Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › ECU vervangen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 augustus 2010 om 19:20 #17224197
Goedenavond.
Een week geleden kreeg ik te horen dat mijn dynamo kapot was, en mijn accu dus niet zou laden.
Ik reed weg bij de garage en rook een hele vieze penetrante geur, ik had echt geen idee waar het vandaan kwam.
Toen ik later die dag bij het stoplicht stond kwam er allemaal rook onder de motorkap vandaan, ik de auto op de stoep gereden en de kap open gedaan, nu zag ik dat er accuwater uit de accu spoot!, ook de platic kap die over de bijvul gaten van de accu zit was aan het smelten.
Nou, ik een dag later een nieuwe accu dr in laten zetten, toen begonnen t lampje van t MM te branden.
Na die uitgelezen te hebben, kwam de man van de garage tot de conclusie, dat de klopsensor kapot is en dat de ECU vervangen moet worden, tenmiste dat is wat het uitlees apparaat aangeeft.
Nu rijd ik een vectra 1.6 16V automaat uit 99 en vroeg ik me af, indien de ecu echt vervangen moet worden, of een ECU van een andere vectra er ook op kan? dit ivm de automatenbak?Mvg TJ
1 augustus 2010 om 19:31 #17706467eerst de dynamo, en accu ff vervangen lijkt me … daarna de klopsensor nog … en dan eens kijken wat ie doet
rijdt ie daarna nog kortweg uitermate teleurstellend …. dan zou ik eens verder kijken naar een andere ECU … (duur geintje) al zou ik dan wel meteen een nieuwe ophalen want een andere uit een sloop wagen zou mogelijk niet werken en dan zit je dus met 2 van die dure dingen die het niet doen ;)
1 augustus 2010 om 19:32 #17706468Hey
De dynamo bleek later wel goed tezijn, sorry dat was ik vergeten er bij te vermelden, maar ik denk (n00b)
Dat de kortsluitende accu de ecu heeft beschadigd.
Wat is in jouw ogen een duur geintje??71 augustus 2010 om 19:56 #17706469wat die voor een x16xel kost weet ik niet, maar voor een ABS-stuurunit betaal je nieuw 1000 euro :vertag
maar goed, wat voor foutcodes kwamer er überhaupt uit je auto?
TIP: vertrouw NOOIT klakkeloos op het oordeel van een dealer.
ik ben in een donker grijs verleden nog weleens met een fiat tipo naar de fiat dealer gegaan omdat mijn tipootje 1 op een emmer reed.
1ste conclusie, de temperatuur sensor is kapot – en vervangen.
resultaat . . . tipootje reed 1 op 2 emmers
terug naar de fiat dealer . . . de motor is kapot en er moet een nieuwe in!! . . . mijn reactie voor een auto die 250 gulden had gekost . . . dikke vinger natuurlijk.
naar een andere fiat dealer gereden met de vraag, mag ik een temperatuur sensor voor een fiat tipo. Die erin gedraaid en de auto reed keurig 1 op 10 (zware rechter voet 10 jaar geleden ;))
De moraal van het verhaal, die lamstralen hadden gewoon de verkeerde temp sensor erin gedraaid en laten je vervolgens een nieuwe motor aan naaien.
1 augustus 2010 om 19:58 #17706470kolere, das aardig geld, dan gaan ik toch voor een revisie.
Morgen weer naar de garage, ik laat t wel weten wat ze daar verder zeggen..Grtz
1 augustus 2010 om 20:00 #17706471m’n vorige post even aangepast.
laat je geen oor aannaaien daar iig
1 augustus 2010 om 20:14 #17706472Hey SW.
Het is niet de opel dealer waar ik heen ga.
Het is de maat van mn vader die al XX jaar zn eigen garage bedrijf heeft.
Ik snap wat je bedoeld, hij zoekt ook samen met mij naar een goedkope oplossing.De planning is nu : klopsensor demonteren, schoonmaken en dan de weerstand even door meten.
Indien de weerstand goed is, weer terug zetten,foutmeldingen verwijderen, en test rijden.Hij gaf 2 codes,
de codes weet ik niet uit mn hoofd,
Wel zag ik staan achter de codes : ECU VERVANGEN
: Storing Klopsensor (kabels?)Zoals ik al zei, het lijkt me best logisch dat de ecu beschadigd is door de verrotte accu.
maar ja, onderzoek zal het uitwijzen.1 augustus 2010 om 20:17 #17706473mij eigenlijk niet, alles zit achter zekeringen behalve de startmotor.
accu’s gaan met grote regelmaat kapot, zou een beetje sneu zijn als je dan iedere keer al je ECU’s moet vervangen.
1 augustus 2010 om 20:35 #17706474dynamo nog goed maar de accu begint wel te koken? … dat klopt niet … check de waarden van de Dynamo nog maar eens goed.
verder ja als er teveel stroom op de circuits staat dan kunnen de sporen op de printplaten in ELKE sensor of comp. (ECU dus) gewoon springen … met andere woorden het zou best kunnen dat je ECU de geest heeft gegeven maar het hoeft natuurlijk helemaal niet he …
1 augustus 2010 om 20:49 #17706475accu gaat toch alleen echt koken als er een goede kortsluiting is.
om een voorbeeld te geven, als de plus van de startmotor het chassis raakt.
weleens gehad met een astra-f 1.7dt, toen kwam de pluskabel tegen de uitlaat.1 augustus 2010 om 21:02 #17706476nee hoor als de dynamo niet ophoudt met laden terwijl de accu al vol zit komt het ook niet goed …
2 augustus 2010 om 14:46 #17706477De laadspannig is na gemeten en was geloof ik rond de 13.8?
Houd me er niet aan vast hoor.
Auto staat nu bij de garage, en is morgen ochtend als eerste aan de beurt…2 augustus 2010 om 15:17 #17706478dan was de accu nodig aan vervanging toe simpel … (die laadspanning is goed jah)
4 augustus 2010 om 13:57 #17706479UPDATE
Zojuist de auto van de garage naar de opel dealert gebracht.
De volgende twee storingen kwamen boven drijven :1)Klopsensor, stuur apparaat defect.
2) Ecu vervangen.Dus?????? maandag word er een nieuwe ecu ingezet, moet wel mn oude inleveren.
Dit geintje incl inbouw kost € 450.00.Tj
4 augustus 2010 om 17:15 #17706480eentje eerst proberen was goedkoper
4 augustus 2010 om 20:29 #17706481proberen is niet goedkoper dan dit,
Daarom heb ik hem bij de opel laten uitlezen. (ipv eigen garage)
hun stellen een diagnose en vertellen mij dat de euc vervangen moet worden.
Als er na de reparatie, nog de zelfde storing is, dan lag het dus niet aan de ecu en zal opel mij de knaken terug geven.
En als het wel opgelost is, dan was dit 20 euri duurder dan bij mij eigen garage.5 augustus 2010 om 06:44 #17706482origineel gepost door TJ-vectra
proberen is niet goedkoper dan dit,
Daarom heb ik hem bij de opel laten uitlezen. (ipv eigen garage)
hun stellen een diagnose en vertellen mij dat de euc vervangen moet worden.
Als er na de reparatie, nog de zelfde storing is, dan lag het dus niet aan de ecu en zal opel mij de knaken terug geven.
En als het wel opgelost is, dan was dit 20 euri duurder dan bij mij eigen garage.heb je die afspraak op papier ??
de dealer repareert niets, die vervangt alleen ;)5 augustus 2010 om 11:12 #17706483is de eerste dealer die dat doet,meestel geld kwijt dan,vadaar ik zeg eerst 1 proberen via marktplaats of sloop
5 augustus 2010 om 14:02 #17706484Nee heb niks op papier, heb wel aan afspraak voor as maandag.
Als ik de auto er neer zet, zal ik nog eens vragen of ze dat even op papier willen zetten.
Maar dat is niet het ergste probleem.
Gisteren heb ik namelijk de afspraak voor as maandag gemaakt, en t kostenplaatje besproken.
Vandaag zal de ECU besteld worden door opel want ze hadden deze niet op voorraad.
Tot op eens vandaag mijn telefoon ging, de opel garage !Nou meneer ik heb slecht nieuws voor u…
We hebben een vergissing gemaakt, Want de ECU (gereviceerde) die 450 kost, pas niet op uw auto.
We hebben het in de computer even na gekeken en de ecu die u heeft kost 960 ex btw
Totaal met inzetten, en inlezen(?) Totaal zal het me 1200.00 eurie kosten…
Nu was ik uiteraard zelf al opzoek gegaan naar een goede 2e handse ECU, en wat blijkt?
De ECU kan niet zomaar omgewisseld worden, het kan wel, maar dan moet ik overzetten :ECU
Startmodule
Contactslot
Chip uit de sleutels.
Dit allemaal van dezelfde donorauto
Dit zou +/- 550-650 euro kosten EXCL inbouw en inlezen.heeft iemand hier ervaring mee? of word er geprobeerd mij te tillen?
pffff
5 augustus 2010 om 16:41 #17706485altijd nog goedkoper dan die 1200 euro,volgens mij als je een andere ecu heb en je rijd naar hun kunnen hun hem inlezen daar,
9 augustus 2010 om 17:06 #17706486Vanmorgen naar de opel garage geweest en het probleem is dus opgelost.
1200 euries minder, maar wel nog mn eigen opeltje onder mn kont !
Bedankt voor jullie reacties!
TJ
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.