Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › EDS tuning
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 september 2011 om 19:49 #17237203
Hallo,
Wie heeft ervaring met EDS tuning.
M.v.g. Hans
21 september 2011 om 06:46 #17873885zie dat je een 2.0 turbo hebt. Die kan van 220pk naar 305 met 450nm. Ik heb eerst een aantal maanden orgineel gereden en daarna laten chippen naar 305, rijden gaat allemaal soepeler. Verbruik gemiddeld op 1 op 10, en dan is het met recht een autobahn kanon. Auto is door de dealer in Hellevoetsluis “geflashed” met EDS software. Weet dat ze inmiddels een groot aantal met deze software hebben uitgerust
21 september 2011 om 14:36 #17873886Bedankt voor je antwoord,
Ik begrijp dat je ervaring hebt met de tuning die ik wil hebben. De auto rijdt soepeler, wat moet ik me eigen daarbij voorstellen? Zenuwachtig op het gas, of valt dat mee. Is hij zuiniger geworden na tuning of juist niet. Ik rij nu 9.4 ltr. op 100 km ( 1 op 10.6) wel 70% snelweg.
Wat zijn nu volgens jou de grootste verschillen.
Wat is de prijs van de tuning?
Alvast bedankt.M.v.g. Hans
21 september 2011 om 17:55 #17873887De motor is vooral soepeler in de lage toeren, meteen bij de tijd ipv eerst “op gang komen” bv bochten in stadsverkeer. Mijn auto is uitgerust met flexride, waarbij over het gehele bereik is gechipped (het is mogelijk bij sommige motoren onder de sportknop alleen te chippen). In de normaal stand, komt het vermogen vanaf ca 3500rpm op gang. Onder de 3500rpm zijn de schoenen ook een stuk groter, alleen gaat het wat beheerster. Onder sport is ie heel erg bij de tijd, als wilt kun je het wat nerveus noemen. Je hebt in het dagelijks verkeer een hoop lol, meestal ben je de snelste. File rijden is minder fijn, als je het gas aait dan gaat ie al. Kosten waren ca 500 eurotjes. Let wel, euro95 lust ie wel maar is niet meer het favo drankje. Verbruik is bij 50/50 gebruik
27 september 2011 om 20:14 #17873884LoodsjeB zouden ze in Hellevoetsluis ook met mijn diesel wat kunnen. Begrijp ik het goed. Dat je in de normale stand al aanmerkelijk veel verschil voelt en in de sport stand er als een raket vandoor gaat. Wat doet de tuning in de tour stand? Ben benieuwd
27 september 2011 om 22:18 #17873883Ik ben ook bij Eds geweest.
Pand ziet er wat ouder uit maar de auto gaat als de brand weer nu dus ze weten wel wat ze doen(zafira opc) , ze hadden alleen een vacium slang los getrokken en niet terug gezet waar ik helaas zelf achter moes komen maar voor de rest top.
28 september 2011 om 18:37 #17873888Hallo cabriopro. De software wordt per auto, dus op met motorcode ed binnengehaald en op je auto geflashed (ze zullen er dus wel wat mee kunnen). De verschillen tussen normaal, tour en sport zijn gelijk aan de orginele configuratie. Vermogens gaan in wel in beide omhoog en door de hogere gasrespons in sport ga je als een rakket. Meeste tijd in de download vanaf eds zitten, flashen is binnen 10 minuten gebeurd. Verder geen rollerbank oid, maar jemerkt het verschil…
29 september 2011 om 11:17 #17873889Bedankt voor je antwoord, wat ik heb begrepen uit alle forum berichten is dat je toch het beste op een rollerbank kan tunen omdat elke auto specifiek is, maar ik denk dat ik toch maar eens bij Den Hartog in Hellevoetsluis langs ga om te informeren, of kan ik beter met jou afspreken LoodsjeB?
29 september 2011 om 17:31 #17873890Je kan het best contact zoeken met de dealer, ik kan in deze niets voor je betekenen. Ben benieuwd wat het vermogen wordt.
29 september 2011 om 18:53 #17873891Werkt Den Hartog in Hellevoet met het ipf systeem licensie ( van eds motorsport ) waarbij via een soort stick de software van eds wordt gedownload (via een pc) en op je auto gezet via de normale tech2 verbinding.
Gr Hans
3 oktober 2011 om 18:44 #17873892ben bij DBilas geweest op de rollerbank.
perfect!!kijk even op dbilas.de.
8 maart 2016 om 14:56 #17873893Klein vraagje omtrent EDS tuning in DE want ik lees verschillende verhalen. Tunen ze je Opel nou wel op de rolbank of niet? Want anders kan ik net zo goed naar Eugene van GM-Tuningparts gaan.
8 maart 2016 om 18:16 #17873894@DutchPlayer wrote:
Klein vraagje omtrent EDS tuning in DE want ik lees verschillende verhalen. Tunen ze je Opel nou wel op de rolbank of niet? Want anders kan ik net zo goed naar Eugene van GM-Tuningparts gaan.
Bij EDS in DE een rollerbank, bij Den Hartog niet, bij GM weet ik het niet. Zelfde software.
8 maart 2016 om 18:24 #17873895Ja klopt EDS heeft een rolbank maar gebruiken ze deze altijd bij tuning ik heb daar verschillende verhalen over gelezen.
Hartog en GM hebben geen rolbank en chip tunen dmv de laptop ga ik zo vanuit.
8 maart 2016 om 19:24 #17873896Als je het super belangrijk vind om precies te weten hoeveel pk en koppel je hebt moet je een tuner zoeken met rollerbank.
Ik heb 2 keer benzinetuning met EDS gedaan zonder rollerbank, hier krijg je echt geen spijt van.
1 keer dieseltuning met rollerbank bij BR preformance in Willebroek (Belgie) ook een prima bedrijf.Uiteindelijk gaat het erom hoe je auto rijdt en of alles binnen de normen blijft. Met of zonder rollerbank
9 maart 2016 om 09:42 #17873897Even hierop inhaken; ik rij een Insignia 2.0 benzine met 250 pk, maar dit is een automaat. Kunnen deze net als de handbakken gewoon getuned worden,
of hier toch wat voorzichtiger mee zijn ivm de koppelomvormer etc?Sowieso verstandiger om dan voor maatwerk te gaan in plaats van een standaard EDS/DBilas programma te flashen denk ik?
9 maart 2016 om 10:26 #17873898Ach ja het is leuk om cijfertjes van de rolbank te zien maar het is idd niet super belangrijk, over rolbanken kan je ook leuke verhaaltjes lezen op het net:-)
Wat je zegt belangrijkste is dat de auto goed gechipt word binnen fatsoenlijke normen.
Wat betreft de automaat bak, ik heb gelezen dat je kan chiptunen maar dat ze dan de software van de bak ook moeten aanpassen.
9 maart 2016 om 11:48 #17873899@Solo wrote:
Even hierop inhaken; ik rij een Insignia 2.0 benzine met 250 pk, maar dit is een automaat. Kunnen deze net als de handbakken gewoon getuned worden,
of hier toch wat voorzichtiger mee zijn ivm de koppelomvormer etc?Sowieso verstandiger om dan voor maatwerk te gaan in plaats van een standaard EDS/DBilas programma te flashen denk ik?
Wat versta jij onder maatwerk?
De programma’s die ik gehad heb van EDS en BR zijn volgens jou geen maatwerk. Mag ik vragen hoe jij dat weet?9 maart 2016 om 14:17 #17873900Dat is inderdaad geen maatwerk, maar gewoon een standaard chip die in elke insignia met dezelfde motor geschreven wordt. Als je verschillende insignia’s met dezelfde motor op de testbank zou zetten, dan zullen ze gegarandeerd allemaal net een ander verloop hebben kwa koppel en vermogen. Op maat is gewoon met testrun erbij(voor en na). De chipper kan dan aan de hand van de kromme zien waar er eventueel nog iets aangepast moet worden. Je krijgt dan een chip op maat specifiek geschreven voor jouw auto.
9 maart 2016 om 15:05 #17873901Shane, ik had het niet beter uit kunnen leggen.
Bij mijn Focus ST die ik hiervoor had, had ik een flashtuner van Dreamscience, met hierop verschillende tunes. Dit werkte prima, maar was dus geen maatwerk.
9 maart 2016 om 18:10 #17873902Oke duidelijk, bedankt voor de uitleg.
15 maart 2016 om 22:53 #17873903EDS prima bedrijf! De keus is aan jouw of je je wagen laat tunen met of zonder rollerbank. Ik kan je alleen aanraden om wel voor de rollerbank te gaan. Het kost iets meer maar je krijgt er wel maatwerk voor! Iedere insignia is anders ook zien ze er allemaal hetzelfde uit, en dus heeft iedere auto zijn eigen instellingen nodig… Je krijgt er 100% profijt van! Succes!
15 april 2016 om 16:19 #17873904Heb m’n Insignia vorig jaar laten tunen bij EDS, van 220 naar 300pk, op testbank. Aanrader!
Het turbogat (in 2de naar een rotonde en er snel tussen willen glippen was “not done”)is enorm verbeterd (lees zo goed als weg).
De uitstraling van hun werkplaats was maar sjofel maar eens binnen was ik gerust. Na een 5-tal runs hadden ze het geklaard.
Voor een wagen van net geen 1800kg mag het wat meer zijn.16 april 2016 om 07:16 #17873905Mijn 1e insignia ook bij eds gedaan op de bank afgesteld was gewoon GOED! Mijn 2e bij klasen laten doen en dat was toch nog een stapje beter :thumb
30 mei 2016 om 20:37 #17873906Ik ben ook van plan om binnenkort naar EDS te gaan. Staat al zo lang op het verlanglijstje.
Iemand die daar zijn diesel heeft laten chippen?Jeroen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.