Een bijna fataal ongeluk.

Forumindex Forums Modellen Corsa Een bijna fataal ongeluk.

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 51 tot 61 (van in totaal 61)
  • Auteur
    Berichten
  • #17872753
    kiyamizio
      Lid sinds:
      5 February 2010

      ff by the way, en achterwiel aandrijving is niet moeilijk om te rijden een klein beetje onderstuur is makelijker op de lossen dan een achterkant die uitwijkt.

      en dan kan in nog al een blok op de weg liggen,
      dan gaat ie ook al een blok de ronde in.

      #17872754
      2000
      Moderator
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Shit, ik had tot nu toe de neiging om het voor je op te nemen……jonge gozer, net zijn rijbewijs, beetje te hard…………shit happens!!

        Maar als ik dan lees dat je een jaar zonder rijbewijs gereden hebt, dan ben je in mijn ogen gewoon een asosiale $#%&@!!!
        Het zal je toch gebeuren dat zo’n figuur tegen je aan knalt, of erger nog, je kind raakt.

        ONGELOFELIJK!

        #17872755
        robertzone
          Lid sinds:
          9 December 2007

          dit is echt kansloos,
          Ook ik val nog in de categorie potentieel petjesvolk, en ook ik rij wel eens te hard, neem wel eens een foute beslissing (tot nu toe zonder gevolgen.. ). En krijg wel eens fanmail uit Leeuwarden..
          Maar én zonder rbw, én je corsa afschrijven met een dramatisch verhaal wat met 50per uur wel mee zou moeten vallen, maar zal dan wel eerder 70 zijn geweest :hmmz .

          In ieder geval veel plezier op het bwm-forum :jerry

          #17872756
          joop1970
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 September 2010

            Definitie van een subaru volgens willem:

            Prrrruttel Prrrrruttel koffiemolen geluid met lek ventieltje, en een regenwaterafvoerpijp achterop zijn japanse blikkerige koektrommel met spoilers.

            Daar ben ik het helemaal mee eens :) 9 van de 10 zijn niet eens de “echte” snelle versies maar de standaard dingen met wat tupperware.

            #17872757
            sebastiaankadettcabriogsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 November 2005

              dat was in dit geval ook zo hahi een 1600 subaru zonder turbo ;) :jerry

              #17872758
              Aapje
                Lid sinds:
                1 January 2009

                Waarom reageren mensen eig op zo’n onderwerp als dit? Het is een duidelijke schreeuw om aandacht van een typische bestuurder die geen controle over z’n stuur had. Aka: Zat niet op te letten en vloog gewoon de bocht uit met mamie’s geleende auto.

                En het ergste nog wel dat het gros van dit volk heeft een lening ergens lopen om een auto te kopen, geen van allen heeft een echte eigen auto dus weten niet hoeveel ‘t kost en dus gaan ze roekeloos ermee om.

                Maar @2000: AMEN. You spoke my mind.

                #17872759
                Bo652
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 June 2009

                  Veroordelen is altijd makkelijk en wie is er nou wel zonder fouten.
                  Ik vind het in ieder geval moedig dat hij zijn fouten toegeeft en gewoon iedereen antwoord geeft hier.
                  Alleen dat jaar zonder rijbewijs rijden had je beter voor je kunnen houden, dat geeft volgens mij niemand een fijn gevoel.
                  Wat mij betreft kunnen we het hier wel bij laten.
                  Volgens mij heeft hij er spijt genoeg van en heeft hij er ook wel van geleerd, al zal het maar de pijn in zijn portemonee zijn.
                  Want ook een seat ibiza zal toch nog wel wat kosten.

                  #17872760
                  imported_Gsifreak
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    Maar mensen houden we ons nou even netjes hier..

                    Iedereen rijdt wel eens zo.

                    Ik heb zelf een kadett gsi 16v klepper gehad,

                    Reed 50 op een weg, beetje met me groep A uitlaat spelen.. maar moest toen afremmen omdat een auto ineens hard op de rem trapte…voor een zebrapad.

                    ik klapte erin.. dan ben ik toch ook geen aso.

                    bedoel het kan iedereen wel eens overkomen.

                    en Sebastiaan ik snap niet van jou waarom je zulke uitspraken hier op het forum moest gaan posten van pagina 1.

                    vanaf nu normaal reageren, anders wordt topic gesloten!

                    #17872761
                    Corsa1.2-16v-1999
                      Lid sinds:
                      19 June 2010

                      @kiyamizio wrote:

                      ff by the way, en achterwiel aandrijving is niet moeilijk om te rijden een klein beetje onderstuur is makelijker op de lossen dan een achterkant die uitwijkt.

                      en dan kan in nog al een blok op de weg liggen,
                      dan gaat ie ook al een blok de ronde in.

                      Ik heb het juist andersom… Kan ook aan de kennis liggen, maar ik weet beter overstuur op te lossen als onderstuur. en ja, ik weet het verschil.

                      In mijn bmw heb ik – afgezien van parkeerterrein – nog nooit getrapt.

                      @2000 wrote:

                      Shit, ik had tot nu toe de neiging om het voor je op te nemen……jonge gozer, net zijn rijbewijs, beetje te hard…………shit happens!!

                      Maar als ik dan lees dat je een jaar zonder rijbewijs gereden hebt, dan ben je in mijn ogen gewoon een asosiale $#%&@!!!
                      Het zal je toch gebeuren dat zo’n figuur tegen je aan knalt, of erger nog, je kind raakt.

                      ONGELOFELIJK!

                      Je hoeft het niet voor me op te nemen, ik red mezelf wel… Ik rijd sinds me 17e auto, toen ik 18 was ben ik met rijlessen begonnen en zei mn instructeur. Jij hebt vast eerder gereden? Ik; ja. rijinstructeur; Ok, ok… met een les of 7 mag je wel examen doen.
                      btw, ik ben niet het type aso-rijder bestuurder, alhoewel je dat wel zou denken als je kijkt hoe ik m’n auto tegen de brug parkeerde.

                      ok en ja ik had het beter niet kunnen zeggen maar mij is geleerd eerlijkheid duurt t langst ;)

                      @robertzone wrote:

                      dit is echt kansloos,
                      Ook ik val nog in de categorie potentieel petjesvolk, en ook ik rij wel eens te hard, neem wel eens een foute beslissing (tot nu toe zonder gevolgen.. ). En krijg wel eens fanmail uit Leeuwarden..
                      Maar én zonder rbw, én je corsa afschrijven met een dramatisch verhaal wat met 50per uur wel mee zou moeten vallen, maar zal dan wel eerder 70 zijn geweest :hmmz .

                      In ieder geval veel plezier op het bwm-forum :jerry

                      fanmail uit leeuwarden heb ik ook genoeg gekregen. maar ik wil hier niet dramatisch overkomen maar die agent die wou belangrijk over komen naar mij en zei; dat was dan bijna een fataal ongeluk he en wel meer dom gezeik er om heen. idd als onderwerp is t best overdreven maar kon niks anders verzinnen en omdat ik mij verveelde (zit nog steeds thuis, ziektewet ofzo) ging ik een topic opnenen.
                      ik weet niet waar je woont robert maar die bocht is never nooit te nemen met 70km, bij 60 vind ik het al eng worden, of ik nou in een ford fiesta, honda prelude of me bmw rijd het maakt weinig uit.

                      @joop1970 wrote:

                      Definitie van een subaru volgens willem:

                      Prrrruttel Prrrrruttel koffiemolen geluid met lek ventieltje, en een regenwaterafvoerpijp achterop zijn japanse blikkerige koektrommel met spoilers.

                      Daar ben ik het helemaal mee eens :) 9 van de 10 zijn niet eens de “echte” snelle versies maar de standaard dingen met wat tupperware.

                      idd ;)

                      @Aapje wrote:

                      Waarom reageren mensen eig op zo’n onderwerp als dit? Het is een duidelijke schreeuw om aandacht van een typische bestuurder die geen controle over z’n stuur had. Aka: Zat niet op te letten en vloog gewoon de bocht uit met mamie’s geleende auto.

                      En het ergste nog wel dat het gros van dit volk heeft een lening ergens lopen om een auto te kopen, geen van allen heeft een echte eigen auto dus weten niet hoeveel ‘t kost en dus gaan ze roekeloos ermee om.

                      Maar @2000: AMEN. You spoke my mind.

                      uhm 1 het is geen schreeuw om aandacht. 2 ja klopt ik had geen controle meer over mn stuur en 3, ik heb deze auto samen met mn moeder (ook van mijn geld) gekocht…. 4 al mijn auto’s heb ik van mn eigen geld gekocht, en behandel ze allemaal met respect, dus ga nu maar even een toontje lager.

                      @Bo652 wrote:

                      Veroordelen is altijd makkelijk en wie is er nou wel zonder fouten.
                      Ik vind het in ieder geval moedig dat hij zijn fouten toegeeft en gewoon iedereen antwoord geeft hier.
                      Alleen dat jaar zonder rijbewijs rijden had je beter voor je kunnen houden, dat geeft volgens mij niemand een fijn gevoel.
                      Wat mij betreft kunnen we het hier wel bij laten.
                      Volgens mij heeft hij er spijt genoeg van en heeft hij er ook wel van geleerd, al zal het maar de pijn in zijn portemonee zijn.
                      Want ook een seat ibiza zal toch nog wel wat kosten.

                      klopt dat had ik beter niet moeten zeggen, ik snap t gevoel.
                      ja dat klopt. opel corsa is weg, nu moet ik andere auto kopen voor mn moeder. is ook ff 1200euro. zonde van t geld, maarja je doet er niks aan.


                      @gsifreak
                      ; als je duizenden km per maand maakt kan je je concentratie nog wel eens kwijt raken op de weg, bijvoorbeeld het veranderen van zender, of het wegleggen van een flesje drinken… datr maakt je geen slechte bestuurder, maar juist op zo’n moment zit een ongeluk in een klein hoekje… gebeurt is gebeurt en is helaas niet terug te draaien.

                      ik kom hier ooit nog wel weer als ik een corsa gsi-tje heb gekocht… en nee ik ga niet naar het bmw forum… heb daar niks te zoeken.

                      adios.

                      #17872762
                      OpelCorsaB1.4
                        Lid sinds:
                        4 April 2011

                        * Mist het ‘Respect’ knopje voor het bericht van Corsa1.2-16v-1999 *

                        Goed van je dat je het even uitlegt en onderbouwt! Ik vindt eerlijk gezegd dat iedereen hier nogal bevooroordeeld reageert.

                        Daarbij; Fouten maken is menselijk, dus een auto ongeluk ook.. Kan iedereen overkomen!

                        #17872763
                        2000
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Ik heb persoonlijk geen problemen met het ongelukje….dat gebeurt iedereen wel is.

                          Maar een jaar zonder rijbewijs (en dus ook onverzekerd) kan er bij mij niet in, da’s het enige waar ik moeite mee heb. Ik geloof best dat je aardig kan rijden, ook zonder rijbewijs, maar het gaat mij om het nemen van je verantwoordelijkheid, en da’s lastig zonder roze papiertje(o nee, tegenwoordig plastic kaart :D )

                          Maar goed, hij neemt de tijd en energie om het uit te leggen, heeft ook wel weer wat.

                          ik denk dat een slotje wel op zijn plaats is. (en nee, niet zodat ik het laatste woord heb)

                        11 berichten aan het bekijken - 51 tot 61 (van in totaal 61)
                        • Het onderwerp ‘Een bijna fataal ongeluk.’ is gesloten voor nieuwe reacties.