Een paar Astra J vragen

Forumindex Forums Modellen Astra Een paar Astra J vragen

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272174
    ManuelT
      Lid sinds:
      1 June 2015

      Hallo, even voorstellen. Ik ben Manuel en kom uit Enschede en ik heb net een Astra J van 2012 gekocht. Sorrie foto plaatsen lukt niet.
      Een hele vooruitgang na bijna 11 jaar in een Leon 1.6 gereden te hebben.
      Autorijden wordt weer leuk, alleen dat geluid van die 1.4 Turbo ( 120 PK ) motor. Klinkt een beetje blikkerig.
      Is een beetje een tegenvaller. Ook de heel lichte besturing is echt wennen. Verder komt deze auto in vergelijk met de Leon uit een ander tijdperk.
      Zijn er aanpassingen die niet de hele wereld kosten om het geluid wat dieper te krijgen? Ik heb wel op het forum zitten lezen maar de meningen lopen nogal uiteen.
      Ook zou ik graag van die chromen raamlijsten willen plaatsen, maar volgens de dealer kun je dat het beste bij Opel zelf laten doen.
      Misschien hebben andere leden hier tips voor?
      Een collega van mij heeft de Sport Tourer met 140 PK die in mijn oren iets rustiger klinkt, en na wat ik hier heb gelezen is de 120 PK precies dezelfde motor die softwarematig is geknepen. Graag zou ik dan ook een chiptuning willen laten doen, maar ik vrees een beetje voor de M32 versnellingsbak. ( waar sommige leden over schrijven ) Als die al niet te best is zou je die dan extra moeten/kunnen belasten.
      Het enige wat ik van tunen verwacht is een beetje meer PK’s een een iets rustigere motor.
      Het is echt een geweldige auto ( Anniversary Edition,zwart ) met genoeg extra opties.
      Grappig is dat ik er pas later achter kwam dat de spiegels ook verwarm zijn en dat de lampen vanzelf aan gaan.
      Graag zou ik nog wel wat aan het geluid willen doen. Dat klinkt echt behoorlijk dof.
      Achter zitten geen speakers in de deuren, maar ik weet niet of dat veel aan het geluid gaat veranderen.
      Dus graag zou ik willen weten : kan er iets aan dat blikkerige geluid van de uitlaat/motor gedaan worden ( andere eind/tussendemper )
      wordt het geluid beter met luidsprekers achterin ( zit geen kleuren scherm in, gewone radio )
      is het plaatsen van raamlijsten echt zo moeilijk ( om het netjes te doen )
      is chiptunen ( b.v. bij Unlimited Tuning ) aan te raden om de auto wat rustiger te krijgen bij lage snelheden.
      Ik weet en snap dat je heel veel geld in je auto kan stoppen en dat ik langer door had kunnen sparen voor een model met meer/betere opties. Maar dat heb ik niet gedaan, ik ben verder echt heel tevreden met deze Astra, ik heb alleen een paar kleine dingetjes die ik graag zou willen veranderen.

      #18286299
      Astra 1.4 NZ
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 December 2011

        Hmm, ik wist niet da ze die zelf nog verkochten zonder speakers in de achterdeuren…? Aan het geluid van de motor zou ik dan eerder gewoon proberen wennen, die raamlijsten zou kunnen kijk eens op http://www.gm-tuningparts.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; volgens mij verkopen ze dat daar..

        Over de bak, deze is pas sinds 2014 voorzien van sterkere lagers dus jij zou degene met slechte lagers hebben.

        #18286300
        harms
          Lid sinds:
          11 June 2011

          de 120 pk heeff toch maar 5 versnellingen, volgens mij heeft de m32 alleen problemen met de 6bak

          #18286301
          ManuelT
            Lid sinds:
            1 June 2015

            Hallo, de 120 pk heeft bij mij gewoon 6 versnellingen.
            En speakers in de achterdeuren zitten er niet in. Er komt tenminste geen geluid van de achterdeuren.
            De raamlijsten heb ik ook wel online gevonden, maar ik zou willen weten of die netjes te monteren zijn.
            Volgens de Opeldealer kan dit niet zomaar, blijft niet mooi als je ze er al op krijgt, vertelde de verkoper.
            Misschien zijn er hier mensen die dit wel hebben gekocht bij b.v. GM tuningparts en dit er netjes op hebben weten te zetten.
            Zijn er hier ook leden die b.v. de auto hebben laten tunen bij Unlimited Tuning en wat zijn hier de ervaringen van. Op het Focus forum zijn ze hier erg over te spreken en op het VAG forum noemen ze dit bedrijf een chip schuiver die zelf geen software ontwikkeld.
            Graag wil ik de motor iets rustiger hebben bij lage snelheden. Het gaat er echt niet om zodat ik kan zeggen mijn auto heeft zo veel pk’s ofzo.
            En is er misschien een howto over het plaasen van achterluidsprekers voor de Astra J?
            Graag hoor ik het een en ander, mvg Manuel

            #18286302
            SimpleFace
              Lid sinds:
              14 July 2014

              Misschien staat je radio instelling niet goed voor de achterspeakers. Je moet even met een zaklamp in de openingen schijnen, dat je zeker weet dat er geen speakers zijn. Kan me niet voorstellen namelijk.

              #18286303
              ManuelT
                Lid sinds:
                1 June 2015

                Hallo, net met een zaklamp door de openingen geschenen.
                Er zitten geen speakers in de achterdeuren.
                Ook eens in de radio instellingen gekeken,
                maar ik kan geen instelling vinden voor de achterspeakers.
                Geen fade of rear of iets dergelijks.
                Komt die instelling erbij als de luidsprekers zijn aangesloten?

                #18286304
                wagnas
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 May 2007

                  Zelfs een Corsa A uit 1986 heeft achterspeakers. Elke normale Opel (geen bedrijfsauto) daarna heeft dat ook, zeker een Astra J. Of ze hebben ermee geklooid.

                  #18286305
                  Andre_Ede
                    Lid sinds:
                    16 June 2006

                    Ook een 120pk 1.4T heeft een 6 bak dus een M32.

                    Radio instellingen moeten gewoon in het menu van de auto staat, in de mijne staat zelfs een equalizer.
                    Dat is dan bij een versie met NAVI 600, heb je de CONFIG knop of TONE geprobeerd?
                    Naar mijn weten heeft iedere Astra J minimaal 6 speakers aanboard

                    Misschien heb je heir wa aan.
                    http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=8&ved=0CEgQFjAH&url=http%3A%2F%2Fwww.vankouwen.nl%2Ffiles%2Fpage%2Fastra-infosystem.pdf&ei=22RwVaHMMOer7Aaag4DICw&usg=AFQjCNE9dBSgwz6_hCsE56ccVdooTBGtcw&sig2=DTdQ3b_3Vaw6sH5FP8TDdg” onclick=”window.open(this.href);return false;

                    #18286306
                    ManuelT
                      Lid sinds:
                      1 June 2015

                      Hallo, radio instellingen heb ik wel. Met tone Krijg ik trebble, mid, bass,
                      balans ( van links naar rechts ) en de pre instellingen voor rock, pop, jazz, spraak en zo.
                      En achter echt nada noppes. Geen fade en echt niks in de achterdeuren.
                      En met config krijg je ook geluidsinstellingen maar dat is voor auto volume,
                      RDS en TP en zo.
                      Is niet zo heel erg, ik zal alleen graag willen weten hoe dat paneel los gaat zonder iets af te breken.
                      Dan kan ik kijken of er een kabeltje aanwezezig is zodat ik 2 speakertjes kan kopen.
                      Of moet dat box-roostertje eraf om er bij te komen?
                      Er zijn achter 2 draaihendeltjes voor de ramen.

                      #18286307
                      djkik
                        Lid sinds:
                        28 June 2011

                        Hallo,

                        Achterspeakers plaatsen/vervangen geeft niet heel veel mooier geluid. Je moet de fader dan zover aanpassen dat de radio voor bijna geen vermogen meer geeft.
                        Het beste kan je de voorspeakers vervangen door goede exemplaren eventueel met ingebouwde tweeter.
                        De M32 bak gaat waarschijnlijk zonder tunen ook wel kapot, misschien is hij al eerder gereviseerd, dan heb je mazzel.
                        Het motor geluid zal overigens niet veel zwaarder worden na eventuele tuning.
                        En de raamlijsten van GM tuningparts zijn niet zo mooi als de originele van Opel, ze blijven echter wel goed zitten en het is veeeel mooier dan geen raamlijsten!

                        #18286308
                        ManuelT
                          Lid sinds:
                          1 June 2015

                          Mooi, bedankt duidelijk. Toevallig belde de Opeldealer vandaag om te vragen hoe de auto bevalt.
                          De monteurs daar willen mij, als ik langs kom, uitleggen hoe de panelen los te maken zijn.
                          Ook kunnen ze mij zeggen welke speakers ( origineel )
                          er te bestellen zijn en wat de kosten daarvan zijn.
                          Dan kan ik altijd een vergelijk maken met andere merken.
                          Bedankt voor de feedback allemaal.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.