Hoy,
Ik heb hier twee ECU’s liggen voor een Bosch L-jetronic injectiesysteem.
Dus het oude systeem met de 35 pins stekker. (geen LE-jetronic dus)
Mijn GT rijdt eigenlijk met beide ECU’s.
Toch vraag ik mij af waar de verschillen zitten.
De eerste heeft een gele stikker Bosch nr 0 280 000 159 en GM nr 90 076 024
De tweede heeft een groene stikker Bosch nr 0 280 000 107 en Opel nr 0 9 281 090
Intern zien de printplaten er totaal verschillend uit ; waarbij de tweede veel ingewikkelder lijkt en twee printplaten boven elkaar heeft.
Bij de eerste draait de motor ongeveer 200tr hoger vrijloop (als ik anders niets verander), maar voor de rest loopt de motor op beide ecu’s goed.
Ik ben gewoon nieuwsgierig.
Geert
PS
Via google heb ik ergens dit al gevonden over de eerste met de gele stikker:
ENGINE CONTROL UNIT, ECU
GM 90 076 024
BOSCH 0 280 000 159
für:
08/79-08/81 Opel Ascona-B 2.0E 81kW “20E”
08/79-08/81 Opel Ascona-B 2.4 400E 106kW “24E”
08/77-07/79 Opel Kadett-C 2.0E Rallye 81kW “20E”
08/77-07/79 Opel Kadett-C 2.0GT/E Coup 85kW “20EH”
08/77-08/81 Opel Manta-B 2.0E 81kW “20 E CIH”
09/77-08/81 Opel Rekord-E 2.0E 81kW “20E CIH”
De tweede blijft een mysterie