Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Een oude bekende
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 april 2010 om 08:36 #17650989
origineel gepost door Freestyler
Hoi Ralph,Zoals ik al eerder zei, ik heb geen idee wie die balken dicht gesmeerd heeft. Weet wel dat het al langere tijd eronder zit zo, aangezien van buiten niets te zien was eraan.
Zou wel handig zijn om te weten wie die persoon was. Dan wist ik iig wie ik in de toekomst beter kon mijden.
Wat mij vooral stoorde, was de bewering dat de auto ooit “gerestaureerd” was. Ongeacht door wie. En als je dan zulke dingen tegen komt…
Technisch is hij nog altijd niet 100%. Maar daar wordt ook nog aan gewerkt.
De werken van hierboven zijn ondertussen helemaal gedaan en goed afgerond (met ML en tektiel)
Komende tijd eerst maar eens uitzoeken waarom het abs lampje door verbonden is met het motormanagement lampje…Ook even uit puur interesse, welke reparaties heb je in 2004 uit gevoerd? (zodat ik een deel van de historie weet van de wagen, ivm aankomende taxatie)
Vergeten te vermelden, de 3000 staat tegenwoordig gewoon weer in Limburg (manta weekend valkenburg issie te bewonderen)
Hallo Freestyler,
Mijn opmerking was ook niet op jou bedoeld;), maar er wordt dan meteen van alles geroepen met name door anderen.
Technisch was de omega toen ik hem kocht vrij slecht, ook vele optische dingen waren weg of slecht. Deze heb ik toen van een 2e sloop 3000 afgehaald of bij opel bergsteijn nieuw besteld. Ik dacht dat er in totaal voor een 35oo euro aan rekeningen bij zat, maar dat weet ik niet precies meer.
:angelWat er toen vervangen is weet ik ook niet precies meer, was wel veel in ieder geval. 1 ding kan ik me wel nog goed herrinneren. toen ik de auto kocht, zat er een ernstige onbalans in de aandrijflijn. ( als de auto stationair liep schudde de bijrijders stoel naast je !)na overleg met jo het vliegwiel vervangen, alles weer in elkaar gezet, geen resultaat. Tja wat dan? Nieuwe koppeling dan maar, weer alles uit elkaar, nog geen resultaat! Andere bak gekocht, hele spelletje weer van voor af aan, dus weer alles uitelkaar, maar daarna was het probleem wel opgelost!
Moest nog veel leren toen:P
En zo had deze auto nog vele mankementen, achteraf had het meer geld en tijd gekost dan voorheen gedacht, maar hij heeft me wel veel plezier opgeleverd.
Misschien heb je inmiddels de rekeningen al gezien van tcat, dan snap je wat ik bedoel.
Succes!
gr. ralph30 april 2010 om 11:26 #17650990Moet je zeggen dat ik ook schrok.. :o
ik heb de auto het laatst gereden voor Chris em ophaalde…
Hij is vorig jaar nog gewoon goed gekeurd !? onmogelijk lijkt mij. IK heb hem destijds geruild tegen een blauwe record coupe uit 1975 die gozer waar ik em van had kwam uit Rhenen en werkte bij de Brezan geloof ik. Ik heb em gereden van Mei tot Augustus en toen geschorst. Heb er zelf eigenlijk niet veel aan gedaan in die korte tijd, Alleen een wiellager LV vervangen Bromde als de hel, kwam volgens die gozer uit Rhenen door de banden…..:wtf Niet dus…..Ik ben wel ZEER blij dat ie bij een liefhebber is nu.
GOED bezig Chris ! :wors30 april 2010 om 16:21 #17650991Thnx voor de complimenten, maar we zijn er nog niet.
Vandaag geprobeerd de aanjager te wisselen. Die maakte me een pokke geluid op lage stand.
Oude ging er zo uit. Maar de nieuwe had er minder zin in, beide schoepenwielen over gebroken :wtf:fy1Dus van de week maar ff bij de sloop voorbij, er daar een uit schroeven. Weten we gelijk hoe we hem los moeten halen van achter het dash vandaan.
Dan is dat ook weer in orde. Gelijk ff kijken wat we daar dan nog meer van kunnen gebruiken :jerry30 april 2010 om 16:30 #17650992ze is bij tcat vandaan naar rhenen gegaan ,en deze knaap werkte inderdaad in
een auto materialen zaak ,weet niet of dat breezan was,tcat heeft er verder
ook niets aangedaan toen ze in zijn bezit was en brommen door de banden
nou ik kan je zeggen dat dat niet was toen tcat hem had,ik heb er zelf nog in
gereden.
en freestyler,ik mag wel zeggen dat je een schitternd stuk werk levert
mijn complimenten wat dat betreft.even vraag had je die gegevens al van ton
gehad,ik heb niks van hem gehoord,ben wel benieuwd.
vgr tonsr.30 april 2010 om 16:45 #17650993Nee, heb nog geen gegevens van Ton. straks toch maar weer een U2U sturen :P
Als ik nu zijn mail had…..:hmmz ;)
30 april 2010 om 19:41 #17650994Die wiellager was aardig gehaverd toen ik em demonteerde.. was niet van een paar weken…
nouja, diengen gaan stuk laten we maar zeggen.Chris is het nog gelukt met dat schuifdak hemeltje ?
w en de Buick is ook verkocht. :afro
30 april 2010 om 20:22 #17650995Super nieuws :thumbup
Nee, en er nog niet mee begonnen.
Alles op zen tijd. Hij moet me tussendoor ook nog naar het werk brengen he ;)1 mei 2010 om 09:07 #17650996origineel gepost door Freestyler
Nee, heb nog geen gegevens van Ton. straks toch maar weer een U2U sturen :PAls ik nu zijn mail had…..:hmmz ;)
hij is erg druk op het moment,werk,maar ik zal hem is even in zijn nek springen voor je .je hoort nog van me ,stuur
wel u2 tje.
vgr tonsr.1 mei 2010 om 09:15 #17650997origineel gepost door Freestyler
Super nieuws :thumbupNee, en er nog niet mee begonnen.
Alles op zen tijd. Hij moet me tussendoor ook nog naar het werk brengen he ;)even off topic
jef ,ik lees net dat je van dieren af komt,even vraagje
heb jij bij toeval foto,s van de lage straat in de oude
staat dus voor dat ze daar villa,s zijn gaan bouwen
en wel terhoogte van het caffee,dus halverwege de straat
waarvoor vraag je je dan af wel de ouders van moeders kant hebben daar gewoond ik heb daar een groot deel van
mijn leven vertoeft en ken het dorp en de ijsel daar goed,
gingen dikwijls vissen op het hang of het dooie stuk.
kom er ook nog met grote regelmaat terug,soort van
nostalgie of zo.
vgr tonsr
en terug naar topic.5 mei 2010 om 08:23 #17650998Heb U2U gehad van Ton, hij zou het me deze week toe laten komen :angel
Gisteren ook wat dashbord lampjes vervangen (die van de mistlicht schakelaar, sig aansteker en van de aanjager)
Maar wat was die laatste een gekut zeg. Overal net niet aan komen :wtfOok gelijk de aanjager zelf gefixt. Nu heb ik iig geen iritant gebrom meer als ik de aanjager op een lagere stand dan voluit zet.
Evenals me linker koplamp, om de een of andere reden kreeg ik die niet lager afgesteld, dus lamp weer uit mekaar en een spacer tussen het vaste draaipunt en de reflector gezet (deze was afgebroken en zat nu met een schroef vast, daar zit nu dus een moertje tussen) Lamp uiteraard gelijk weer opnieuw afgesteld en nu werkt de hoogte regeling ook weer :D
Zoals gezegd, stukje bij beetje gaan we er wel komen met de 3000 ;)
Nu nog wat kleine dingen oplossen, zoals waarom de cruise niet werken wil, ik de windstrip van het kanteldak omlaag moet drukken, omdat die anders niet sluit. En een manier zien te vinden om de plaat voor het kanteldak eruit te kunnen halen zonder de hemel eruit te hoeven halen.
Dan zijn we voorlopig ff klaar.20 mei 2010 om 20:06 #17650999he freestyler ,heb inmiddels van tcat gehoord dat je de papieren heb
gekregen,wat vindt je der van ,mooi stukje geschiedenis wat bij je
wagen pas he.
vgr tonsr20 mei 2010 om 20:17 #17651000Ja heb ze idd van JR gekregen.
Is idd wel fijn zo’n stukje geschiedenis.
Heb in valkenburg nog met Ralph zelf gesproken.Moet eerst nog wat kleine beschadigingen wegwerken en dan mag meneer de taxateur komen.
21 mei 2010 om 08:36 #17651001ben benieuwd waar ze op getaxceerd wordt.
vgr tonsr.14 juni 2010 om 06:38 #17651002hij is te koop zie ik ?? :wtf
14 juni 2010 om 06:43 #17651003Niet helemaal.
Heb 2 auto’s, en een van de 2 moet wijken (ivm verhuizing)
Maar wil ze liever niet kwijt. Daarom wordt er ook niet echt mee geadverteerd. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.