Ecu remap bij snelle nokkenas 264graden?

Forumindex Forums Modellen Tigra Ecu remap bij snelle nokkenas 264graden?

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243723
    dennis88
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 November 2011

      Hallo forumleden,

      Allereerst zal ik me even voorstellen, Ik ben Dennis en in het bezit van een Opel Tigra-A.
      Deze auto heb ik inmiddels 2.5 jaar en heeft in die tijd een aantal transformaties ondergaan, waaronder:
      – Roest achterschermen verwijderd en hierover wielkastverbreders geplaatst
      – Angel eye voor -en achterlichten
      – 17 inch velgen 205 breed voor 215 achter et 35
      – rondom verlaagd met schroefset
      – Audio is onder handen genomen
      – Crooke inlaatspruitstuk
      – Spaghetti spruitstuk 4-2-1
      – Sport katalysator
      – Cold Air Intake
      – Regelbare benzinedruk regelaar
      – Dhr. Shrick nokkenassen 264 graden
      – Dhr. Shrick stuggere klepveren
      – Chiptuning

      Zoals jullie boven kunnen lezen is er aan het blok ook het één en ander ‘verbeterd’. Echter zit ik met het volgende probleem..
      Enige tijd geleden ben ik met mijn auto naar circuit zandvoort geweest. Helaas heeft mijn ‘oude’ blok toen de geest gegeven. Omdat ik nogal gehecht ben aan mijn auto heb ik ervoor gekozen een nieuw blok erin te zetten x16xe (motorswap). Een ombouw naar een 2.0 liter zag ik niet zo zitten, maar heb er toen voor gekozen om gelijk maar nieuwe nokkenassen en klepveren te monteren.

      Ik heb veel mooie verhalen gelezen (op dit forum) over 264 graden nokken. Echter wil mijn auto sindsdien niet meer stationair lopen! Ook het verbruik is asociaal hoog. Bij stationair ploft de uitlaat en ruiken de uitlaatgassen sterk naar benzine. Over het gehele toerengebied staat het mengsel te rijk. Ook het verlagen van de benzine druk heeft hier geen invloed op. Tot 2000 rpm schokt de auto in deellast daarboven is er niks aan de hand. In vollast trekt de auto echt lekker door, maar de achterliggers mogen hun mistlampen wel aan doen:P! Eén grote blauwe walm achtervolgt mijn auto. Eerst dacht ik dat het te maken had met een aantal sensors. Ik heb dan ook mijn temperatuur sensor en lamba (bosch) vervangen, zonder resultaat helaas.

      Weten jullie toevallig wat er mis kan zijn?
      Het remappen van een ecu bij deze assen schijnt niet persé noodzakelijk te zijn?
      Heeft iemand misschien een ecu map in zijn/haar bezit met deze opstelling? Ik heb een eprom programmer gekocht om de ecu uit te lezen, maar hier kom ik niet echt uit. Ook niet met diverse softwareprogramma’s.

      Graag hoor ik van jullie.

      Alvast bedankt (mede) leden,

      Gr,

      Dennis

      PS Ik zal binnenkort een paar foto’s plaatsen:) deze foto is niet meer up to date

      #17947962
      Dominic
        Lid sinds:
        17 December 2009

        Zo kocht ik m ook ooit.. zelfde kleur en zo standaard als iets.. :D

        ben benieuwd naar de nieuwe foto`s! king:

        #17947963
        dennis88
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 November 2011

          :D

          Maar het blijft een tijdloos design king:

          Maar heb je toevallig ook een antwoord op één van mijn vele vragen ;) .

          De foto’s komen deze week eraan:)

          Gr,

          #17947964
          dennis88
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 November 2011

            Hier de foto’s.




            #17947965
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Ehhh?? Waarom staan er geen berichten meer onder die voorheen er bij stonden?

              #17947966
              Corsa_GSi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Staat ook een topic over in motoren –> ecotec deel van het forum :hmmz

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.