Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Een oude bekende
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 april 2010 om 17:33 #17650964
Vandaag een dagje vrij gehad, en gelijk ff verder gegaan.
Hier het nieuwe staal, in de scheepsteer.
En dan hier de bodem partij voorzien van nieuwe leidingen, laagje ML en nieuwe dikke laag bituum.
Morgen de handremkabel regelen, en hopen dat toch wel heel snel eindelijk eens de rubbers binnen komen van de draagarmen achter.
En dan kan die weer in mekaar gezet worden.Enkel de einddemper wordt ff “rammelen” om dat goed geregeld te krijgen.
11 april 2010 om 11:16 #17650965Dat schiet al aardig op.
Begint ergens op te lijken. Waar heb je die scheeps betumenem weg gehaald???
Weer een omege die goed terecht is gekomen.11 april 2010 om 11:36 #17650966Schiet idd gelukkig op.
Mocht ook wel tijd worden.
Heb sinds ik de wagen heb, maar 2 dagen ermee mogen rijden. De rest van de tijd staat is op de brug met de achteras eronder uit.
De lasser had de scheepsbetumen nog staan.
Kan morgen wel eens vragen waar hij die vandaan heeft.Helemaal klaar zijn we nog niet met de omega, zitten nog wat cosmetische dingen die me nog tegen zitten. Maar dat gaat helemaal goed komen.
11 april 2010 om 19:44 #17650967Mooi dat deze exemplaar gered wordt. :thumbup :thumbup
12 april 2010 om 18:56 #17650968Vandaag omega weer van de brug af en hier weer voor de deur.
Morgen naar de apk en kijken wat daar uit gaat komen.
Hier dan even een pic van de draagarm rubber:
Een goede tip voor onderdelen. Zoek op ebay.de atp autoteile op.
Daar heb ik voor 2 draagarmrubbers, 2 koppelstangetjes, en 2 fuseekogels voor voor samen 57,40 betaald, incl verzenden naar NL13 april 2010 om 19:34 #17650969Vandaag naar de keuring en in 1x erdoor heen, zonder op of aanmerkingen :jerry
Nu bezig met de koplampen een wat donkerdere uitstraling te geven (en gelijk 1 reflector wisselen die was dof)
Foto’s volgen zsm
13 april 2010 om 19:49 #17650970Mooi nieuws na het harde werk. :thumbup
13 april 2010 om 20:31 #17650971netjes. Zo hoort het.
Veel plezier met de omega.
Gr jack
14 april 2010 om 17:21 #17650972origineel gepost door Freestyler
Vandaag naar de keuring en in 1x erdoor heen, zonder op of aanmerkingen :jerryNu bezig met de koplampen een wat donkerdere uitstraling te geven (en gelijk 1 reflector wisselen die was dof)
Gefeliciteerd met je APK :thumbup
Hoe ga jij ze donkermaken ??
Ik had ff een kartonnetje op maat gesneden en afgeplakt
Daarna heb ik ze ff goed ontvet, toen primer en 2 lagen mat zwart,
Knipperlicht ook gedaan, moeten alleen nog glaasjes op :P
Niet echt veel werk, maar wel een hele ruige uitstaling vind ik zelf.
Gr.
14 april 2010 om 18:01 #17650973Heb het net zo gedaan, enkel heb ik de reflectors eruit gehaald en toen mat zwart gespoten.
Zo ziet het er nu uit (heb dus wel het extra groot licht in de lampen zitten)
Hoe heb je de knipperlichten open gekregen???
14 april 2010 om 18:15 #17650974Ziet er wel knap uit !! Gelijk andere uitstraling :D
Wist niet dat er koplampen waren met extra verstralers, zijn je gewone koplampen(dimlicht) wel H4 ??
Die knipperlichten gingen vanzelf open tijdens het wassen.. Heb dit ook bij mn vader zijn Astra gehad.. Schijnt een Opel kwaal te zijn dat ze na een tijd los gaan..
Ergens op het forum staat wel een ‘How To’, hoe je het los krijgt. Ik geloof in door ze in de magnetron of oven te doen. Maar hoeveel graden zou ik niet weten..Ik heb nog maar 1 glas, heb op de sloop een ander knipperlicht gehaald, dus moet ook ff weten op hoeveel graden de oven normaal kan.
Schijnt ook met een gasbrander te kunnen, ga dat denk ik wel proberen.Gr.
14 april 2010 om 19:18 #17650975De koplampen zijn H4+H1, gewoon bij arta te krijgen.
Had het wel geprobeerd met een reserve knipperlicht waar het glas toch al van gebroken was, maar die was na 1 minuut op 200 graden beginnen op te zwellen. Maar los laten, ho maar.
Kan de how to niet vinden, best kans dat die verloren gegaan is laatste keer. Is best veel info verloren gegaan toen.
14 april 2010 om 19:26 #17650976origineel gepost door ColinH
Ziet er wel knap uit !! Gelijk andere uitstraling :DWist niet dat er koplampen waren met extra verstralers, zijn je gewone koplampen(dimlicht) wel H4 ??
Jep was een optie ! en standaard op de duurdere modellen o.a de Omega 24V en de Lotus Omega, op een 3000 was het dacht ik ook een optie, dat denk ik omdat ik veel 3000’s zonder extra gezien heb.. je ziet het niet veel.
Is gewoon H4 net als bij jou, de verstralers zijn extra (H1) dus dubbel groot licht !!
Ik heb ze er ook in zitten !!
14 april 2010 om 19:30 #17650977origineel gepost door Freestyler
Heb het net zo gedaan, enkel heb ik de reflectors eruit gehaald en toen mat zwart gespoten.Zo ziet het er nu uit (heb dus wel het extra groot licht in de lampen zitten)
Hoe heb je de knipperlichten open gekregen???
Gave 3000 ! :wors :angel
Heb je ook wat interieur foto’s ?
Groetss,
Sjors14 april 2010 om 19:35 #17650978U vraagt, wij draaien………euh plaatsen
Op termijn is het de bedoeling dat er of geheel leer of het zwart interieur in komt (met de rood/blauwe bies er overheen)
14 april 2010 om 19:52 #17650979mooie auto…!:thumbup
15 april 2010 om 17:07 #17650980origineel gepost door Sjors-V6
origineel gepost door ColinH
Ziet er wel knap uit !! Gelijk andere uitstraling :DWist niet dat er koplampen waren met extra verstralers, zijn je gewone koplampen(dimlicht) wel H4 ??
Jep was een optie ! en standaard op de duurdere modellen o.a de Omega 24V en de Lotus Omega, op een 3000 was het dacht ik ook een optie, dat denk ik omdat ik veel 3000’s zonder extra gezien heb.. je ziet het niet veel.
Is gewoon H4 net als bij jou, de verstralers zijn extra (H1) dus dubbel groot licht !!
Ik heb ze er ook in zitten !!
Oke, zit er veel aansluit werk in ??
Want mocht ze ergens scoren, zou ik ze wel werkend willen :P
Gr.
16 april 2010 om 07:06 #17650981origineel gepost door ColinH
Want mocht ze ergens scoren, zou ik ze wel werkend willen :P
Gr.Artaparts => 54 euro per stuk
16 april 2010 om 10:02 #17650982Ik heb het zo eens zitten volgen , maar je mag rustig zeggen dat jij nu een puike Omega heb!!
Als ik dit zo zie moet ik altijd weer aan mijn eigen A’tje denken.
Helemaal top zo!
(enne…..van binnen……keurig!!!!!!!!!!)20 april 2010 om 19:53 #17650983Jammer dat ik op het forum moet lezen dat er een aantal mensen zijn die meteen gaan roepen dat ik de balken van deze omega dichtgesmeerd zou hebben. :thumbdown:thumbdown
de auto is nu 22 jaar (ik heb hem 4 jaar gehad) en hij is dus 18 jaar in andere handen geweest. De reparaties die ik uitgevoerd heb zijn in 2004 gedaan, echter de balken waren toen nog op het oog goed. Kan niet ontkennen dat ik schrik van deze foto’s (ook als ik naar de hoeveelheid oppervlakte roest van de bodem kijk vraag ik me af wat er de auto gebeurd is de laatste tijd), maar als ik zo naar de grootte van de gaten kijk denk ik dat een eigenaar voor mij al erg creatief met kit e.d is geweest.:hmmz (zulke gaten ontstaan namelijk niet in een jaartje tijd).
Ook de dubieuze reparaties zijn niet mijn manier van werken, maar zo’n auto heeft nu al zo veel eigenaren gehad dat je hier ook moeilijk een schuldige voor kunt aanwijzen. (als iemand dat al nodig vind voor een auto van 22jaar oud):agent
Maar goed, ik wens freestyler in ieder geval net zo veel plezier van de omega als ik ervan heb gehad;), en succes met de verdere reparatie, na enkele dagen rijden is de ellende van de reparatie zeker snel vergeten!
Gr. Ralph
20 april 2010 om 20:14 #17650984Hoi Ralph,
Zoals ik al eerder zei, ik heb geen idee wie die balken dicht gesmeerd heeft. Weet wel dat het al langere tijd eronder zit zo, aangezien van buiten niets te zien was eraan.
Zou wel handig zijn om te weten wie die persoon was. Dan wist ik iig wie ik in de toekomst beter kon mijden.
Wat mij vooral stoorde, was de bewering dat de auto ooit “gerestaureerd” was. Ongeacht door wie. En als je dan zulke dingen tegen komt…
Technisch is hij nog altijd niet 100%. Maar daar wordt ook nog aan gewerkt.
De werken van hierboven zijn ondertussen helemaal gedaan en goed afgerond (met ML en tektiel)
Komende tijd eerst maar eens uitzoeken waarom het abs lampje door verbonden is met het motormanagement lampje…Ook even uit puur interesse, welke reparaties heb je in 2004 uit gevoerd? (zodat ik een deel van de historie weet van de wagen, ivm aankomende taxatie)
Vergeten te vermelden, de 3000 staat tegenwoordig gewoon weer in Limburg (manta weekend valkenburg issie te bewonderen)
20 april 2010 om 20:46 #17650985Mooi dat er weer een 3000 gered is :thumbup
Begin met het storingzoeken in het ABS met het door meten van de sensoren.
FF een multimeter en de stekers los en dan even bij alle 4 de sensoren de waarde´s meten.
9 van de 10 X is er namelijk een sensor stuk en meet je bij die sensor een oneindige weerstand.21 april 2010 om 04:34 #17650986Ok, dan heb ik zondag wat te doen ;)
21 april 2010 om 09:56 #17650987freestyler,neem even contact op met tcat,hij heeft alle papieren
die van ralf van daan komen ,alle doc die ralf heeft uit gevoerd met prijzen erbij,mogelijk kan je ze van hem krijgen of copy.
wat de omega betreft ik ben erbij geweest toen ton hem heeft
opgehaald toen was ze nog in perfecte staat,en zoals ralf
al schreef ze heeft na tcat nog wat andere eigenaars gekend.
en ook ik schrok van de pics hoe ze eruit zag,knap stuk werk
wat je heb geleverd en ze is het zeker waard
en met deze doc heb je uiteraard een stukje geschiedenis van de omi
en wat ralf betreft,ben ik er voor 100 prosent zeker van dat dit niet zijn manier van werken is.
vgr tonsr.22 april 2010 om 07:01 #17650988Contact met Ton hebben we al, dat wordt geregeld :afro
Van wat die balken betreft:
Het is gemaakt nu, laten we er maar over ophouden. Wordt niemand beter van. Want geloof niet dat die gene die dat geflikt heeft zo, zich ooit zal melden ;)Het laswerk heb ik zelf overigens niet gedaan, dat heb ik ivm tijd gebrek door werk uit moeten besteden aan een goede kennis van een vriend van me. De rest heb ik wel zelf gedaan (remleidingen, brandstofleidingen, afwerking, rubberwerk)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.