Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › een gedachte..ecu c20xe op 20seh
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 maart 2010 om 20:29 #17218782
wij zitten eens te denken..ik rij met een 20seh met een kabelboom van een astra f m1.5.2.
maar als ik een kabelboom met een ecu van een c20xe erop zet en de ontstekingsklok en lmm zal dit ook werken..?zijn er al mensen die dit geprobeerd hebben..?
ben benieuwd..
17 maart 2010 om 20:42 #17631661denk niet dat dat zal werken….
17 maart 2010 om 20:49 #17631662en waarom niet denk je…?
17 maart 2010 om 20:51 #17631663Ecu van een C20XE is afgeregeld op een…… C20XE!
En niet op een 20SEH.Als de motor al gaat lopen is de kans groot dat hij bijv. te rijk of te arm gaat lopen.
De ecu bepaalt namelijk hoe lang de injectoren open gaan op basis van een aantal metingen (bijv.temperatuur, hoeveelheid aangezogen lucht, gasklepstand, lambda ).
Het zou heel toevallig zijn als die waarden bij een chip voor een andere motor beter zijn als die van de chip die orgineel voor die motor bedoeld is.
Bij chiptuning worden die waarden alleen maar extra precies afgesteld, als de motor verder standaard blijft. Bij een (mechanisch) opgevoerde motor moeten die waarden natuurlijk veel verder aangepast worden .Verwacht je er een soort van chiptuning van ofzo ?
17 maart 2010 om 20:51 #17631664ik heb dat al eens geprobeerd en het loopt wel goed
maar je moet de sofware op de ecu laten aan passen voor de perfekte afstelling
ik heb ooit een krosauto zo gemaakt!!17 maart 2010 om 20:52 #17631665inspuitmomenten en dergelijke zal allemaal iets anders zijn.
Dit kan niet goed gaan.
17 maart 2010 om 20:54 #17631666verwacht er niks van we hadden zo een ingeving.daarom deze vraag..;)
17 maart 2010 om 20:57 #17631667weet wel dat in het buitenland dit nog wel eens gebeurd voor een turbo ombouw van de 2.0 8v moter..
17 maart 2010 om 21:01 #17631668Is puur toeval als het werkt met een standaard chip.
Wat Royke zegt, je zal de kenvelden alsnog aan moeten passen om de motor optimaal te laten lopen.
Kan je net zo goed een kant-en-klare tuningschip pakken.17 maart 2010 om 21:10 #17631669kant en klare chip..?dan ga ik liever voor dta.maar dat is mijn bedoeling niet:P
ben gewoon benieuwd of zoiets wil,want de onderdelen liggen hier toch..;)
en voor een ander is dit misschien ook wel interessant..:D
17 maart 2010 om 21:21 #17631670DTA :wub
Maar wel leuk dat je dit wil proberen, op deze manier wordt er nog eens wat ontdekt wat heel toevallig wél werkt.
17 maart 2010 om 22:33 #17631671is al vaker gedaan hoor..
Maar dan idd met turbo ombouw..Maar je moet ff wat aanpassen in / aan de lmm
maar kan dus wel..als je creatief bent..
Zie alleen het voordeel er niet van..17 maart 2010 om 23:13 #17631672ik denk als je je 20seh wilt gaan tunen, dat je daarvoor beter of een c20ne management kan gaan pakken of een c20xe computer en boom…
seh boom en management is niet zo heel goed af te stellen te minste heeft geen lambda en geen kop sensor.
wat eentje van een c20xe wel heeft
en een c20ne management en boom heeft ook een lambdasonde sensor
18 maart 2010 om 06:14 #17631673he een c20xe heeft geen kop sensor een x20xe heeft een NOKKENAS SENSOR
maar dat is niet van toepasingbij een c20xeik zou voor deze opti een kabelboom en ecu van een kadet 16v pakken zonder lomda
het moet kunnen maar het is veel werk om het zuiver aftestellen!!
sukses en het proberen waard
18 maart 2010 om 06:15 #17631674en???
lambda is idd leuk voor deellast.
Maar in vollast wordt ie toch uitgeschakeld.Dus die heb al geen effect meer dan.
Gewoon een seh pakken, andere nokkenas erin, ander inlaatsysteem, ander uitlaatsysteem
en dan door iemand later herprogrammeren..Klaar :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.