Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › ecu remap noodzakelijk bij 264graden nokkenas x16xe?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 april 2012 om 13:09 #17948845
Update:
Inmiddels heb ik de c20xe injectoren geïnstalleerd. Verder heb ik software voor het mappen van mijn ecu gevonden en de waarden aangepast.
De ontsteking heb ik vervroegd in de lage toeren en injectie is verlaagd. Hij loopt nu wel stationair met nog iets ploffen. Het is nog een kwestie van finetunen op dit moment. Hij loopt in ieder geval een stuk beter.
Het probleem is op dit moment; in de lage toeren met weinig gas gaat de auto galopperen. De vraag is dan, krijgt hij dan nog teveel benzine? Ik heb ook veel gelezen over een bonanza effect. Versleten motorrubbers zou een oorzaak kunnen zijn?
Gr,
11 april 2012 om 19:06 #17948846een motor goed mappen (qua ontsteking en benzine) is een vak apart.
Kan van alles zijn, ik zou er een expert naar laten kijken in jouw geval.Ik rijd zelf met een KMS systeem voor de motoraansturing op 1 van mijn auto’s en heeft ook maanden geduurd voordat ie onder alle omstandigheden perfect reed.
Gr,
The Duke11 april 2012 om 20:06 #17948847Kangaroe effect bedoel je denk.ik. Beetje rond de 1500 tot stationair.
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
13 april 2012 om 10:20 #17948848Ja dat idee inderdaad.
Tot 1900 toeren heb ik hier last van bij weinig of tot geen gas. Maar ook bij gas los als bij begint te bokken, het is over als ik de koppeling in druk.
Gr,
13 april 2012 om 10:35 #17948849Carterventilatie verstopt?
Sent from my GT-I9001 using Tapatalk
13 april 2012 om 11:37 #17948850C20XE injectoren zijn veelste groot.. Kun je de waarden aanapssen maar dat krijg je ecu niet goed bijgeregeld. Dus je bent momenteel allerlij dingen aan het veranderen waar het eigenlijk al niet aan ligt dat hij niet goed loopt. Dus vermoedelijk kun je erop wachten en dan heb je straks vanzelf je blok in puin.
14 april 2012 om 09:10 #17948851Misschien zijn de nokassen wel omgedraaid, uitlaat op de plek van de inlaat en andersom. Weet je zeker dat het 264 graden nokassen zijn?
16 april 2012 om 10:26 #17948852Hallo allen,
Destijds had ik de typenummers op de nokkenassen gecontroleerd op de website van Shrick. Dat kwam overeen. In en uitlaat nokken zijn hetzelfde.
Ik heb de injectie over het gehele toerengebied met 25%-30% verlaagd (verschil tussen x16xe en x20xe injectoren). Het geluid van de auto lijkt wel standaard als ik nu gas geef, eerder was het een wat rauwer geluid. Dat stotteren en galoperen deed hij ook al met de oude injectoren. Met warme motor is het overigens een stuk beter.
Ook is de rook een stuk minder.
Het gaspedaal is ook super gevoelig. Het stotteren wordt verergerd als ik over een drempel of oneffenheden rijd (stugge veren icm verlaging). Is dit misschien op te lossen met een veertje achter het gaspedaal o.i.d.?
Heb ook gelezen dat de gasklepsensor een oorzaak kan zijn? Of toch ergens een klein vacuum lekje?
Ook stationair loopt hij nu zonder afslaan.
Wat inmiddels is vervangen:
Bobine
Bougiekabels
Bougies
InjectorenGr,
Dennis
16 april 2012 om 10:28 #17948853EGR? Vaccuem lek? Koppelingsplaat? Motorsteunen?
1 juni 2012 om 10:29 #17948854Update:
Mogelijke oorzaak: Ik ben er inmiddels achter wat het ploffen zou kunnen veroorzaken. Het uitlaatspruitstuk bestaat uit 2 delen. Het eerste eerst wordt in het tweede deel geschoven en vervolgens aangedraaid/geklemd door middel van 2 bouten. Nu kom ik er achter dat juist op deze verbinding uitlaatgassen ontsnappen. Kan het hiermee te maken hebben?Dit is vlak na de lamba sonde, kan dit ook het schokken veroorzaken?
Gr,
9 januari 2013 om 15:40 #17948855Update:
Probleem achterhaald!
Nokkenassen bleken achteraf toch verkeerd om te zitten..Spijtig..
9 januari 2013 om 15:59 #17948856Ha ha, ;)
13 januari 2013 om 19:00 #17948857Nu nog een keer een echte afstelling erin.
Sorry dat ik het zeg maar je bent verdomd eigenwijs.C20xe injectoren horen niet in deze setup.
Wij gingen tot over de 180 pk met de orginele injectoren.Zoals haasje17 ook al zei, je leest teveel hoort teveel en gelooft direct alles.
Terwijl hier de personen met ervaring je serieus proberen te helpen en je de goeie richting opdrukken ga je alsnog eigenwijs van alles op eigen houtje doen.Zomaar ff waardes aanpassen in je ecu zonder dat je op de bank afstelt ?!?!?!?
11 maart 2013 om 06:18 #17948858@corsaboy wrote:
Nu nog een keer een echte afstelling erin.
Sorry dat ik het zeg maar je bent verdomd eigenwijs.C20xe injectoren horen niet in deze setup.
Wij gingen tot over de 180 pk met de orginele injectoren.Zoals haasje17 ook al zei, je leest teveel hoort teveel en gelooft direct alles.
Terwijl hier de personen met ervaring je serieus proberen te helpen en je de goeie richting opdrukken ga je alsnog eigenwijs van alles op eigen houtje doen.Zomaar ff waardes aanpassen in je ecu zonder dat je op de bank afstelt ?!?!?!?
Haha eigenwijs is ook wijs. Ook ervaren spreken elkaar regelmatig tegen. En al doende leert men.
Dus vind het juist mooi dat eigenwijze en er na veel prutsen er achterkomen wat het is vergeet men dan niet meer.Ben eigenlijk heel benieuwd hoe het autotje nu loopt eigenlijk? Toevallig geen filmpje van dennis?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.