat het volgende doen (want hij vind het knap lullig voor me) hij wilt deze gaan plamuren en goed laten drogen daarna spuiten en dit wilt die allemaal 1 week zeker laten drogen om hem te laten uitharden.
Daarna goed spuiten en dan zou je er niks meer van zien, maar zegt de spuiter ik kan niet 100% garanderen dat je het niet gaat zien als je 2 of 3 maanden verder bent en weer en wind erop heeft gestaan, met het rijden de trillingen en drempels noem maar op en de weers verandering warm en koud ook dadelijk in de zomer de warmte, of deze haarscheur weg blijft uit het zicht….
Mijn vraag dus, iemand toevallig ervaring met een haarscheur, blijft deze na goede benadeling weg of komt deze na een aantal maanden weer voorzichtig terug zichtbaar ??Ik hoor het wel van jullie
Bedankt alvast..
17 januari 2011 om 15:03 #17799608pfff vervelende situatie. Woord tegen woord is het.
ik zou eerst nog proberen bij de verkoper van de spoiler, voor je werken doet aan de spoiler. Als ze zeggen dat ze het willen bekijken, zal deze nog niet gemaakt mogen zijn.
Verder denk ik dat de oplossing van de spuiter geen blijvende oplossing is vrees ik. Al ken ik er niet zoveel van.
17 januari 2011 om 15:14 #17799609Ik had inderdaad de oplossing om deze te laten kijken, maar dat veranderde niks aan de oplossing omdat ze niet kunnen nagaan of het wel bij hun ligt of de spuiter.
Dus bij het verkoop punt sta ik tegen een betonen muur en kan ik geen kant op deze wijzen gewoon keihard naar mij.
Daarbij omdat deze situatie dus is, heb ik de spuiter al groen licht gegeven om dit te gaan doen, hoop dat het opgelost zo kan worden want hebt geen zin om dadelijk weer een nieuwe te moeten aanschaffen en weer zoveel geld moet uitgeven aan de aanschaf, behandeling (spuiten) en evenveel monteren..Pff hoop echt dat dit niet meer te zien is… iemand er toch ervaring mee of het oplossend antwoord..
17 januari 2011 om 15:37 #17799610vraag waar is de spoiler van gemaakt ????
als het gegoten /geperst plastic/kunstof is zou je kunnen lassen (kuntof laat zich lassen met een speciaal fohn )
is het polyether kan je hem eersts plakken met tape voorzijde dan achter kant uit slijpen en opruwen tegen matje met hars er op dan de voor zijde uit slijpen en polyether plamuur er op en vlak slijpen dan de achterkant netjes slijpen en passen op de wagen . vervolgens behandelen als een nieuwe voor het spuiten .
is boel werk maar beide blijvend te repareren .en koste plaatje.
is lullig van de leverantier(mischien hier met naam te noemen een oplossing )
van een huidige type auto als er een scheur in de bumper zit schuur ik de verf weg en smelt met een rood hete spijker(in een tang) de boel weer aan elkaar vervolgens schuur ik het broddel werk glad en plamuur het af en maak het verder netjes gaat altijd goed .
Bert
17 januari 2011 om 15:57 #17799611Nou ik ben eens benieuwd wat hij ervan gaat maken, het is een erkend schade-reparatie bedrijf dus ik denk wel dat die weten hoe ze dit moeten oplossen, maar mij was de vraag omdat hij zei kan het niet 100% garanderen (natuurlijk om problemen te voorkomen dat ik terug bij hun kom)
Dus ik moet denk ik gewoon helaas afwachten en kijken wat de tijd zal doen en het goed blijft…
De shop waar deze is gekocht is SAS auto shop (Heerlen).
Maar de leverancier doet moeilijk van hun, en waar de spoiler vandaan komt weet ik dus niet, want ze verkopen meerdere merken voor de auto’s..Dus de winkel op zich kan er niks aan doen, en wordt het dus denk ik afwachten of iemand moet toevallig ervaringen kunnen delen met een soort gelijk probleem.
17 januari 2011 om 16:39 #17799612Mooi is dat zeg ,
Maar ik had het anders gedaan , gewoon gezegd ik haalde die spoiler uit de doos en ik zie dat die is beschadigd.
Had de naam van de spuiter niet eens laten vallen.Misschien had je dan meer kans gehad om een andere te krijgen.
Maar ja gedane zaken nemen geen keer.17 januari 2011 om 16:48 #17799613[rquote=1844441&tid=140713&author=Blue-Dragon]Mooi is dat zeg ,
Maar ik had het anders gedaan , gewoon gezegd ik haalde die spoiler uit de doos en ik zie dat die is beschadigd.
Had de naam van de spuiter niet eens laten vallen.Misschien had je dan meer kans gehad om een andere te krijgen.
Maar ja gedane zaken nemen geen keer.[/rquote]
Probleem was dat ze de spoiler bekeken en natuurlijk zagen dat er ligt geschuurd al was hier en daar, de spuiter had het pas bij draaien gezien (ook eigelijk niet op gelet) we gingen allebei ervan uit (ik en de sluiter) dat het goed was.
Dus ze zagen het toch, en dan beter eerlijk zijn maar goed eerlijkheid kom je ook niet meer ver mee zo te zien :(:(
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.