ECU vervangen

Forumindex Forums Techniek 1,8 liter motoren ECU vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270301
    Opel_Bjorn
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 May 2008

      Omdat ik de storing P0340 (nokkenassensor) blijf houden, denk ik dat mijn ECU kapot is van mijn Astra F CC X18XE. Nu kan ik aan een nieuwe ECU raken maar hiervoor moest ik mijn oude ECU inleveren. Waar zit de ECU verstop in de Astra F cabrio? Zit deze achter het dashboardkastje of in de A-stijl? Als ik de ECU wissel, is dit dan gewoon een kwestie van wisselen en starten? Of moet er nog iets geprogrammeerd worden (chip in sleutel ofzo als hij dat al heeft)

      #18271083
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Heb je de sensor vervangen voor een orgineel exemplaar? Of met zon stekker en gesoldeerd?
        Als je de vierkante hebt de vierkante monteren en geen met ronde stekker.

        #18271084
        Opel_Bjorn
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 May 2008

          Zit geen origineel exemplaar in maar een nieuwe aftermarket. Er zat al een gemodificeerde nokkenassensor in en die heb ik nu vervangen door een andere, maar het probleem blijft bestaan. Hij staat in noodloop en kan niet meer gas geven dan 4500tr/min. Voor de rest loopt hij perfect en start hij meteen.

          #18271085
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Monteer maar een orginele met vierkante stekker dan zal het wel opgelsot zijn. ECU;s gaan zelde stuk van dit type.

            #18271086
            Oenatje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              ik heb hetzelfde probleem, ecu is niet stuk.

              laatst de nokkenassensor wat verbogen en de storing was voor een maand of 3 weg

              schijnt allemaal heeel gevoelig te zijn

              #18271087
              Dr.Ed
                Lid sinds:
                9 October 2011

                Krukassensor ook al eens vervangen?

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.