ECU vervangen ASTRA G 2001 Z1.6se 8v

Forumindex Forums Modellen Astra ECU vervangen ASTRA G 2001 Z1.6se 8v

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Astra Green

Hoi allemaal,

Ik heb nogal wat problemen met mijn ASTRA G.
      De auto schokt soms enorm tijdens het rijden en de motor valt soms uit.

Tevens knipper het lampje electronic engine cooling device tijdens het schokken.
      de krukassensor is al 2x vervangen maar de auto blijft deze storing geven.

De dealer zegt dat de ECU vervangen moet worden kosten c.a. €1078
      ligt dit bedrag ongeveer in lijn met andere dealers/garages?

Groeten,
      Astra Green

wim-v6
      Deelnemer

Wat word er als foutcode gegeven als ik vragen mag?? zowel voor de motorcomputer als motorkoelmodule??

Motorcode is trouwens Z16SE

en deze Computers zijn bij de betere demontage bedrijven te krijgen, vrijgegeven en wel.

Willem

Frankvanz

Die van mij is ook stuk geweest, is door mn dealer opgestuurd naar AC Tronics. Reparatie kosten daarvan waren €300,- Zoals is heb begrepen zijn dat de standaard restauratie kosten. Wanneer ze constateren dat er niks kapot is hoef je alleen verzendkosten te betalen.

Wel moet je een aantal dingen mee sturen, een deel van het contact slot, ben even de exacte naam kwijt imobilizer of zoiets.

Astra Green

@Frankvanz wrote:

Die van mij is ook stuk geweest, is door mn dealer opgestuurd naar AC Tronics. Reparatie kosten daarvan waren €300,- Zoals is heb begrepen zijn dat de standaard restauratie kosten. Wanneer ze constateren dat er niks kapot is hoef je alleen verzendkosten te betalen.

Wel moet je een aantal dingen mee sturen, een deel van het contact slot, ben even de exacte naam kwijt imobilizer of zoiets.

Bedankt voor de respons.
            Na het vervangen van de krukassensor en Nokkenassensor is het inderdaad de ECU die het probleem geeft.
            Mijn Ecu wordt ook opgestuurd kosten zijn ook inderdaad 300 euro.

Heb je na de reparatie nog vaker last gehad van het probleem frankvanz?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.