ecu z18xe

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren ecu z18xe

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    TerryB
    Deelnemer

Hello,

Ik zit met een probleem namelijk dat mijn astra coupe z18xe op 3 poten loopt en het tc lampje brand.
      Als ik het ecu uitlees en de fout codes (p0352) verwijder verdwijnen de lampjes even maar loopt het blok slecht. Na een halve minuut gaan beide lampjes weer aan en loopt hij weer op 3 poten.
      Ik ben naar een universele garage geweest en daar hebben gevonden dat cilinder 2 niet mee draait. We hebben de bougies omgedraaid etc maar dat veranderde niks. Na doormeten hebben we die bobine, die net3maandjes oud is, en draad breuk uitgesloten. Nu is eruit gekomen dat de ecu overleden. Maar van welke z18xe, s kan ik het ecu pakken? Ik heb al meerdere ecus gevonden maar de nummers die erop staan komen niet overeen. Maakt dit uit? En als ik een ecu van een andere auto pak is het dan een kwestie van inbouwen en inleren of komt er wat meer bij kijken?

Alvast bedankt,

Terry

sjoerdie
      Deelnemer

Je moet de ecu hebben, de transponder ring(zit om je contactslot) en de sleutels, of in ieder geval de chipjes die erin zitten.

Dit ivm startonderbreker, anders zal de Ecu niet werken

Ik geloof wel dat het met een tech2 te programmeren is, maar dat weet ik niet zeker

sjoerdie
        Deelnemer

Maar al een compressietest gedaan trouwens?

Misschien is er wel iets met het blok aan de hand.
          Kapotte zuiger, verbrande klep.

TerryB
          Deelnemer

Compressie test is gedaan. Was gewoon goed. Het ecu is dus echt overleden. Nu had ik via het forum een aanbod gehad voor een ecu met inbouw voor 250 euro. Maar zonder ring en chips. Gaat dit werken dan?

Haasje17
            Moderator

als je de ecu in de vorige auto uitleert en inleert in jou auto gaat dat gewoonw erken.
              Wel je eigen ecu uitleren.

TerryB
              Deelnemer

Oke top!

TerryB
                Deelnemer

Maakt het uit of het type nummer van de ecu niet overeen komen van een ecu van het zelfde motor type? (Z18xe)

Haasje17
                  Moderator

Dat kan, enkel kan het dan zo zijn dat je bepaalde functies zoals airco, abs, versnellingsbak type enz even via de opcom opnieuw aan of uit moet schakelen en moet instellen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.