Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › EDS UITSLAG Uitlaat gefixt:D + precat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 mei 2010 om 12:08 #17220861
Beste leden,
Zoals in mijn vorige topic van LET naar LEH te lezen was heb ik mijn turbo vervangen.
Maar nu is er remap nodig want het is nu echt een diesel opspinnen vanaf stationair logies maar al bijna full boost op 1500 rpm is niet helemaal de bedoeling aangezien deze turbo net ff iets anders is als de let en ff iets sneller opspint.
Dus morgen naar EDS:D
Greetzzz
6 mei 2010 om 12:10 #17667429succes en ben erg benieuwd wat de vooruitgang zal zijn:thumbup
6 mei 2010 om 17:38 #17667430laat je ons ff het resultaat weten??en de kosten??succes :thumbup
6 mei 2010 om 17:48 #17667431Zetos@ ; hou nog maar even heel tot je bij EDS bent geweest daar komen ze
er wel uit.
Kom er net vandaan , alle fouten eruit gehaald en software aangepast stage III.
In iedergeval geen storing op de terugweg gehad , dat heb ik sinds ik bij onze
huistuner geweest was nog niet eerder meegemaakt.
Het voelt dus in ieder geval allemaal goed aan , of het zo
blijft en me vertrouwen in Opel zal herstellen zal in toekomst moeten blijken.6 mei 2010 om 20:10 #17667432Ik zal blijven steken op stage 2,5 aangezien ik geen goede downpipe heb.
Jah ik probeer het zeker weten heel te houden heb geen zin om weer de turbo te vervangen.
Maar weet je nu al hoeveel vermogen je auto heb marcel??
Ben blij dat je eindelijk normaal kan rijden met je assie.
Greetz en veel km
6 mei 2010 om 20:50 #17667433@zetos…….laat me weten hoe hij rijd…….!!!!!
downpijppie??????????je weet het…..zeg ja en hij komt er!!!!wel relax dat je al zo snel terecht kon…..
ik ga ook binnenkort…….
7 mei 2010 om 06:31 #17667434@sincere…. jah ga zo heen :D
Downpijpie ok als ik hem bij jouw er onder kan zetten heb zelf geen brug namelijk.
Jah gister gebeld kon vandaag terecht. Maar ik moet ook nog een keer terug als die fase 3 is.
Maar ik wacht eerst wel ff af hoeveel pk die heeft als ik terug kan van eds:D
7 mei 2010 om 08:20 #17667435keep us posted!!!!
7 mei 2010 om 09:29 #17667436Zetos@ daar moet ik Arno nog even over terugbellen , was mij niet duidelijk
of dit nu 289 of 298 was.
Ik was in ieder geval blij dat ik nu niet meer bang hoef te zijn dat ik m’n
motor tot schroot zou rijden met iedere keer om de 200 km een fout melding.
Ik heb tenminste weer een auto waar ik wat mee kan.7 mei 2010 om 11:21 #17667437ik heb ook mijn turbo vervangen van let naar leh. Maar kan nou niet echt zeggen dat ik er iets van merk.
Ja hij maakt iets meer geluid, so what.
Zetten ze de software om tot iets waardoor hij harder loopt met meer kw/pk of doen ze hem gewoon finetunen?
7 mei 2010 om 14:31 #17667438Het schoepenwiel v/d LEH is anders (groter dan de LET)
Je kunt hem laten aanpassen voor het standaard vermogen
en simpel finetunen naar meer boost en dus meer vermogen.7 mei 2010 om 22:16 #17667439zo0w mensen.
Ik ben bij EDS geweest gelijk naar stage 3 geupgrade LEH injectoren precat vervanger en natuurlijk de power modus.
Ik blij mooi stage 3 netjes d8 ik tot dat ie de dyno op ging eerste run totaal geen grip op de dyno spinde er over heen arno spoot ff goedje op me bandjes en jah grip mooi 2de dyno run.
ik kwam op 280pk en 424 Nm ey er gaat iets niet goed:o
Idd me uitlaat was niet goed :wtf ( 70mm met simons dempers) arno lacht HAHA simons HAHA daar is die probleme.Het schijnt dus dat de simons dempers bestaan uit stuk pijp holle ruimte en weer een stuk pijp en juist die holle ruimte geeft te veel tegen druk zodat ik in het hogere gebied me uitlaat gassen her gebruikten via me uitlaatkleppen!!! Het liep niet weg geen goede flow.
Dus tog maar een friedichs systeem eronder.
En over de kosten daar wil ik liever niet al te veel over zeggen opzich het remappen is niet zo heel duur als je al EDS zegel op je ecu heb staan
wat ik dus niet had dus ik kon de volle mep betalen en normaal met zegel is remappen €100.8 mei 2010 om 18:32 #17667440Kreeg vandaag mailtje van ze was 298 pk en 405 nm.
Krijg de uitdraai nog nagestuurd.8 mei 2010 om 18:38 #17667441ok netjes:D
ik heb nu 280pk en 424Nm
Maar jah moet eerst paar dingen aan passen waaronder uitlaat systeem kloote simons dempers!!!!:(:(:(
8 mei 2010 om 18:47 #17667442Moet je daarna weer terug , of moet je alleen je uitlaatsysteem aanpassen?
8 mei 2010 om 18:53 #17667443wat is er mis met de simons dempers?
9 mei 2010 om 09:39 #17667444origineel gepost door OPCdriver
Moet je daarna weer terug , of moet je alleen je uitlaatsysteem aanpassen?
Jah eerst uitlaatlijn aanpakken en dan weer terug op de bank voor custom mapping.
9 mei 2010 om 09:44 #17667445origineel gepost door Cheungy
wat is er mis met de simons dempers?Nouw volgens arno van alles en nog wat.
Een monteur van EDS ree zelf ook in een astra coupe turbo met simons dempers, auto op de bank gezet te veel tegendruk uitlaat.
Dus hun maakte de simons demper open bleek dat er een stuk pijp zit maar die loopt niet helemaal van de voorkant na de achterkant in het midden zit een open stuk wat tegendruk creert.
Het is dus geen high flow demper ik kreeg te horen dat mijn systeem leuk is voor een 2.2:P
Wil niet zeggen dat alle Simons dempers zo zijn maar wel diegene die ik onder me auto heb:swear:vertag:(:cry10 mei 2010 om 06:11 #17667446dat is knudde!!
Waarom ga je niet eens langs EPS, die lassen een compleet uit RVS opgetrokken uitlaat voor je.
Kost wel wat maar dan heb je ook wat. En 70 mm is geen probleem voor hun.
10 mei 2010 om 13:54 #17667447Tjah moet maar ff kijken en jamere is gewoon dat dit ook een rvs uitlaat systeem is.
Maar mischien heeft iemand met een 1.8 of 2.2 coupe wel intresse in 70 mm rvs links en rechts.
Maar nmparts doet ook in rvs en anders kant en klaar catback systeem van friedrichs eronder eds noemde er nog 1 maar die ben ik al weer vergeten:(.
10 mei 2010 om 14:38 #17667448is MILLTEK of BASTUCK niks??moet het perse 76mm zijn of mag 63,5 ook??
10 mei 2010 om 14:55 #17667449Jah milltek is vrij duur geloof 700 eurie en bastuck heb ik zelf geen ervaring mee maar wil liever een nederlandse leverancier zodat ik zelf ff in de demper kan kijken of het een goeie demper is en anders moet ik hem weer terug sturen met alle gevolgen van.
En het liefst idd 70 mm aangezien ik al een custom made uitlaat heb zoek ik liever 2 losse dempers die er tussen gelast kunnen worden dan een heel nieuw catback systeem.Aangezien dat ook al rvs is en anders moet ik deze catback verkopen en nieuwe kopen. Voor vermogen tot 250 pk geeft ie geen problemen.Maar ik zou zeggen als er nog meerdere mensen zijn die een high flow uitlaat systeem willen mischien kenne we met zijn alle bijv bij eps kijken en dan mischien meerdere systemen voor een leuk prijsje kopen.
10 mei 2010 om 15:06 #17667450op e-bay.uk staat geregeld een cat-back milltek systeem 63,5mm rvs voor 415 euro excl. verzend.dus valt best mee….
10 mei 2010 om 16:55 #17667451Eeh , Friedrichs is ook niet echt veel goedkoper dan Milltek.
Je kunt hem wel simpel bestellen bij Klasen Motorsport , dan krijg je hem
netjes verpakt thuisgestuurd.
Je hebt het complete systeem bij mij gezien en qua pasvorm is het super ,
ik heb m’n auto niet hoeven verhogen vanwege de grotere diameter oa.
Ik was iets over de 1200 e kwijt voor het complete systeem dus met Downpipe
en 200 c cat.
En de herrie valt erg mee vind ik (als je er toch van houd moet je de middendemper
vervangen door een rechte pijp)10 mei 2010 om 17:06 #17667452Jah ik weet het maar ik heb er met arno van eds overgehad en die zei dak niks meer aan me voor pijp hoef te doen is nu immers 2,5 inch oke met 3″ dan pakt ie wel wat lekkerder op denk ik.
Hij vertelde me dat het bij een auto van een monteur van hun 70pk scheelde:wtf maar jah was wel een stage 3,5 die had zijn simons demper open gemaakt en er een rechte pijp in gelast tussen de 2 kamers in dus nu was de flow wel goed.70 pk gewoon pfffff door een demper.
Dus ik hoef eigelijk alleen me midden en einddemper te vervangen en hij mag nu wel wat stiller worden mis nu me precat dus hij maakt nu wel veel herrie haha.
Kreeg van arno te horen dat het standaard opel uitlaatsysteem beter is dan wat ik er onder heb hangen:(
Moet hen eigelijk een keer op een brug zetten om de diameters op te meten mischien kan ik dan kijken waar de “bottleneck” zit
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.