Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › ecu opel kadett e 1.3i niet meer uit te lezen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 december 2015 om 09:28 #17274391
Mijn ecu van de Opel kadette 1.3i van bouwjaar 1989 is niet meer uit te lezen.
Motor lampje blijft branden na de start met warm weer , auto begint dan ook te stoten.
Als het gaat vriezen en kouder is dan rijd de auto normaal en brand het lampje niet .
Is er een forum lezer die de ecu kan resetten of toch kan uitlezen
er zit een blauwe stekker onder de kap met 10 pinnen .
Al bij diverse opel garages geweest en ze komen er niet uit ,
Verder de bobine en kabels en bougie,s vervangen.
Verder ook alle sensors vervangen.5 december 2015 om 16:26 #18303274Pin a aan b met metalen paperclip
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
5 december 2015 om 20:12 #183032751 2 1 2 1 2 dan 2 4 2 4 2 4 code 12 dan 24
1 2 1 2 1 2 dan 2 2 2 2 2 2 code 12 dan 22de ene keer leest hij code 22 en de volgende serie 24
of lees ik het verkeerd uit dat het 42 moet zijn.
weet je mischien wat deze codes inhouden
het is van een opel kadett e 1.3i bouwjaar 1989 computer nummer 160619195 december 2015 om 20:47 #1830327624
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
5 december 2015 om 20:56 #18303277en zo een idee wat deze code 24 inhoudt
heb al zoveel vervangen aan onderdelen dat ik even de kluts kwijt ben .5 december 2015 om 21:22 #1830327824 = vehicle speed sensor
5 december 2015 om 21:27 #1830327912 start of flashing code output
13 lambda sensor no voltage change
14 coolant temperature sensor, ground short
15 coolant temperature sensor, open circuit
21 throttle-valve potentiometer signal voltage too high
22 throttle-valve potentiometer signal voltage too low
24 distance-travelled frequency sensor
33 intake-manifold pressure sensor signal voltage too high
34 intake-manifold pressure sensor signal voltage too low
35 idle-mixture stepping motor
42 ignition triggering box
44 lambda sensor mixture too lean
45 lambda sensor mixture too rich
51 program memory control unit defective
53 control unit voltage too high only with engine C16LZ
54 CO potentiometer voltage too high / too low only with engine E16NZ6 december 2015 om 10:11 #18303280Geen snelheids signaal kan voor een vervelende motorloop zorgen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
6 december 2015 om 11:09 #18303281Enig idee waar ik die snelheid signaal sensor kan vinden op het blok of in de buurt van het blok
Kan in het handleidingenboek hem zo niet vinden .
De 1.3i blok is 1 van de eerste met injektie .
Ben verder een leek als opel monteur door veel te lezen en uit te voeren probeer ik het te leren.
Bedankt voor de genoemde storings codes en de uitleg erbij .6 december 2015 om 11:44 #18303282Op de bak aan de achterzijde (achter de ontsteking zeg maar) tegen het schutbord.
Deze zit tussen de bak en de tellerkabel.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
6 december 2015 om 21:28 #18303283[/img] @wim-v6 wrote:
Op de bak aan de achterzijde (achter de ontsteking zeg maar) tegen het schutbord.
Deze zit tussen de bak en de tellerkabel.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Zie een sensor zitten waar 3 draden met een stekker naar toe gaat , is die het .
Heb een foto maar krijg die er niet bij geplaatst .7 december 2015 om 07:44 #18303284Je snelheidsmeter kabel zit erop geschroefd .
Zeg maar versnellings bak > Sensor > tellerkabel.Aan de sensor zit kort draad 3draden met een stekker
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
7 december 2015 om 07:46 #18303285verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
7 december 2015 om 20:28 #18303286Is er een bepaalde site waar ze dit onderdeel verkopen.
Ben al een paar uur aan het zoeken maar vind het niet .
Gaat het om de komplete onderdeel wat er boven op zit of ook het witte gedeelte meepakken.
Hoor graag of er een site is waar ik kan bestellen.
Bedankt voor de uitleg en de foto , zo een stapje dichterbij de oplossing hoop ik .
:thumbup7 december 2015 om 22:26 #18303287Alleen dat zwarte deel.
Snelheids sensor opel kadett.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
7 december 2015 om 22:32 #18303288Ik denk gebruikt effe het snelst is.
Vast wel ergens een sloperij die een of meerdere Kadett’s E / Corsa’s A / Ascona’s C gesloopt hebben.
Deze sensor zit op de bovengenoemde modellen met GM multec aangestuurde motoren.
Dat zijn de:
C12NZ C13N C14NZ C14SE E16LZ E16NZ C16NZ C16SE C18NZ.En op overige motortypen met een verbruiks / tripcomputer
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
13 december 2015 om 10:45 #18303289Bedankt voor de info.
Na een lange zoektocht van de week , een complete speedsensor gevonden en gemonteerd .
Deze code is nu weg .
S,morgens starten met koude temp is lampje uit .
Na de 2e keer starten temp weer warm buiten en de motor lampje weer aan .
Nu de code 1 2 1 2 1 2 en code 15 de temp sensor , had deze al een keer vernieuwd , zal deze nog een keer vernieuwen en ook de sensor voor de temp op het dashboard .
De temp sensor voor code 15 zit achterop de koel inlaat voor de motor met een zwarte stekker , dacht ik .
Nogmaals mijn dank voor het meedenken allemaal .
Opel kadett e 1.3i in de ls uitvoering heeft inmiddels 90000 echte km op de teller staan . bouwjaar 198913 december 2015 om 15:31 #18303290Jup
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
20 december 2015 om 06:46 #1830329142 ignition triggering box deze storing blijft aktief
Heb er nieuwe bougie,s in gezet en nieuwe bougie kabel en een nieuwe elektronica ding wat zwart van kleur is met 7 pootjes , die in de ontsteking zit .
Heb de hall gever nog niet vervangen, is het beter om de complete ontsteking te vervangen ????.
Wat ik me wel af vraag is het noodzakelijk om op de bougie,s van die metalen kappen te doen waarop de bougiekabel komt .
De vorige code en storingen zijn gelukkig opgelost .20 december 2015 om 09:47 #18303292Ja ignirion trigger is de hall gever
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
20 december 2015 om 11:28 #18303293https://www.spectromatic.net/product/40569/14013-sensor-opel-ascona-b-c-corsa-a-kadett-e-1979511.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Of bovenstaande de goede hall gever is , heb gekeken naar het motor type wat ik heb .
opel kadett e 1989 1.3i , heb een delco ontsteking met schroeven , met een zwarte kap .
En is de hall gever door een leek te vervangen , zo ja welk stuk speciaal gereedschap heb ik daarvoor nodig ???
Op de sloop kom ik elke keer weer een versleten hall gever tegen .
En de nieuwe complete ontsteking is me net even te duur gezien wat ik allemaal al vervangen heb .28 december 2015 om 19:51 #18303294Vandaag bij een firma in Apeldoorn een nieuwe hall gever laten monteren en de onsteking laten testen.
Kwam door alle testen heen .
Vreemde is nu , de storing 42 blijft nog steeds aktief.
Plak denk ik het lampje maar af .
Hoe sluit ik dit onderwerp af . -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.