Een bijna fataal ongeluk.

Forumindex Forums Modellen Corsa Een bijna fataal ongeluk.

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 61)
  • Auteur
    Berichten
  • #17872729
    HansCorsa15td
      Lid sinds:
      9 January 2011

      Nu is het verhaal weer 50-55 gereden te hebben, het eind van het liedje zal zijn dat het 70 km/h geweest is!
      Die jonge gasten snappen er nog niks van dat je in zo’n bocht met dit weer gewoon max 35 km/h moet rijden!

      #17872730
      Thurrock
        Lid sinds:
        15 May 2011

        Vaag verhaal zo nu ineens…

        @HandCorsa15td

        Ja zeker met 70 de bocht in tewijl je een shaggie aan het rolle bent, en met de radio aan het klote bent en ook nog zit te bellen :hmmz

        #17872731
        markey
          Lid sinds:
          3 February 2007

          de corsa was eerst van je moeder ?? en nu die stuk is moet jij je bmw maar snel gaan maken ?? en je moeder dan ?? gewoon laten fietsen ?
          het spijt me dat ik het zeg maar ik was ook op die meeting en stond er al vrij snel bij toen het net gebeurd was maar als je gewoon netjes 50 had gereden waarom komt er dan snel een kammeraad naar je toe gelopen en zegt ff tegen je van als de politie er is niet zeggen dat ik achter je reed ? als je gewoon reed had dat toch niks uit gemaakt?

          maarja met 50 die bocht in gaan terwel het zo glad was door de regen is ook niet echt slim vooral niet met die smalle fiets banden er onder ;)

          iig beterschap!! :thumb

          en hopelijk krijg je nog wat geld terug voor de corsa :thumbup

          #17872732
          Rotho
            Lid sinds:
            22 January 2010

            Iets wat ik dan weer niet snap… Waarom zou hij zich voor jullie moeten verantwoorden? Ik speel geen partij voor hem hoor, begrijp me niet verkeerd…

            #17872733
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              @sebastiaankadettcabriogsi wrote:

              BAM

              karma is a bitch!

              Ja, zo stond ik dan… kut corsa

              Denk dat het echt niet alleen aan de Corsa gelegen heeft..

              dit soort ongevallen zijn vaker de oorzaak van:
              1: regen na lang droog (extra glad op de weg)
              2: Banden (merk / type en staat)
              3: staat van het onderstel en remmen
              4: onervarenheid met de algehele situatie

              toch blijft het klote..

              (bij the way: ik weet er meer die op zo’n manier een BMW plat gereden hebben dan die zo hun Opeltje aan hun einde hebben laten komen.

              een keer zelf eentje hier uit de buurt, probeerde mij bij te houden met mijn FWD Vectra 2.5 V6 1996, de jonge man in zijn 325i touring (1995), zat achtermij in een vrij ruime bocht, en zover ik in mijn spiegels zag begon ie te schuiven op de kont (net iets te veel gas erop denk ik), dit werd vermoedelijk gevolgd door spontaan gaslos, waardoor de BMW in een keer de andere kant op ging, en in de binnenbocht een greppel in vloog, dit alles bij net weer.

              De Jongen was onervaren (zei hij zelf ook), en was dus iets verder gegaan dan zijn grens, mede doordat vrienden bij hem in de auto zaten, wilde hij zich denk ik wel een beetje bewijzen, en een Opel laten gaan kan dan echt niet als je BMW rijdt

              Nu stond deze auto helaas op banden van een aziatisch goedkoop merk, dat werkt ook al niet mee in zulke gevallen.

              Tja, ik zit was zelf eigenlijk gewoon lekker aan het rijden, toen ik in de bocht de lampen van de auto achter mij de vreemde draaien zag maken, en ja ik betrap mezelf er wel op, soms lekker vlot te rijden en te sturen, nu moet ik wel zeggen dat ik toen al 5 jaar met deze Vectra reed, en eigenlijk ALTIJD op Michelin banden heb gereden, waarvan ik wist wat ik eraan had en nu nog steeds heb.

              Succes met de afhandeling, en hopelijk gaan de nekklachten niet doorwerken naar iets als een whiplash en blijf je die ellende gespaard

              Willem

              #17872734
              sebastiaankadettcabriogsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 November 2005

                tuurlijk spelen banden een rol,

                maar wij reden er met 50 langs toen het net gebeurd was, met een auto, met kale banden niks aan de hand.

                ben dr ook wel eens met de cabrio wezen glijden maar dat was toen de tijd met en versleten schokbrekers, kale banden, en een uitlijning die van geen kant klopte. (nieuwe fusee op de stuurstangen) en dan nog moest ik 70 rijden. en was de auto ondanks het glijden te beheersen.

                de rede dat ik er over val is dat de echte liefhebbers vaak extra gecontroleerd worden (en dus de dupe zijn) van dit soort petjes acties. en ook zijn er genoeg mensen die daar reten irritante mensen die altijd roppen en gieren onder het viaduct (waar de meeting is) en daar ligt een beetje grint, en die steentjes vliegen dan door het ge-rop van de petjes tegen de echte nette kunstwerken aan.

                en die maat van mij heeft z,n kunstwerk vandaar dat hij er wel om kon lachen (denk ik).

                nou ben ik echt geen heilige en rij ik ook wel eens te hard. en moet ik ook wel eens op blaren zitten maar goed dat is het risico van het gebeuren. ik doe dat a zodat niemand er hinder van ondervind en b trek niet onterecht een slachtoffer rol aan, als ik het er zelf naar heb gemaakt.

                net als die gasten van die rode monster subaru die z,n auto in de prak reed, ook altijd irritant scheuren onder de tunnel.
                toen hebben dr ook genoeg mensen gelachen.

                #17872735
                Corsa1.2-16v-1999
                  Lid sinds:
                  19 June 2010

                  @HansCorsa15td wrote:

                  Nu is het verhaal weer 50-55 gereden te hebben, het eind van het liedje zal zijn dat het 70 km/h geweest is!
                  Die jonge gasten snappen er nog niks van dat je in zo’n bocht met dit weer gewoon max 35 km/h moet rijden!

                  De politie zei dat ik 70km/u gereden heb toen ik tegen de stoep knalde…. maar ik denk dat ik gewoon te laat in gestuurd heb ofzo, toen de stoep opknalde en uit reactie dat ik geremd heb, de wielen blokkeerden en ik tegen het hek gleed. ik weet het niet, maar ik zal toen hoogstens 50-55 hebben gereden.

                  maargoed ik heb geen zin om me al te verantwoorden voor jullie. ik koop een nieuwe auto voor me moeder, maak me bmw klaar en ik kan weer rijden.

                  als de politie er bij kwam en mijn maten zeiden dat ze achter me reden (om te vertellen wat er gebeurd was) en dat we op weg waren naar de meeting, hadden ze sowieso m’n rijbewijs ingevorderd, en die heb ik toch echt nodig om op m’n werk te komen.


                  @willem
                  , idd, achteraf kun je zo veel zeggen, maar het helpt je helaas niks, ik rijd al een jaar, zoveel gekke dingen gedaan met auto’s en nooit wat gebeurd, en nu gaat t mis. tis niet anders, volgende keer gewoon beter opletten op de omstandigheden en inderdaad, die thuiskomers onder de corsa stellen ook niet veel voor (voor avon en achter michelin).

                  ik krijg 150 euro er voor weer.


                  @sebastiaan
                  , die gozer van de rode subaru die de plantenbak in was gevlogen die maakte het wel heel bont. steeds aan het roppen en op t laatste moment op de rem. ik had t toen ook gezien, dat vond die subaru niet leuk

                  maargoed,

                  #17872736
                  soepkiepe
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 August 2010

                    hoezo zouden ze je rijbewijs afpakken als je maten zeggen dat ze achter je reden en onderweg naar de meeting waren?
                    ik neem aan dat je maten dan ook wel gezegt hadden dat jij goed 50 km reed en begon te glijden.
                    dus snap niet helemaal waarom ze dan je rijbewijs in nemen.
                    maar ja als nog sterkte met het herstel

                    #17872737
                    RickR91
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 April 2011

                      Zo mag ik het zien.
                      Het loopt weer op een normale manier.
                      Liever geen hoe en wat hier op.

                      Back ontopic :

                      Je hebt een ongeluk gehad, je moet erkennen dat er iets fout gegaan is.
                      De schade is heel vervelend, maar je hebt het overleefd!
                      Hopelijk rij je veilig in je BMW!

                      #17872707
                      Corsa1.2-16v-1999
                        Lid sinds:
                        19 June 2010

                        @Rick; In mijn bmw rijd ik sowieso altijd veilig ;)


                        @soepkiepe
                        ; toen de politie bij me kwam om mijn kentekenbewijs in te vorderen (dat doen ze altijd als je een auto total loss rijd) wou de mevrouw mijn rijbewijs terug geven, maar bedacht zich op dat moment en zei dat ik veel geluk had dat ik ‘m mocht houden aangezien ik volgens de voa roekeloos en veel te hard gereden zou hebben. ik had ze niet verteld dat ik te laat instuurde, in ieder geval, dat zou t geweest moeten zijn, ik weet t niet ;).


                        @markey
                        en sebastiaan; dat paaltje dat naast het voorwiel van de corsa staat, waar is dat van. kan me niet herinneren dat ik die omver gereden heb en heb ‘m ook nog niet eerder zien staan.

                        #17872738
                        JoSchaap
                          Lid sinds:
                          3 May 2011

                          dat paaltje heeft er zo te zien voor gezorgd dat je de plomp niet in gegaan bent. ik zou m ophalen en een speciaal plekje geven :)

                          #17872739
                          soepkiepe
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            10 August 2010

                            @Corsa1.2-16v-1999 wrote:


                            @soepkiepe
                            ; toen de politie bij me kwam om mijn kentekenbewijs in te vorderen (dat doen ze altijd als je een auto total loss rijd) wou de mevrouw mijn rijbewijs terug geven, maar bedacht zich op dat moment en zei dat ik veel geluk had dat ik ‘m mocht houden aangezien ik volgens de voa roekeloos en veel te hard gereden zou hebben. ik had ze niet verteld dat ik te laat instuurde, in ieder geval, dat zou t geweest moeten zijn, ik weet t niet ;).

                            maar als je maten tegen de politie gezegt hadden dat ze achter je reden en dat ze jou verhaal bevestigen dat je gewoon rustig hebt gereden is volgens mij de kans juist kleiner dat ze hem je afpakken.

                            #17872740
                            Haasje17
                            Moderator
                              Lid sinds:
                              8 September 2009

                              @sebastiaankadettcabriogsi wrote:

                              tuurlijk spelen banden een rol,

                              maar wij reden er met 50 langs toen het net gebeurd was, met een auto, met kale banden niks aan de hand.

                              ben dr ook wel eens met de cabrio wezen glijden maar dat was toen de tijd met en versleten schokbrekers, kale banden, en een uitlijning die van geen kant klopte. (nieuwe fusee op de stuurstangen) en dan nog moest ik 70 rijden. en was de auto ondanks het glijden te beheersen.

                              de rede dat ik er over val is dat de echte liefhebbers vaak extra gecontroleerd worden (en dus de dupe zijn) van dit soort petjes acties. en ook zijn er genoeg mensen die daar reten irritante mensen die altijd roppen en gieren onder het viaduct (waar de meeting is) en daar ligt een beetje grint, en die steentjes vliegen dan door het ge-rop van de petjes tegen de echte nette kunstwerken aan.

                              en die maat van mij heeft z,n kunstwerk vandaar dat hij er wel om kon lachen (denk ik).

                              nou ben ik echt geen heilige en rij ik ook wel eens te hard. en moet ik ook wel eens op blaren zitten maar goed dat is het risico van het gebeuren. ik doe dat a zodat niemand er hinder van ondervind en b trek niet onterecht een slachtoffer rol aan, als ik het er zelf naar heb gemaakt.

                              net als die gasten van die rode monster subaru die z,n auto in de prak reed, ook altijd irritant scheuren onder de tunnel.
                              toen hebben dr ook genoeg mensen gelachen.

                              Even inhakend op het 50 rijden. Geloof me, je hebt zelf dus ook geluk gehad, had je op hetzelfde moment zelfde tijd als die corsa even hard gereden was jij waarschijnlijk net zo goed gaan schuiven. Maar omdat vele auto’s er al over zijn gereden is de olie en troep op de weg veele male beter verdeeld of heb je er net omheen gereden.

                              Ik zelf heb ook eens een auto totall loss gereden door nat wegdek schuiven. Ik reed op de snelweg. waar je 120 mocht. Nu reed ik ongeveer 80 daar waar ik begon te schuiven. Vervolgens reageer je en wil je hem op de weg houden. stuur je dan teveel of rem je en gaat het niet goed. gaat je auto alleenmaar de verkeerde richting in en is die onhandelbaar geworden.

                              Brede smalle of nieuwe of kale banden maken in dit geval niet erg veel uit. Op olie en troep dat uit het wegdek loskomt door regen naar warme dagen schuift iedereen.

                              #17872741
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                ken de situatie daar wel dromen
                                en je moet toich wel ff je best doen om dat daar uit te halen

                                ok t gaat eens mis
                                dus moet je op de blaren zitten geen probleem
                                als je de kostten zelf betaald

                                maar ga dan niet een zielig topic oppenen
                                op een forum met dat je zo,n pech hebt gehad
                                je hebt alles gewoon aan je zelluf te danken

                                bovendien kut corsa zetten bij het plaatje van het wrak
                                je kunt beter een foto van je rechter voet plaatsen ;)

                                en ja in zo,n geval zou ik der ook bij gaan staan te lachen ;) :jerry :jerry

                                verder succes met opdoen van rij ervaring ;)

                                #17872742
                                markey
                                  Lid sinds:
                                  3 February 2007

                                  ik zal geen idee hebben of dat paaltje er al stond ;)
                                  en of er altyd een verkeerdbord op heeft gehangen weet ik ook niet :P
                                  je zat er toch samen met nog iemand in je auto op het moment?
                                  ik zal dan ook gaan kijken of het paaltje er nog ligt hij heeft jullie gered van een nat pak!
                                  en wie weet wat er dan allemaal nog gebeurdt was :thumbdown

                                  en je hoefdt je voor mij niet te verantwoorden hoor.
                                  maar ik vindt zelf persoonlijk 50-55 toch nog best lef hebben in die bocht vooral met die weersomstandig heden ;)
                                  dat stuk asfalt is altyd super glad bij regen maarja het is helaas gebeurd en het is niet anders :)

                                  #17872743
                                  2000
                                  Moderator
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    Ik begrijp het niet helemaal……Heeft niemand hier een auto in elkaar gereden door een stomme actie of iets dergelijks? (ik niet trouwens, heb nog nooit een ongeluk veroorzaakt, (klop klop op hout))
                                    Met weinig rij ervaring, en jeugdige bravoure is dit zo gebeurt…. dus so what? Wees blij dat er geen gewonden gevallen zijn. Ik denk dat de topicstarter een wijze cq dure les geleerd heeft. Ook ik heb wel eens een bocht verkeerd ingeschat (wel met rwd, dat dan weer wel ;) )
                                    Ik vind dit minder erg dan bijv. die petjes die hier de hele dag als een idioot door de wijk rijden.

                                    Ok, bijna fataal is een beetje overdreven, maar kan me voorstellen dat ie zich te pletter is geschrokken :thumb

                                    #17872744
                                    opel-motorsport
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      7 April 2009

                                      altijd de petjes hier :) ik heb ook altijd een pet op nie dat ik daarom overal door elke wijk ga uit knalle of ruw ga rijden hoor :D :jerry

                                      #17872745
                                      wim-v6
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        12 August 2005

                                        @2000 wrote:

                                        Ik begrijp het niet helemaal……Heeft niemand hier een auto in elkaar gereden door een stomme actie of iets dergelijks?

                                        Nog niet, ben al dik een anderhalf miljoen kms verder

                                        Willem

                                        #17872746
                                        sebastiaankadettcabriogsi
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          27 November 2005

                                          nope, ik heb nog nooit een auto in puin gereden, wel genoeg motoren opgeblazen/vertrapt

                                          of dat bordje er al stond weet ik eerlijk gezegd ook niet :( er heeft er wel eens vaker eentje gestaan. dus wss was hij al plat gewalst.

                                          maar goed, kunnen we elkaar de hand schudden wat betreft de irritaties op de rode subaru :jerry

                                          #17872747
                                          wim-v6
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            12 August 2005

                                            Subaru Impreza trekt op een of ander manier altijd petjes aan die het nodig vinden overal dat verrotte Corsa op 3cilinders geluid zo hard mogenlijk te doen laten klinken, en zo hard mogenlijk door de wijk heen te trappen..

                                            had er laatst een in zoetermeer achter me, reed aanvankelijk rustig, tot ie even achter me had gestaan bij een stoplicht, en waarschijnlijk de cijfer combinatie 2.5 V6 achterop de Vectra gelezen had, toen vond ie het ineens nodig om een meter achter me te rijden, met zijn Prrrruttel Prrrrruttel koffiemolen geluid met lek ventieltje, en een regenwaterafvoerpijp achterop zijn japanse blikkerige koektrommel met spoilers.

                                            heb gewoon op mijn gemakkie verder gereden, als ie er langs wou had ie dat wel gedaan, maar dat deed ie dan weer niet, had kansen genoeg, dat zegt dan ook weer genoeg natuurlijk.

                                            zo dat wilde ik even kwijt

                                            Willem

                                            #17872748
                                            HansCorsa15td
                                              Lid sinds:
                                              9 January 2011

                                              Ipv als kip zonder kop een BMW op te gaan knappen kan deze jonge gast beter eerst eens even pas op de plaats zetten en wat herhalings rijlessen gaan nemen denk ik! :thumb

                                              #17872749
                                              wim-v6
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                12 August 2005

                                                Slipcursus kan ik iedereen wel aanraden, daar worden verschillende weertypen nagebootst, en leer je hoe een auto dus kan reageren als het ineens glad is.

                                                ik heb ook zo’n cursus gehad, alleen reden we toen met vrachtwagens over die baan heen :D

                                                Willem

                                                #17872750
                                                RonaldH
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  Domme acties,dom gelul ook.

                                                  Omdat je bmw rijd is het een kut corsa,alsof je met je bmw wel kan rijden.

                                                  Domme opmerkingen ook “met versleten schokbrekers en gladde banden vloog ik daar niet de bocht uit !”

                                                  Gewoon je hersens eens gebruiken,als je die hebt .

                                                  #17872751
                                                  david verburg
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    2 July 2004

                                                    noob rijd corsa plat……mijn mening? lekker boeie :sleeping
                                                    wijze les weer voor em ,heb vroeger ook wel gekke dingen gedaan toen ik net me rijbewijs had
                                                    hopen dat ie er wat van leert

                                                    #17872752
                                                    Corsa1.2-16v-1999
                                                      Lid sinds:
                                                      19 June 2010

                                                      @david verburg wrote:

                                                      noob rijd corsa plat……mijn mening? lekker boeie :sleeping
                                                      wijze les weer voor em ,heb vroeger ook wel gekke dingen gedaan toen ik net me rijbewijs had
                                                      hopen dat ie er wat van leert

                                                      ja volgende keer iets beter op letten / iets minder gang erin.

                                                      @RonaldH wrote:

                                                      Domme acties,dom gelul ook.

                                                      Omdat je bmw rijd is het een kut corsa,alsof je met je bmw wel kan rijden.

                                                      Domme opmerkingen ook “met versleten schokbrekers en gladde banden vloog ik daar niet de bocht uit !”

                                                      Gewoon je hersens eens gebruiken,als je die hebt .

                                                      Ja met de bmw kan ik wel rijden, die ligt ook als een blok op de weg. de corsa niet.
                                                      niet dat dat een excuus is maar oke

                                                      @wim-v6 wrote:

                                                      Slipcursus kan ik iedereen wel aanraden, daar worden verschillende weertypen nagebootst, en leer je hoe een auto dus kan reageren als het ineens glad is.

                                                      ik heb ook zo’n cursus gehad, alleen reden we toen met vrachtwagens over die baan heen :D

                                                      Willem

                                                      toevallig heb ik een maand geleden een slipcursus afgesloten op (spiekt) 15 juli. die komt eigenlijk wel wat te laat…

                                                      @sebastiaankadettcabriogsi wrote:

                                                      maar goed, kunnen we elkaar de hand schudden wat betreft de irritaties op de rode subaru :jerry

                                                      ;)

                                                      ik zag hem ook telkens langs scheuren bij de makro, en de laaste x toen ie langs reed dacht bij mezelf… Moet ie niet ‘s remmen? 2 sec later hoor ik een slipgeluid en een doffe klap. wel 80 mensen gingen lopend/met de auto een kijkje nemen… hele auto was ook totall loss, of iig de ophanging flink naar de klote…

                                                      de corsa is vandaag opgehaald door het sloop bedrijf, ga morgen voor mn moeder een seat ibiza kopen, maak me bmw ff klaar (nwe koppelings platen) en dan kan ik ook weer met de bmw op pad

                                                      @HansCorsa15td wrote:

                                                      Ipv als kip zonder kop een BMW op te gaan knappen kan deze jonge gast beter eerst eens even pas op de plaats zetten en wat herhalings rijlessen gaan nemen denk ik! :thumb

                                                      Ik reed tot februari een jaar zonder rbw, ben geen perfecte rijder, maar als ik niet kon rijden had ik allang brokken gemaakt ;)

                                                      de groetjes,
                                                      thomas

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 61)
                                                    • Het onderwerp ‘Een bijna fataal ongeluk.’ is gesloten voor nieuwe reacties.