Forumindex › Forums › Modellen › Astra › ecu reageert niet
- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 januari 2018om 12:04 door
peter 525i.
-
AuteurBerichten
-
26 december 2017 om 20:00 #18350970
Hoi iedereen
mijn astra f ( 1.4 single point injector) begint te schokken en valt steeds uit als ie stationair draait na ±5min.
Nu had ik de opcom eraan gehangen en er waren geen foutmeldingen. wel viel me op dat de waarde van de lambdasonde niet schommelde en steeds rond de 650mV en de ” ratio air fuel” op rijk bleef staan. ook bij gas geven blijft ie steeds op rijk staan.Lambda vervangen en deze werkt ( lambdatester aangehangen).
Doch echter nog steeds hetzelfde probleem. steeds rond de 650 mV op de opcom.
De draad van de lambda naar de ecu nagemeten en deze is oke.
Ook als ik een hoog of laag signaal met de lambdatester eropzet geen reactie .als ik de auto uitlees bij niet draaiende motor geeft deze” open loop” bij de o2 sensor loop
en bij draaiende motor komt er dan” closed loop” te staan.nu vraag ik me af of de ecu stuk is of er nog iets anders kan mis zijn.
Mvg en alvast bedankt , peter
26 december 2017 om 21:40 #18350973Ecu is ok. Spuiten in luchtinlaat met rem spray. Kijken wat lambda doet.
26 december 2017 om 21:52 #18350974Bedankt alvast voor de reactie,
Heb dit vandaag al eens geprobeert en als ik er wat inspuit begint ie te reutelen en valt stil.
Wat zou de lambda dan moeten doen?
Het rare is dat al wat ik doe ik steeds dezelde waarde uitlees op opcom , vroeger schommelde deze en sprong dan steeds van” rich”(rijk) naar” lean”(arm), dat doet ie niet meer , blijft altijd op” rich” staan
De lambda blijft steeds schommelen rond de 200mV op rolantie en als ik gas geeft gaat deze naar rond de 700 a 800 mV.
Doch op de opcom geeft ie altijd rond de 650mV
Mvg en alvast bedankt , peter
14 januari 2018 om 12:04 #18351772hey allemaal
Astra is terug ok.
Na verder zoeken gevonden dat de AD converter niet functioneerde.
Met dank aan Oldford om me in de juiste richting te zetten.
Dus met veel uitmeten en gezond verstand de converter op de printplaat van de ecu gelocaliseerd en dan een andere van een tweedehands ecu overgesoldeerd naar mijn ecu. (zie foto voor de plaats van de converter, is een plcc 16700 ic)
Alles terug in elkaar en alles werkt terug , krijg dus terug een schommelende waarde op de opcom en fuel ratio pendelt tussen rich en lean.( als ie warm staat)
Zodus , aan allen bedankt om mee te denken en me op het goede spoor te zetten. :happy02: :applause01:


Vele groeten , peter
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.