Een 4 tal vragen,tbv opel astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Een 4 tal vragen,tbv opel astra G

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17248281
    mik83
      Lid sinds:
      10 June 2009

      Morge beste opel-leden

      Auto gegevens Astra G 1.7 DTI 2002 kenteken 24 -JF-ZS met ISUZU blok

      Nou zit zelf ook al tijdje hier op de forum,vind het nog steeds een super leuke site.
      Nou afgelopen week mijn distrubutie vervangen+mijn olie-keering die daar achter zit was lek ( heeft een kennis van me gdaan ) dus kan weer 8 jaar mee danwel 120000 km :D

      Maar had nog wat vragen

      Vraag 1 heb mijn remmen laatst ook laten doen,toen zei mijn kennis die van de week ook de set erop heeft gelegd,dat ie de moeren achter de schijf veel te strak heeft aangedraaid gaat om 2 stuks dacht ik aan iedere zijde ,weet iemand toevallig met hoeveel NM je deze moet vast draaien ???

      los van het feit bv als ik nu rem vind ik hem niet super remmen,als je hard remt,moet ik weer een keer loslaten dan weer remmen,lijkt wel dat er opnieuw druk opgebouwt moet worden,weet iemand toevallig hoe dit komt ??? of is dat gewoon opel eigen ??

      Vraag 2 ik vertelde dat ik mijn distrubutie had vervangen,kon mis achteraf eigenlijk beter ook maar mijn waterpomp doen,maar deze word toch bij mijn model afzonderlijk aangedreven ?? dus is dan uiteindelijker makkelijker te vervangen ?? wat kost deze ongv voor mijn model ??

      Vraag 3 De kappen die om je distrubutie zitten ter bescherming zijn de ophang-punten voor de moeren sommigen gescheurd,heeft iemand deze mis nog ligggen,danwel te koop,gaat om 2 kappen onderste en bovenste ???

      Vraag 4 Ik moet zo enzo nog mijn meelooprol vervangen zei die kennis tegen mij,lager kapot heb je zo’n irritant vogeltjes geluid als je weg rijd, wat kost deze ongv ??

      Nu zag ik op MP deze adv staan ik hem krijgen van diegene ,maar voordat ik koop kan ik me herinneren dat je 2 modellen hebt Ik heb op mijn auto airco zitten !!! namelijk,dus dacht namelijk eentje speciaal voor airco,en eentje apart met auto’s zonder airco

      Hier de link http://link.marktplaats.nl/557338602″ onclick=”window.open(this.href);return false;

      als ik dan toch bezig ben,met hulp kan ik net zo goed alles doen,hahah kost wat

      Ik weet het behoorlijk wat vragen,maar ben zuinig op me auto,en om het allemaal bij de dealer te laten doen,ben je gewoon te veel kwijt,gaat nergens meer over wat je daar betaalt tegewoordig

      Mvg mik en vele opel kilometers

      #18014862
      Silence
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 December 2005

        ik heb wel een antwoord op vraag 2 en 3.

        Vraag 2:
        als je je distributieriem vervangt moet je altijd je waterpomp vervangen, als deze eruit is geweest zal hij nooit meer goed afdichten zoals een nieuwe en heb je dus een lekkage en er is een kans aanwezig dat vroeg of laat je waterpomp ook kapot gaat.

        Vraag 3:
        Ik weet niet wat ze nieuwe kosten maar je kan ook eens op een sloop gaan vragen of ze die nog voor je hebben liggen en anders kan je altijd vrijblijvend informeren bij de dealer wat deze nieuw kosten, ik verwacht niet dat het de hoofdprijs zal wezen maar voor de 2 denk ik dat je rond de 30 a 40 euro kan verwachten.

        #18014863
        midnight black
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 December 2011

          Dus je legt eerst een nieuwe D riem erop en dan vervang je niet de spanrol?? Volgens mij moet je als de riem weer van spanning af gaat deze dan eigenlijk ook weer vervangen.

          #18014864
          talleke
            Lid sinds:
            4 December 2010

            hey hey

            voor een gereviseerde brandstofpomp moet je rekenen vanaf 1000,-
            Heb hem bij mij, astra 2.0 16 d irmscher, al laten plaatsen. Stil komen te staan midden op de snelweg is geen aanrader. maar er zijn zat adresjes waar je hem kunt kopen

            succes :thumb

            #18014865
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              @ Talleke: dit is een 1.7 16V DTi, Y17DT bij deze gaan de dieselpompen hooguit wat diesel zweten bij 300.000km, maar blijven wel goed werken..

              1: Remmen:
              – Remmen van Mindere kwaliteit gemonteerd
              – Lucht in Remsysteem
              – Remtangen niet goed gangbaar

              2: Koelwaterpomp:
              – Waterpomp hoeft niet met de distri vervangen te worden, deze gaan ook bijna nooit stuk bij deze Isuzu diesels

              3: distri kappen
              – Vallen ze er af, lopen ze aan??? nee, is het niet noodzakelijk deze direct te vervangen
              – Op de sloop zijn deze wel te vinden

              4: rond de 80 euro.

              #18014866
              xladage
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2008

                Vraag 1: niet zo veel verstand van, ik zou denken lucht in je remleidingen
                Vraag 2: nee hoeft niet, deze zit los en is los te vervangen. ik zou wachten tot het nodig is, eerder niet
                Vraag 3: FF op de sloop kijken, anders onderdelen boer. Bij de laatste heb ik geen idee wat het kost.
                Vraag 4: Geen idee

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.