Ecu/boordcomputer Probleem ?

Forumindex Forums Modellen Corsa Ecu/boordcomputer Probleem ?

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234983
    mcdick
      Lid sinds:
      7 December 2010

      Hallo leden,

      ik zal mijzelf nogmaals voorstellen voordat ik mijn vraag in de groep gooi.

      Mijn naam is D ick,Student bouwkunde, 20jaar, eigenaar van een Corsa B 1.4i Sport uit ’96

      Nu mijn vraag(misschien een raar verhaal)
      Vorige week reed ik over een drempeltje en sloeg de motor helemaal uit met alle lampjes op het dashbord knipperend, tegelijkertijd een pluimpje rook bij de accu.

      Motorkap geopend en wat zie ik, een kabel van de MIN-pool op het chassis volledig gesmolten en niet vast waar hij vast hoort te zitten.

      Vervolgens met een startkabel op de MIN-pool en een ander massa punt proberen te starten maar motor slaat niet aan.

      Nu heeft een vriend van mij gekeken(ANWB-er) die zegt dat waarschijnlijk de ECU of boordcomputer waarschijnlijk kapot is(hoe heet dat apparaat rechts onder het dashbord?)

      Kan er evt nog meer of wat anders kapot zijn?
      En wat kost een nieuwe/andere boordcomputer?

      Morgen foto.

      Alvast bedankt,

      Gr D ick

      #17847108
      nexus6
        Lid sinds:
        7 September 2010

        hoop niet dat je complete kabel boom is gesmolten :(

        #17847109
        corsaboy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          idd begin eens die bekabeling te bekijken.
          ecu kan met een hele extreme piekspanning overlijden net als andere electronica.

          Het is lastig te zeggen wat er een aan de hand is.
          Diagnose stellen via een internet lukt niet echt

          #17847110
          mcdick
            Lid sinds:
            7 December 2010

            Oke vanavond heb ik de auto weer thuis staan, dan ga ik eens op onderzoek uit, en mocht het slecht uitpakken, ga ik toch op zoek naar een ander motorblokje met kabelboom enz erbij. aangezien dit toch al in de planning stond

            alvast bedankt

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.