Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › een bekende van hier???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 oktober 2010 om 09:28 #17227483
http://112brabant.nl/ en dan aan klikken
23-10-2010, Deurne, N270 Helmondsingel
Twee gewonden bij ernstig ongevalis nog al hard gegaan.
23 oktober 2010 om 09:32 #17746676sodeju zeg . . . daar is niet veel meer van over.
ik kan denk wel zeggen dat je blij mag zijn dat je “alleen maar” gewond bent en niet dood bent na zo’n knaller.maar ik ken de auto iig niet . . . de bekenden van hier uit de regio eindhoven rijden niet in een champagne B1
volgens mij althans :hmmzhier even de directe link
http://112brabant.nl/index_main.php?cat=nieuws&sub=fotoreportages&foto_id=429623 oktober 2010 om 10:14 #17746677http://www.kilroynews.net/special/2010-10/20101023.htm
Bijna identiek…23 oktober 2010 om 10:19 #17746678zie ik het nu goed of vergis ik mij nu ligt er nu een brandkast in het
wrak foto 6.23 oktober 2010 om 10:21 #17746679Je vergist je, dat is een subwoofer denk..
Appart aangezicht. Kratje Heineken en subwoofer kist steken uit het wrak..
dikke glimmende chrome velgen, rode remklauwtje en trommeltje achter, speuler op de klep.. pfoe zal wel een snel ding zijn geweest.23 oktober 2010 om 10:21 #17746680Ik gok dat je een subwoofer bedoeld?
23 oktober 2010 om 10:28 #17746681hier moet je toch niet aan denken, het voorwiel zit halverwege de voordeur:o
23 oktober 2010 om 10:29 #17746682je linkt werkt niet.
23 oktober 2010 om 10:30 #17746683ja, ik krijg ‘m niet aan de praat?
23 oktober 2010 om 10:31 #17746684zal de sub wel zijn ja
maar goed dat die gas ketels stevig gebouwd worden zeg . . . je zal um maar tegen komen na lancering en op 8 bar druk
23 oktober 2010 om 10:38 #17746685Staat er maar 8 bar op een gastank? Ik dacht dat er veel meer nodig is om het vloeibaar te houden
23 oktober 2010 om 10:39 #17746686LPG tanks zijn inderdaad erg sterk gemaakt, en dan vooral om dit soort Craches te overleven.
alleen zo’n tank koppen lijkt mij ook niet alles, zeker niet als deze vol zit….
Wat betreft deze Ongelukken kan je dat beter doen in een Astra-F, die zijn qua Carroserie en Chassis een stuk sterker als de Vectra-A en B
Dit zijn wel Flinke klapperts zeg!!
Willem
23 oktober 2010 om 10:47 #17746687origineel gepost door sw_reijnders
zal de sub wel zijn jamaar goed dat die gas ketels stevig gebouwd worden zeg . . . je zal um maar tegen komen na lancering en op 8 bar druk
Een kist Heineken statiegeld is ook niet lekker om tegen te komen na lancering.
Vraag me wel af of die gasketel er daadwerkelijk uit geslingerd is of door de brandweer uitgehaald is.
Doorgaans zit zo’n gasketel stevig vast. Maar ja gezien dat het een beste klap geweest moet zijn..Dat is gewoon het grote nadeel van bomen.. Zeker als je er in de flank tegenkomt, dan ben je nergens meer.
Even ter illustratie, een Omegaatje in de test opstelling tegen een boom. Daarna heb je een Omega puzzel.
(v.a. 00.18)http://www.youtube.com/watch?v=KrgW09mcakM&feature=related
Daarvoor demonstreert een Astra G diezelfde gevolgen bij m.i. lage snelheid. Als je ziet wat dat voor impact op de structuur van de wagen al heeft.. Laat staan op de inzittende.
Je hoeft hier niet op een hoger niveau natuurkundig geleerde voor te zijn, dat de vrijkomende energie bij een relatief
kleine oppervlakte niet verdeeld / geabsorbeerd kan worden. Die boom/paal blijft wel staan dus gaat die energie de auto
in.Begrijp ook niet waarom er vaak op wegen met bomen zo mongolisch gereden wordt, of drank binkies..
Tuurlijk kunnen er ook andere oorzaken aan ten grondslag liggen. Wil niet generaliseren ofzo.
Maar ja, heb dit nou al zo vaak voorbij zien komen.. Verbouwde en gepimpte gebakkies met kanonsgaten van uitlaatpijpen,
19+ inch wielen (het liefst dan met de meest goedkope k*t banden erom die er te krijgen zijn, want het geld was op)..23 oktober 2010 om 10:59 #17746688Ja, zo zie je maar effe hoe ”makkelijk” zo de auto in 2en geritst word, en wat een vangrail voor belang heeft langs s’heren wegen.
Willem
23 oktober 2010 om 11:03 #17746689Hoe hard zou die omega gegaan zijn, want het lijkt niet zo hard te gaan. Sta er telkens weer verbaast van hoe slap onze voertuigen zijn.
23 oktober 2010 om 11:08 #17746690Ik zie volgens mij een vulopening op de gastank zelf?
Wellicht een minder legale installatie?Het is wel typisch dat de A en B bij een soortgelijke klap soortgelijke schade oplopen.
23 oktober 2010 om 11:10 #17746691origineel gepost door 2000
Staat er maar 8 bar op een gastank? Ik dacht dat er veel meer nodig is om het vloeibaar te houdenneuj dat valt wel mee.
Propaan en Butaan zijn al wat zwaarder dan bv aardgas he (methaan)Butaan wordt bij vorst (vanaf -0.5 °C) al vloeibaar bij 1 bar
plus stel dat je een tank hebt van 50 liter LPG x 8 is dat je in principe 320 liter gas bij hebt he bij een vulling van 80%.
@ jerremy
een LPG tank ligt los op een frampje met 2 stalen bandjes er overheen . . . wat denk jij dat die bandjes doen als je zo tegen een boom aan vlamt.Die tank gaat door de lucht hoor.
23 oktober 2010 om 11:18 #17746692Ja zo idd. ja, heb zelf geen ervaring met gas en tegen bomen vlammen.
23 oktober 2010 om 11:23 #17746693Ter vergelijking
http://www.euroncap.com/tests/opel_vauxhall_vectra_2001/106.aspx
http://www.euroncap.com/tests/opel_vauxhall_astra_1999/44.aspx (ik kan geen F vinden)Het is moeilijk vergelijken, maar ik vind het toch apart dat een Astra F het veel beter zou doen. Kennelijk zat de Vectra tegen een vierde ster aan. En bij beide vervormt de kooi zich helaas enigszins.
23 oktober 2010 om 11:27 #17746694je hebt een Astra-G ter vergelijking gesteld.
De Astra F heeft een sterkere dak contstructie als de Vectra-B
Bij de astra-F (tenminste mijn oude Astra-F) zaten de dwarsspanten gepuntlast.
Bij de vectra B zitten deze geplakt.
Willem
23 oktober 2010 om 11:45 #17746695Nee, er is een Astra G ter vergelijking gesteld.
@ Hawke; Astra F niet vinden? dan zoek je niet goed (genoeg)
Astra F hier;
http://www.youtube.com/watch?v=t1Gq5lTzqoE&feature=&p=17DE776AB7544D48&index=0&playnext=1tegen een Golf III Deze test dateerd uit 91 geloof, door het Duitse ADAC gedaan (NCAP bestond toen nog niet).
Daarbij, regelgeving en eisen omtrent botsveiligheid waren anders. Nu is het tegen een vervormbare barriere
(absorberend gedeelte aan andere zijde dus) Tegen andere auto is vergelijkbaar effect als tegen een vervormbare barriere.
Echter later zijn volgens mij wel de crashsnelheden verhoogd naar +/- 62, in die tijd was dat 55Tegen de muur crashtest in tijd van Astra F was statisch, blokbeton.. Heeft ander effect dan tegen vervormbare
barriere.Astra F had toen winnaar kunnen zijn, alleen moest helaas de Golf voorzich laten omdat bij die wagen een bijrijders
airbag leverbaar was, en bij Astra F nog niet. Astra F had beste behoud van carrosserie structuur van alle wagens
in die klasse (Citroen ZX, Renault 19, Ford Escort, Toyota Corolla, Mitshubishi Colt, VW Golf, Fiat Tipo, Honda Civic, etc.. etc..) Allemaal
terug te vinden op youtube.Helaas kan ik alleen de variant van de witte Astra F vinden. Ooit ook is beelden van een Blauw F 3-deurs gezien mét bestuurder airbag.
Deze is later getest.23 oktober 2010 om 11:51 #17746696heb het aangepast, zat mis te typen
F en G zitten naast elkaar op het toetsenbord gloeiende gloeiende..
Willem
23 oktober 2010 om 11:51 #17746697ow dear . . . deze stond bij de astra f in de suggesties
ik zou toch niet graag in de fiat willen zitten :o23 oktober 2010 om 11:54 #17746698Ik bedoel dat ik geen overzicht van de test met de F kan vinden op de site van NCAP.
En het is mooi dat ze de Astra ook goed hebben gebouwd. Ik heb ook nog een tijdje in een Astra F gereden :).
Ik zet de G er tegenover omdat ik toch aanneem dat die op zijn minst net zo veilig is. En dus omdat ik geen linkje over de F kan vinden op die site.
23 oktober 2010 om 11:59 #17746699Euro NCAP bestond toen nog niet.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.