ecu of niet alle hulp is welkom.

Forumindex Forums Modellen Astra ecu of niet alle hulp is welkom.

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    miral astra

heren astra rijders,

ik weet het het is niet een astra maar toch, heb hier een zafira staan met ik denk hoop niet de ecu stuk.
      kan je deze zelf programeren als je een andere ecu koopt?
      al iemand een keer gedaan met op-com.

Blue-Dragon
      Deelnemer

Voor welke type motor is de ecu , x18xe1?
        Beste kan je kijken naar een complete set ecu / transponder en de immobiliser.
        Als je dat hebt kan je het monteren en loopt de motor weer.

Of je moet een ecu hebben die ze hebben afgemeld van de afkomstige auto.
        Die kunnen ze dan wel weer progammeren met een tech2 kweet niet of dat ook met een opcom kan

miral astra

@Blue-Dragon wrote:

Voor welke type motor is de ecu , x18xe1?
          Beste kan je kijken naar een complete set ecu / transponder en de immobiliser.
          Als je dat hebt kan je het monteren en loopt de motor weer.

Of je moet een ecu hebben die ze hebben afgemeld van de afkomstige auto.
          Die kunnen ze dan wel weer progammeren met een tech2 kweet niet of dat ook met een opcom kan

z16xe staat er in het kenteken. dus als ik u goed begrijp kan ik gewoon alles in 1x bestellen zonder software op te zetten :hmmz dat zal mooi zijn wel hoop werk maar mooi zijn.

http://www.ebay.nl/itm/12214850-ASTRA-VECTRA-ZAFIRA-1-6-1-4-ECU-PROGRAMMED-KIT-/390313366922?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5ae07d558a” onclick=”window.open(this.href);return false;

Blue-Dragon
          Deelnemer

Ja als je een complete set koopt kan je het zo monteren.

Deze set is wat goedkoper.
            http://www.ebay.de/itm/Opel-Astra-G-1-6-Z16XE-Motorsteuergerat-ECU-09355919-/110965507200?pt=DE_Autoteile&hash=item19d60f4480&_uhb=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;

miral astra

@Blue-Dragon wrote:

Ja als je een complete set koopt kan je het zo monteren.

Deze set is wat goedkoper.
              http://www.ebay.de/itm/Opel-Astra-G-1-6-Z16XE-Motorsteuergerat-ECU-09355919-/110965507200?pt=DE_Autoteile&hash=item19d60f4480&_uhb=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;

dank u Blue-Dragon ik heb hier veel aan :D blijkbaar kan de ecu gemaakt worden voor veeeeel minder geld :vertag dan ik heb betaald toen voor mijn astra.

nog 1 vraag, de nummers komen niet overeen moeten die niet het zelfde zijn?

miral astra

ik heb hem weer inmekaar gezet alle kabels ingespoten en weer starten :cry niks.
                alleen nu weer vonk testen krijg ik een hele zwakke vonk als ik de boegie tegem het frame hou. ik heb de kabels door gemeten van de bobine brug en heb op alle 5 10v behalve de bruine dat is massa.
                echt raar dat nu de ecm echt stuk is dat toen ik een nieuw (gebruikte) bobinebrug erop geplaats had hij de zelfde fout codes gaf maar hij het toen wel deed voor een paar uur en nu niks meer doet.

is die 10 volt genoeg eigenlijk

miral astra

heb net de eigenaar gesproken van de zafira, de auto gaat naar de garage waar ze de ecu gaan opsturen en hopelijk kan maken.
                  bedankt voor het mee denken, zal wel ff een bericht zetten naar de afloop hier van

Blue-Dragon
                  Deelnemer

Oke hopen dat ze hem kunnen repareren,

Succes. ;)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.