Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Een oude bekende
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 april 2010 om 18:25 #17219499
Sinds kort mogen wij ons de trotse bezitter noemen van een oude bekenden voor velen hier.
Hier de foto’s van die “oude bekende”
Toen we zijn gaan kijken, zat er wel wat werk aan.
En wel de voor vele wel bekenden chassisbalken.
Ook waren de remleidingen wat minder.Echter, om bij de achterste chassisbalken te kunnen komen, moest wel eerst de achteras eronder vandaan.
En toen kwamen de verrassingen…
De voorste draagarm rubbers van de achteras.
Hij voelde wel wat zenuwachtig achter, maar na beter kijken, was de reden ook duidelijk.
De rubbers waren dus echt helemaal weg. Speling was opgevuld met uitlaat rubbers.Ook bleken de brandstofleidingen wat verroest.
Dus zijn we die maar gaan schoon schuren.
Na 3 uur schuren begon 1 van de leidingen nat te worden, en begon het ook lekker in de garage te ruiken.Juist, leiding lek. :fy1
Hier de oude leidingen:
En hier de nieuwe:
Een tip voor iedereen die op zoek is naar goedkope koperen leiding.
Blijf bij de automaterialenzaak weg, en ga naar de dichtsbijzijnde camping winkel!!!
Daar heb ik namelijk voor 10 mtr 8/6 mm koper leiding wel geteld 38 euries neer geteld.Ipv de 53 die de automaterialenzaak wilde hebben voor de dito leiding, maar dan maar 5 mtr lang.
De lasser had ondertussen ook de chassisbalken schoon gemaakt, zodat deze gelast konden worden.
Werd spontaan wit toen hij met de linker bezig was.
Die bleek dus geheel dicht geplamuurd te zijn :swear
En zo zien ze er nu uit:
De rechter was ook niet veel beter.
Die zat dichtgespoten met kit :o
En nog wat meer plekjes tegen gekomen:
Deze plek was bekend, maar erger dan in eerste instantie gedacht.
Het zit even tegen, maar als hij klaar is kan hij er voorlopig wel weer tegenaan :afro
2 april 2010 om 19:08 #17650940Nu succes met de verbouwing. Hier zou ik dus me handjes vanaf houden.:o
Maar goed om te zien dat deze omega ook in goede handen terecht is gekomen.
Gr Jack
2 april 2010 om 19:37 #17650941Mmmm vreemde opvul techniek voor een opel liefhebberd :thumbdown , ik zou ‘m zo naar de sloop brengen omdat ik daar niet aan zou beginnen.
Dus een dikke pluim voor de nieuwe eigenaar king:king:king:
succes met je toch wel mooi 3000
2 april 2010 om 19:42 #17650942iets werk loop ik niet voor weg, maar had ik geweten dat er zoveel aan zat, en dat het zo beun gerepareerd was, had ik me gelijk omgedraaid.
Maar het is ff niet anders.
Dus ff door bijten, en dan hebben we een nette, maar vooral harde 30002 april 2010 om 19:49 #17650943Langzamerhand komen er toch meer Omega A’s bij op het forum, :D
2 april 2010 om 19:57 #17650944We hebben ook plannen ermee.
Een kleine tip van de sluier heeft zwarte ramen en dubbel gebokt :agent
Maar dan moet ie eerst apk waardig zijn.
3 april 2010 om 09:24 #17650945Zo, die is mooi rot.
In ieder geval veel succes met de reparaties.:thumbup3 april 2010 om 09:34 #17650946succes ermee! zit wel n hoop werk aan zo te zien..
3 april 2010 om 09:42 #17650947origineel gepost door Freestyler
We hebben ook plannen ermee.Een kleine tip van de sluier heeft zwarte ramen en dubbel gebokt :agent
Is in de buurt, geloof dat ik een kom spieken naar het werk.
Gr Jack
3 april 2010 om 10:16 #17650948Zijn wel mooie wagens die a omega’s, bij mij hier in de buurt staat presies dezelfde:wors dat is een hele mooie omega.
Gewoon even doorbijten dan komt het allemaal goedking:king:
Veel succes ermee.
Groeten nick
3 april 2010 om 13:25 #17650949en wat is die oude bekende dan.ik ken hem volgens mij niet?maar die is best wel ver heen d8 ik zo.suc6 met de plannen en verbouwen
3 april 2010 om 16:32 #17650950origineel gepost door Jack-omegax3.0xe
origineel gepost door Freestyler
We hebben ook plannen ermee.Een kleine tip van de sluier heeft zwarte ramen en dubbel gebokt :agent
Is in de buurt, geloof dat ik een kom spieken naar het werk.
Gr Jack
Dat kan, de werkzaamheden worden in Beegden gedaan.
Maar zodra die klaar is, komt die weer hier in Heerlen voor de deur te staan.En wat het werk betreft, het is ff iets meer dan gepland was. Maar om een auto enkel op de achterste chassisbalken gelijk uit mekaar te trekken, vind ik wat ver gaan.
Wat de andere punten betreft, bedenk wel ff dat de auto ondertussen wel al 22 jaar oud is.
@kadettje, auto heeft hier langere tijd te koop gestaan en is van meerdere forumleden geweest hier.3 april 2010 om 18:57 #17650951dat is toch niet die omi die via via uit limburg is gekomen
onderandere van tcat geweest,lijkt er wel op maar kan me niet
voorstellen die van tcat was door ralf gerestaureerd.
vgr tonsr.3 april 2010 om 22:49 #17650952Is toch echt dezelfde
voorop plaathouders van Bergstein en achterop van de manta club nederland.
Ervan uit gaande dat je deze omega bedoeld (geloof dat je deze foto zelf gepost hebt)
4 april 2010 om 08:30 #17650953tja mooi werk ,maar goed ieder zijn ding en idd dacht ook dat ie van tcat was geweest
tja 22 jaar oude div eigenaren iedereen doet dr wat aan kun je soms vreemde dingen tegen komen
had keer soortgelijk met een calibra zag er op de brug van onderen redelijk uit
tot dat apk meeste een puntje wit zag en nader ging bekijken en jawel hoor balken netjes dicht geplakt met tape en netjes getektieleerdhad de apk meesterniet zo opletten geweest was ie gewoon weer jaar gekeurd
4 april 2010 om 13:30 #17650954origineel gepost door TonSR
dat is toch niet die omi die via via uit limburg is gekomen
onderandere van tcat geweest,lijkt er wel op maar kan me niet
voorstellen die van tcat was door ralf gerestaureerd.
vgr tonsr.ach hij was al slecht toen tcat m omgeruild heeft voor mijn oude cc bij die kerel in veenendaal hoorde ik wel van hem toen
5 april 2010 om 17:51 #17650955Ben er ook nog naar wezen kijken en ben nu dan ook wel blij dat ik hem niet heb gekocht,bij mijn laatste 3000 heb ik hetzelfde laswerk al eens gedaan en daar heb ik nu de middelen (ruimte en gereedschap) niet meer voor.
Zo blijkt maar weer dat niet alle gebreken goed te zien zijn als je een auto niet op een brug kan bekijken.
Wel mooi dat deze 3000 een eigenaar heeft gevonden met de tijd en ruimte om hem weer netjes te krijgen :thumbup5 april 2010 om 17:57 #17650956Gaat ook wel goed komen, gaat alleen een paar weken langer duren dan eigenlijk de bedoeling was.
En dat zuigt gewoon :(6 april 2010 om 13:50 #17650957zo aardig rot op de bekende plekken man,ik weet er alles van:o maar wat heeft ralf allemaal uitgespookt met die smeer plekken.foei:thumbdown:thumbdown
maar ze rijden zo heerlijk,die van mij ook maar het benzine verbruik in de stad wordt je niet vrolijk van hoor.
de wegenbelasting is hier in zuidholland nu 198 euro per drie maanden pfffff:thumbdown klote profincirechten.
maar mooi man nu je ook een 3000 hebt.
de verzekering is wel voordeling,76 euro in een jaar:P:P6 april 2010 om 17:23 #17650958:agent:wtf
Zo, ben er stil van zeg…
Had haar ook nog is haast terug gehad..Iig veel succes met eht herstel ervan.
@Kadettje-89
Ik ben dus een van de vorige eigenaren (2008)6 april 2010 om 18:25 #17650959origineel gepost door js 400
zo aardig rot op de bekende plekken man,ik weet er alles van:o maar wat heeft ralf allemaal uitgespookt met die smeer plekken.foei:thumbdown:thumbdown
maar ze rijden zo heerlijk,die van mij ook maar het benzine verbruik in de stad wordt je niet vrolijk van hoor.
de wegenbelasting is hier in zuidholland nu 198 euro per drie maanden pfffff:thumbdown klote profincirechten.
de verzekering is wel voordeling,76 euro in een jaar:P:PBetaal hier iets van 186 per 3 maanden.
Wie die smeerplekken heeft gedaan weet ik niet. Maar weet wel, dat ik nooit bij die persoon mijn auto achter zal laten.Kreeg vandaag telefoon, balken zijn klaar! :jerry
Morgen een vrije dag, dan kunnen we verder kijken :POw verzekering hier, 130 per jaar, allrisk :agent
6 april 2010 om 19:04 #17650960Even wat centen en werk maar dan een prachtige goed rijdende auto.:wub
6 april 2010 om 22:11 #17650961origineel gepost door ronald evo 500
Even wat centen en werk maar dan een prachtige goed rijdende auto.:wubdat zeker,ze rijden super!!!!!!!!!!!!!!!!:thumbup
6 april 2010 om 22:11 #17650962origineel gepost door Freestyler
origineel gepost door js 400
zo aardig rot op de bekende plekken man,ik weet er alles van:o maar wat heeft ralf allemaal uitgespookt met die smeer plekken.foei:thumbdown:thumbdown
de verzekering is wel voordeling,76 euro in een jaar:P:PBetaal hier iets van 186 per 3 maanden.
Wie die smeerplekken heeft gedaan weet ik niet. Maar weet wel, dat ik nooit bij die persoon mijn auto achter zal laten.Kreeg vandaag telefoon, balken zijn klaar! :jerry
Morgen een vrije dag, dan kunnen we verder kijken :POw verzekering hier, 130 per jaar, allrisk :agent
dat wij wonen hier blijkbaar op stand hahaha dat komt door de provincirechten hier:fy1:fy1:fy1:fy1
7 april 2010 om 06:28 #17650963Leuk dat je er een Omega bij hebt.
Jammer dat er meer werk aan zit dan je dacht.
Enigste voordeel is dat je straks wel een beetje door hebt wat je hebt gekocht, en welke dingen je dus niet meer gaat tegen komen.Kijk anders ook eens een keer op: http://www.opelomega.nl/phpbb
Wellicht een leuke site voor je: er zitten vele Omega liefhebbers ;)
Gr Lars
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.